سه شنبه 11 آذر 1393 - 18:54

طرز تهیه خورشت کنگر

پیمونه: کنگر گیاهی پر از خاصیت و خوشمزه است .خورشت کنگر یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که اگر میخواهید آن را تجربه کنید همین الان زمان آن است.

مواد لازم:

  •     کنگر …. 2 کیلو
  •     گوشت خورشتی(ترجیحا گوسفندی) …. 1 کیلو
  •     نعنا و جعفری …. 500 گرم(جعفری … 350/ ننعنا … 150)
  •     پیاز متوسط …. 2 عدد
  •     زعفران آب زده …. 2 ق غ
  •     نمک و فلفل و زردچوبه
  •     آب لیمو یا آب نارنج …. 3 ق غ

 

طرز تهیه خورشت کنگر

طرز تهیه:

1 – پیاز را خلالی خرد کرده و در روغن تفت میدهیم . سپس گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کرده تفت میدهیم تا آب گوشت کشیده شود .کمی زردچوبه و فلفل به آن زده و به همراه 4 لیوان آب قرار دهید تا بپزد .

2 – کنگر را پاک کنید (دقت کنید که کنگر بسیار تیغ دارد پس مراقب باشید که دستتان آسیب نبیند ) سپس تمیز کنگر را شسته و چند بار آب آن را عوض کنید تا اگر داخل بافت آن گل و خاک است خارج شود .

3 – کنگر ها را به اندازه دو بند انگشت خرد کرده و در روغن تفت دهید . سپس در همان روغن نعنا و جعفری خرد شده را تفت داده و کنار بگذارید .

4 – پس از 40 دقیقه که گوشت نیم پز شد کنگر و نعنا و جعفری را به خورشت اضافه کرده و نمک و آب لیمو یا نارنج به خورشت بزنید و 30 دقیقه روی حرارت ملایم قرار داده تا خورشت جا بیفتد یا به اصطلاح قدیمی ها تنگ آب شود .

5 – کمی قبل از اینکه خورشت را از روی حرارت بر دارید زعفران آب زده را به به آن افزوده و خورشت شما آماده سرو است .

نکات :

1 – در بعضی از دستورات از نعنا و جعفری در این خورشت استفاده نشده است . و فقط از کنگر استفاده کرده اند که البته با نعنا و جعفری خوشمزه تر میشود . در صورتی که از کنگر بدون نعنا و جعفری استفاده نمایید مقدار آن را اضافه نمایید .

2 – در بعضی از دستورات از 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی نیز در این خورشت استفاده می کنند .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=130506
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما