جمعه 7 آذر 1393 - 12:22

نامه محرمانه غلامرضا تاجگردون به مسئولان نظام

قول دادن مجدد بیان و اصلاح کنن و من هم باهاشون باشم. کل استان همینه و مردم نسبت به حقوقشون مطلع نیستن و مسئولین دولتی دستگاه ذیربط هم تابع مرکزه. اینا رو مینویسم تا مردم به حقوقشون آگاه بشن و مسئولین پاسخگوتر.

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شریف گچساران و باشت در یادداشتی نوشت:
امروز چهارشنبه خیلی حرص خوردم از وضع استانمان که چرا وضع ما اینطور شده و الان کار کردن خیلی سخته. از روز اول که نماینده مردم شدم یکی از موضوعاتی که خیلی دنبالش کردم بحث آب و تخصیص آب استانه. چیزی که مردم خیلی بهش توجه ندارن ولی آینده و حتی الان، چه از حیث امنیت سلامت و چه اشتغال و ماندگاری جمعیت و همچنین سرمایه گزاری خیلی اهمیت داره. موضوعی که هر چه براش کار کنی یا نکنی کسی ازت سوال نمیکنه. چون اینقدر موضوعات سیاسی پرنشاطه و مردم رو میشه مشغول کرد که کسی به فکر این نمیافته. چند مدتیست چند نامه عادی و محرمانه واسه مسئولین کشور نوشتم و اینا بهونه ای شده جلسات خصوصی و عمومی تر برای این موضوع میزارن. برگشت حق رفته برای دولت فعلی هم خیلی سخته و نمیدونم میتونن یا نه ولی تلاشمون رو باید بیشتر بکنیم تا برگرده و یا بهتر بشه.
خیلی ساده بگم تو خوزستان و بوشهر سد زدن و آبشو  دادن کشاورزی بعد تو استان ما سد میزنن آب شرب اونا رو تأمین میکنن. بعد وقتی ما میخوایم بگیم آب کشاورزی میخوایم میگن آب شرب مردم ضرورتش بیشتره. قبول داریم اینکه آب شرب مهمتره، میگیم حالا که میخواین آب شرب بدین چه فرقی بین مردم مستضعف مثلا سوق و لنده و چرام ودهدشت و لیکک و … با منطقه دیگه از کشورمون هست. اینا که بغل سد هستن.
نمیدونم اون موقع که این تخصیصها را توزیع میکردن مسئولین ما به چی فکر میکردن؟ احتمالا به چیزی فکر میکردن که الان مردم ما هنوز گرفتارشن. کار سیاسی و سرکار گذاشتن. اگه اون موقع تخصیص آب کشاورزی کامل دشت مور و لیشتر و آرو و باباکلان و… رو میگرفتن و اجراش میکردن که الان جوانان این متطقه برای شغلشون آویزون من و این و اون نمیشدن.
جالبتر از همه اینه که حتی یه قطره تخصیص از سد چم شیر هم واسه ما در نظر نگرفتن. خیلی راحت میگن از استان هیچ درخواستی برای ما تیومده بود. میگیم حالا که تخصیص کشاورزی نمیدین چرا صنعت رو نمیبینین؟ جالبه کل تخصیصی که واسه صنعت ما از کوثر دیدن ٢٣ میلیون متر مکعبه. در شرایطی که نفت ١٥، پتروشیمی جدید و توسعش ٣٠ ، شهرک صنعتی٢ ، منطقه ویژه ٥ ، نیروگاه ٧ و … نیاز حداقلیشه و کل متطقه حداقل ٧٠ میخواد.
اینو من نمیدونم به کی بگم آقایون مسئول اگه تو همه دورتون تلاش کنید تخصیص آب رو درست کنید آینده زندگیمون امنیت داره. و دیگه هیچ کاری نکنین.
از همه ابزارام استفاده میکنم تا این مسأله رو تا حدودی اصلاح کنم و وقتی با آمار و ارقام حرف میزنم چیزی ندارن بگن فقط میگن ما مقصر نیستیم قبلیها انجام ندادن. منم میگم ما باید اصلاح کنیم تا بعدیها نگن تقصیر ماست.
قول دادن مجدد بیان و اصلاح کنن و من هم باهاشون باشم. کل استان همینه و مردم نسبت به حقوقشون مطلع نیستن و مسئولین دولتی دستگاه ذیربط هم تابع مرکزه. اینا رو مینویسم تا مردم به حقوقشون آگاه بشن و مسئولین پاسخگوتر.
وقتی خسته و با اعصاب داغون و کار روزانه سخت بررسی قانون تنظیم در صحن علنی میرسم خونه تا خودمو آماده کنم برم فرودگاه برای شرکت در جلسه اوپک در وین سری به سایتهای محلی میزنم و میفهمم چرا کار ما جلو نمیره. بیچاره مردم ما و از همه مهمتر اندیشمندان ما که هنوز گرفتار یه چیزایی هستیم که واویلا ! یکی نوشته تاج قوم گراست، یکی نوشته ما افراطییم، یکی نوشته  این فتنه است و اون فتنه نیست، یکی نوشته  تاج که اصلاح طلب نیست، یکی نوشته ائتلاف کنیم تا این دوباره نیاد و هکذا. پیش خودم گفتم اگه نصف وقتی که میزارم واسه توجیه مسئولین ملی و محلی برای کار درست کشور و استان میزاشتم واسه این نوع کارا حالا یه پا محبوب دلها بودیم. حالا نمیدونم اون مردم فقیر مستضعف از من چه مطالبه ای دارن ولی من اینو میفهمم هر چی بخوان اونا حقشون این نبود و نیست. آینده بچه هاشون تضمین نیست و متأسفانه بعضی وقتا ما رو تو مسیری میندازن که ما هم یادمون میره اونا حقشون چیه؟
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129940
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جناب تاجگردون خودتی !!! فهمیدی انتخابات مجلس داره استانی میشه حالا داری از الان مخ زنی میکنی !!!مردم استان ما اینقدر مار خورن دیگه افعی شدن . گول این حرفها را نمیخورن ؟ بهتره بجای این کارسیاسی بفکر مردم باشی .

    • ناشناس گفت:

      چرا ناحق حرف ميزني والا اگه أستاني بشه بهتره حداقل اينه كه ما هم نماينده دار ميشيم (ياسوج) 

      • ناشناس گفت:

        میگم چرا اینقدر کلاس میزاری ، ایمیل و وین و جلسه و …. ما که هرچی نگاه کردیم تو جلسات وین اون اخرا هم ندیدیمت .

    • ناشناس گفت:

      مرتیکه ناشناس. حقت همینه که پشت بته باشی. یک دلاور به نام تاجگردون داره از حق ضایع شده این مردم حمایت میکنه و اون وقت تو نانجیب داری اینطوری بهش وصله میزنی؟؟؟؟

    • سید گفت:

      سلام ناشناس دمت گرم

    • بی کار گفت:

      سخنا ن گهر باری است امااگرزودتر بیان می کردید نه در انتخابات استانی نوشدار بعد از مرگ سهراب!!!اثر ندارد

  2. یاسوجی گفت:

    بنده با خیلی از نظارت شما موافقم کدامیک از مسئولین استانی به فکر اشتغال جوانان هستند وفقط شب و روز به دنبال تغییر این مدیر و آن مدیر هستندوتا زمانیکه شما سه نفر نمایند استان همدل نشوید و دست از این سیاست بازی و تغییر نبروهای بدرد نخوربر بر ندارید وضعیت بهتر ازاین نمیشود ایا مگر در اصفهان و شیراز نیروهای به اصطلاح اصلاح طلب و اصول نگرا ندارد من فکر میکنم اول به فکر توسعه استانشان هستند تا تغییر نیرو

    • lمهمان گفت:

      صحبت های مناسبی برای قهرمان بازی است. شما شناخته شده اید. بیخود سنگ استان را به سینه می زنید. اگر یک پست وزارتی به شما بدهند همه چیز تمام میشه.

  3. بویراحمد گفت:

    باسلام خدمت جناب دکتر تاجگردون؛انصافا ایشان افتخار استان هستند و حق دارند نیروهاشونو انتخاب کنند فقط انتظار میره از نیروهای توانمند استان استفاده کنند وخودشونو نماینده فقط یک شهرستان ندونند چون این تفکر ظلمی است به شایستگی ایشون.ایشان چهره ای ملی است ونه استانی شهرستانی که هیچ.

    بویراحمد که نماینده نداره شماخودتونو نماینده ماهم بدونید

  4. ناشناس گفت:

    ای برادر عزیزاز این زبان حال نوشتن ها همه بلدیم وخیلی عاطفی تر هم میتوانیم بنویسم !!!!!!!

  5. علی گفت:

    اقای تاجگردون برا هر چه باشه برا انتخابات استانی باشه،برا محبویت باشه،برای اسم و رسم باشه  برای هر چیزی باشه که شما حساب کنین حرفاش درست و منطقیه ،کاملا صحیح میفرمایند تخصیص اب از تخصیص بودجه عمرانی و جاری هم مهمتره .دوستان ما  که چندین چند سالی که به عنوان معاون وزیر نیرو و این اواخر مشاور وزیر بودن چکاری برای اب و تخصیص اب کردن .چرا حالا که یه نفر به هر منظوری باشه دفاع استان رو میکنه فورا میبرینش تو حاشیه ایا فقط این نیست که خودتان و دوستان استاندار و معاون وزیرتان اون هم وزیر مربوطه هیچ کاری نتونستن و شاید هم نخواستن برای مردم بکنند .این نماینده ی سابق حق بجانب بویراحمد که فقط ده دقیقه سخرانی بجای احمدی نژاد رو هم خودش و دوستاش اویزون زبانشون کردن و هر جایی که میرسند فقط ورد زبانشون این اراجیفه اگه راست میگفتن با این پست و مقامها و نفوذ در دولت احمدی نژاد چرا به فکر هم چه کارایی نبودن.حال یه نفر کار بلد ،کاردان ،متخصص بلند شده یه حرف حساب و منطقی میزنه هزار برچسب بهش میبندند.

  6. علی گفت:

    هدایت خواه بجای سخرانی برای احمدی نزاد و حاج حسینی به جای رای جمع کردم تو صحن مجلس برای رای عدم استیضاح وزیر دوره ی خودش جناب  نامجو بهتر بود برن دنبال این جور کارا

  7. طولیان گفت:

    جناب تاجگردون عزیز خدا قوت بنده خدا اون سید شیز پاک خورد جناب آقای میر احمد تقوی بازها گفتن دو عروس تو کهگیلویه هست که پشتشون طرف ماست اما صدایش به جای نرسید و سدهای یاد شده جز شرجی تابستان هیچی خیری ازشون ندیدیم امیدوارم شما با تلاش وبشتکار راهی برای این معظل پیدا کنید

  8. نگین تاجی گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت جناب دکتر تاجگردون ،اگه انتخابات استانی بشه با در خدمت و اعلام همایت میکنیم ، صد درصد

  9. کارشناس گفت:

    سد مارون در دوران ایت اله رفسنجانی بوده و اقای دکتر و… همه کاره بوده اند. سد کوثر شروعش در همین زمان بوده و افتتاح ان در زمان دکتر خاتمی .     در زمان بعداز ان طرح ابیاری لیشتر و خیراباد با سهم اب ۷۱ میلیون مترمکعب . ابرسانی شرب گچساران با ۱۴ میلیون مترمکعب .اب شرب لیکک با ۸/۵ میلیون مترمکعب .مطالعه اب شرب دهدشت سوق لنده چرام و روستاهای مسیر با۱۹/۵ میلیون مترمکعب از سدکوثر تعریف و تصویب گردید . سد تنگ سرخ ،طرح انتقال اب دهدشت غربی،سدسرپری .شبکه های تحت فشار لیشتر و خیراباد ،مطالعات طرح انتقال اب از زهره به امامزاده جعفر .دهها طرح بزرگ و کوچک دیگر ،مطالعه ۲۲ سد در هشت شهرستان استان همه از دستاوردهای همان دورانی است که می فرمایید نمیدانید مسولین استان چکار میکرده اند. البته فرمایشات و پیگبری دکتر تاجگردون قابل تحسین است .اما باید همیشه همه حقایق را بیان کنیم .

  10. ديلي گفت:

    من فكر ميكنم اگر اقاي تاج گردون اين كامنتها را بخواند از نوشتن پشيمان شود. هيچ كس به اصل موضوع نپرداخت. او كفت بدتر از همه انديشمندان ما. يعني كساني كه سايت ها را ميخوانند. همه دوباره به حاشيه رفتيم !

  11. اعتدال گفت:

    اگه انتخابات استانی بشه مطمین باشید پوست همه کنده میشه زیرا مردم دنبال آدمهای متخصص و کارآمد می گردند کی بهتر از تاج.

  12. بی تاج گفت:

    فکر می کنم اقای تاج داره عوام فریبی می کنه! مگه خود ایشون وقتی داشتن سدها را می ساختن، رییس برنامه و بودجه استان نبود؟ خودت یادت رفته که سد کوثر را می ساختن و شما پگیر مسائل انتخابات بودی و چپ و راست می کردی؟ یادت نیست چقد تلاش می کردی کی مدیر مخابرات و کی مدیر نوسازی و کی مدیر آب و فاضلاب بمونه؟ اون موقع درگیر این موضوعات بودی که سهم آب سدها را توزیع می کردن! حالا اصول گرا و اصلاح طلب کردن بد شده؟ مگه اقای بهرام تاجگردون نبوده و چند دوره نماینده نبوده؟ خودت رو به اون راه زدی یا مردمو ….. فرض کردی؟ مگه خودت معاون مدیریت و برنامه ریزی کشور نبودی که این اتفاقات می افتاد؟ واقعا خبر نداشتی؟ اگه خبر نداشتی که واقعا جای تاسفه! اگه خبر داشتی و برای ….مردم این چیزها را می نویسی که تصمیم با مردمه! فکر می کنه مردم خیلی کم حافظه هستن؟

  13. همشهریی خارج ازاستان گفت:

    اگه  یه مدت خارج از استان باشی اون موقع به حال استان گریه میکنی

  14. مطلع گفت:

    اتفاقی در حال افتادن است و تاجگردون از آن اطلاع دارد . حالا این نامه را نوشته که فردا بگویند بخاطر نامه ایشون است که این کار اجام شده است.

  15. نیک ایین گفت:

    درود بر تاجگردون که که دیدگاه استانی داره

  16. هم استانی گفت:

    باید به تاجگردون افتخار کرد به عنوان یک جهره ملی

  17. ممو گفت:

    در جواب مطلع باید عرض کنم شما که مطلع نیستید و اقای تاج از این موضوع به گفته شما مطلع است پس بدون یه چیزای میدونه که بقیه نمیدونن من طرفدار ش نیستم ولی خدایی یه چهره ملی است اکثر شبکه ها ی ملی با ایشون مصاحبه دارن و نظر خواهی میکنن افتخار برای مردم محرم استانمونه

  18. حامد گفت:

    به والله قسم که در عوام فریبی یکتازی ، مانده ام بعضی وقت ها فکر می کنم خودت این دروغ ها و وعده های ابکیت را باور می کنی؟!!
    با مظلوم نمایی سعی در توجیه کارهایت می کنی !! سوال من اینکه به جز خوردن حق بویراحمد و دنا چه کاری برای بودجه استان کردی اره ، صحبت های شیکت تو تلویزیون هست و زورگویت تویه استان ، خدا رحم کند به این مردم که با بد ادم سیاسی طرف هستن ، همانند طبلی هستی که هر صبح جار می زنی همه چیز خوب است و هرانچه بد است مقصر گذشته گان هستن و ان را هم قهرمانتان جناب دکتر تاجگردون حل می کند ، اقای محترم زمان نگاه کردن به فیلم هندی گذشته است . وای بر من که خواب راحت دارم اما جوان گچسارانی و باشتی از بیکاری و بی پولی دزدی می کند ،معتاد میشود ، از بیکاری با سرگرمی های نا متعارف خودش را مشغول می کند ، ای وکیل مردم ایا تا کنون یک روز درد جوان بیکار را چشیده ای ؟

    اهای جار زن معروف تا به حال غرور جونی که از نداشتن کار در مقابل نامزد از دست رفت اش دیده ای ؟ ایا تا به حال شرم و خجالت پدر از کار افتاده ای را دیده ای که با ۵ پسر با مدارک فوق لیسانس دانشگاهی در کنار پدر منتظر فرجی هستن ، بله برادر نامه ی عاشقت شدم بنویس تا هم کلی گریه کردیم و بدو بیراه به مسئولین دادیم ، بله با نامه ی شما کار ها حل شده و همه ما وارد مدینه فاضله شدیم ، وای به حال من که می بینمو نمی توانم کاری بکنم من هم باید جوابگو باشم چه برسد به شما که می توانی وای اولویت های شما خیلی مورد های دیگر است ، قصه های پیامکی تان معروف شده به نظر من نویسنده کتاب داستان شوی بیشتر می توانی خدمت کنی ، خدا بهت بصیرت بده الهی آمین .

    • باشت گفت:

      خیلی قشنگ نقش بازی می کنی ای بازیگر/ آخه خجالت هم حدی داره

    • سرخون بیرجندی گفت:

      هر کار ی که هر کس برای این استان هر موقع انجام بده خوب است شایسته ی تقدیر است. بقیه افراد هم برای عوام فریبی این کارها را بکردند چرا نکردند ؟چون نتونستند

    • عبدالله گفت:

      برادر من هم با دلتنگیهایت و ناراحتیت همدردی میکنم اما یادت باشه نماینده قانون گذار است نه مجری و….

  19. سیمان سپو گفت:

    تاج گردون دمت گرم خوب عوام فریبی میکنی نه ازصنعت ،نه از کار و شغل و….  هیچ کاری برا گچساران نکردی و نمیتونی بکنیخلاصه خدا رحمت کند اموات نمایندگان قبلی را و….

  20. بهمئی گفت:

    درود خدا بر دلاورد مرد این مرز و بوم    ای کاش نماینده ای مثل تاج گردون بداشتیم .
    الحق والنصاف تاج گردون بر عکس دیگران سطح کلاس استان را کلی بالا برد . 
    اگه یکبار دیگه کسی توهین کرد با چماق لری معرف طرفه

  21. ناشناس گفت:

    با توجه به اینکه من در صنعت آب وسد سازی فعالیت می کنم صحبت های آقای تاجگردون کاملا درست ومنطقی است بعنوان مثال سد چم شیر هیچ سهمی استان دارد وحتی نیروی کار این استان انجا کار نمی کند واین را باید فرماندار شهرستان دوگنبدان پیگیری کند ولی متاسفانه انجام نمی شود

  22. عباسی زاده گفت:

    در جواب حامد:اگر ادعا داری که کلامت مغرضانه نیست که صد البته هست لطف کن بیا مطلبت رو تو کامنتهای کبنانیوز بنویس تا مردم جوابت و بدن.

  23. یاسوج گفت:

    جناب آقای تاج گردون ،نماینده محترم ،ازشما عاجزانه تقاضادارم به داد رودخانه بشار برسید که قراره با احداث سدتنگ سرخ تمام آبش به استان فارس بره وهیچ توجهی به مردم استان نشده واین یعنی دهن کجی به مردم ومسئولین استان.نگذارید این لکه ننگ تاابدبردامن مازده شود.این استان خودش نیازمند آب است به چه حقی استاندار محترم سکوت می کند تاحق مردم استان ضایع شود .با احداث این سد علاوه بر نابودی اکوسیستم رودخانه وحیات اطراف آن بخشهای کشاورزی ،دامداری ،گردشگری،صنعت، پرورش ماهی وازهمه محمتر فرهنگ وهویت مردم استان از بین می رود.اگرکوتاهی کنید در برابرخداومردم جوابگو هستید.

  24. یاسوج گفت:

    جناب آقای تاج گردون ،نماینده محترم ،ازشما عاجزانه تقاضاداریم به داد رودخانه بشار برسید که قراره با احداث سدتنگ سرخ تمام آبش به استان فارس بره وهیچ توجهی به مردم استان نشده واین یعنی دهن کجی به مردم ومسئولین استان.نگذارید این لکه ننگ تاابدبردامن مازده شود.این استان خودش نیازمند آب است. به چه حقی استاندار محترم سکوت می کند تاحق مردم استان ضایع شود .با احداث این سد علاوه بر نابودی اکوسیستم رودخانه وحیات اطراف آن بخشهای کشاورزی ،دامداری ،گردشگری،صنعت، پرورش ماهی وازهمه مهمترفرهنگ وهویت مردم استان وروستاها وشهرهای اطراف آن از بین می رود.اگرکوتاهی کنید در برابرخداومردم جوابگو هستید.

  25. ناشناس گفت:

    من چراميم ، خداشاهد تاحالا هم به خط تاجگردون راي ندادم ولي اينو ميدونم كه انصافا تاج گردون حرف دل مردمو ميزنه خاك بر سر موحد كه عرضه نداشت سد مارونو تو كهگيلويه بزنه كه بدرد مردم منطقه بخوره بله اقا اي اقا دنبال سياسي كاري بود به ليدرهاش و بستگانشون پول ميداد و بقيه مردم كشك منافع مردم هم كشك تاجگردون عزيز اينقدر هم حساس نشو حالا شايد يه چندتا بچه هم يه حرفي بزنند باباتو ديگه چرا به دل ميگيري انتظار كه نداري كه همه موافق تو باشند مخالف هم داري برادر

  26. امیر گفت:

    عالی گفتی مرد ملی ، اگه پی گیر پروژه جاده ملی شهرضا به بهبهان که از استان ما رد میشه باشین کلی از مشکلات این استان حل میشه ، خواهشا کوتاهی نفرمائید. 

  27. یاسوجی گفت:

    تاج داره حرف حق میزنه آینده خواهید فهمید این مرد چقدر ارزشمند بوده و قدر ندونستید .خدا پشت و پناهت باشه اگه انتخابات استانی بشه حتما ازش حمایت میکنیم.

    • از یاسوج دشتروم گفت:

      دیگه مردم گول تو یکی رو نمیخورن شما هم جز هم اونایی هستین که به این استان خیانت کرده و خواهی کرد عوام فریبی بهترین کلمه ایست که میشه به تاج گردون نسبت داد اقای تاج گردون برو فکر نان کن که خربزه اب است. دیگه تاریخ انقضای شما هم تمام شد از قدیم گفتن ازموده رو دوباره ازمودن خطاست.الان که انتخابات قراره استانی بشه داره خودشو لوس میکنه برو بابا بزار باد بیاد 

  28. شهروند یاسوجی گفت:

    دمت گرم تاج ما که برات دعا میکنیم

  29. عبدالله گفت:

    فقط میتونم بگم احسنت با این تفکر !!! امیدوارم که عملی هم بشه!!!!

  30. ناشناس گفت:

    سد ساختن سخت تر هست یا تخصیص گرفتن کار خودت را مهم جلوه کردی  اگر سد می ساختی چکار می کردی .

    • بی طرف گفت:

      من خارج از حوزه انتخابی آقای تاجگردون هستم ولی به عنوان  یک هم  استانی به ایشان افتخار میکنم چون اندیشه های وی استانی و ملی است  و توانمدیهای فراوانی دارد تنها نماینده ای  که ابروی استان است 

دیدگاه شما