چهارشنبه 5 آذر 1393 - 23:52

شهردار مکان جدید جمعه بازار و نیسان های دوره گرد یاسوج را مشخص کرد/ خبر خوب شهردار برای شهروندان

جاوید افزود: فضایی که برای این عزیزان در نظر گرفته شده فضای خوبی است. در اینجا شهرداری قادر به ارائه خدمات به این عزیزان می باشد و برای تحقق این هدف نیازمند همراهی دستگاه ها برای یکپارچگی در این مورد خاص و همراهی رسانه ها برای اطلاع رسانی در این زمینه می باشیم.

به گزارش بویرنیوز: صبح امروز جلسه ای با حضور شهردار و برخی دستگاه ها و ارگان های انتظامی و صنفی برگزار گردید.

در این جلسه جاوید، شهردار یاسوج هدف از برگزری این جلسه را تعیین تکلیف جمعه بازار و وانت های دوره گرد که هم برای مردم و هم سایر دستگاه ها سلب آسایش کردند دانست و افزود: با توجه به تعریفی که از شهر داریم وجود این معضلات تا حد زیادی باعث خدشه دار شدن چهره این استان می گردد که باید به سرعت برای حل آنها کاری انجام داد.

جاوید افزود: در جمعه بازار 937 واحد صنفی وجود دارد که معضلات اجتماعی و امنیتی زیادی را بوجود آورده و باید برای آن چاره ای اندیشید و این در حالی است که این تعداد واحد صنفی در جمعه بازار نیز خودش جای تعجب دارد.

جاوید افزود: ما بررسی هایی انجام دادیم و تذکراتی نیز داده شد اما شهرداری به تنهایی نمی تواند در ارتباط با مشکلات بوجود آمده کاری انجام دهد و انتظار میرود سایر دستگاه ها همکاری لازم را با ما انجام دهند و باید به صورت قاطع به یک هدف مشترک برسیم و همکاری های لازم توسط سایر نهاد ها انجام بگیرد.

جاوید اظهار داشت: ما یک فضایی در تل خسرو تحت عنوان میدان میوه و تره بار داریم که متعلق به شهرداری بوده و قرار است به زودی آب و برق جمعه بازار قطع گردد و کسبه های موجود در جمعه بازار و وانت هایی که اقدام به فروش میوه می کنند را در این میدان جمع کنیم ، تا از این طریق بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و اجتماعی که هر روزه در این مکان ها شاهد آن هستیم کاهش پیدا کند.

جاوید با اشاره به اینکه قرار است شهرداری یک مهلت زمانی قرار بدهد به کسانی که قرار است وارد این میدان شوند و به صورت قانونی شروع به کار کنند افزود: شهرداری به زودی یک فرجه زمانی را برای سایر افرادی که در جمعه بازار و یا پشت وانت ها مشغول کسب و کار هستند قرار می دهد تا در این زمان افراد نسبت به کسب پروانه و ثبت شناسنامه اقدام کنند چرا که بعد از تاریخ اعلام شده دیگر ثبت نامی صورت نخواهد گرفت و افرادی که به صورت غیر قانونی و در جای نامناسب اقدام به فعالیت کنند به شدت با آنها برخورد خواهد شد و اجازه فعالیت به آنها داده نمی شود.

جاوید افزود: فضایی که برای این عزیزان در نظر گرفته شده فضای خوبی است. در اینجا شهرداری قادر به ارائه خدمات به این عزیزان می باشد و برای تحقق این هدف نیازمند همراهی دستگاه ها برای یکپارچگی در این مورد خاص و همراهی رسانه ها برای اطلاع رسانی در این زمینه می باشیم.

سرهنگ ملکی، رئیس پلیس راهور نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از مشکلات و دغدغه ما در این استان بحث ترافیک می باشد که وانت های دوره گرد مهمترین عامل وجود چنین فضایی هستند.

ملکی افزود:برخورد های پلیس راههور هیچ نتیجه ای ندارد و هر غیربومی به استان ما سفر می کند ما را زیر سؤال می برد و روزانه حدود 10 الی 15 مورد با شماره 197 تماس می گیرند و از مزاحمت های گاه و بی گاه این وانت های دوره گرد شکایت می کنند . این در حالی است که نباید اجازه دهیم که هر وانتی در هر کجایی که دوست دارد اقدام به فعالیت بکند بلکه باید جایگاهی برای انها تعریف و مشخص شود تا هم مردم در آسایش باشند و هم مشکل ترافیکی نداشته باشیم و از طرفی آنها نیز بتوانند به کسب و کار خود ادامه دهند.

در حاشیه ابن جلسه، جاوید درجواب سوال خبرنگار بویرنیوز مبنی بر راه حل شهرداری برای پرداخت عوارض نوسازی گفت: در هماهنگی های صورت گرفته با شورای شهر و به جهت رفاه حال همشهریان ، تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شده که در زمان مقرر که متعاقبا اعلام میگردد میتوانند مراجعه و نسبت به پرداخت عوارض نوسازی خود اقدام نمایند، وی همچنین افزود در صورتیکه همشهریان در مهلت مقرر نسبت به  پرداخت عوارض خود اقدام نکنند از طریق راه های قانونی که پیش بینی شده از جمله قطع خدمات و… نسبت به وصول آن اقدام می شود.

جاوید پرداخت عوارض را اقدامی مثبت دانست که اگر با مشارکت همه همشهریان عزیز همراه باشد شاهد آثار مثبت آن در ارائه خدمات بهتر و ارزنده تر شهرداری به مردم خواهیم بود، وی همچنین بیان کرد عوارض شهری تصویب شده مجلس شورای اسلامی و خبرگان می باشد و نه تصویب محلی توسط شهرداری و در همین راستا نیز راه کارهای قانونی را دولت جهت وصول آن در اختیار شهرداری قرار داده که باید مد نظر شهروندان قرار بگیرد.

در این جلسه سایر ارگان های حاضر نیز خواستار انجام یک کار ریشه در این زمینه شدند و اعلام آمادگی کردند که همکاری های لازم را با شهرداری انجام خواهند داد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129824
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    قانونی که قابلیت اجرایی نداره تنها سبب کج دهنی مردم به قانون میشه نه طبعیت مردم از قانون. در ضمن از چی آمار دست فروشی تعجب کردین! نکنه شما توی فامیلتون هیچ آدم بیکاری ندارید؟ لااقل 10 خانواده از نزدیکان من از این روش روزگار میگذرونن!!!!

  2. شهروند گفت:

    یه کار خوبی که شد انتقال ترمینال به خیابان قرنی بود که با این کار باز هم مردم باید نیم ساعت با ماشین بروند تا به طویله(جمعه بازار شما برسند)جای بسی تأسفه، با این اظهار نظرهای غیر کارشناسی وغیر مسولانه! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ناشناس گفت:

      این کار باعث افزایش قیمت میوه در سطح شهر می شود مردم را هم در تصمیماتتان ببینید

  3. ناشناس گفت:

    واقعا انتقال جمعه بازار به مکان مورد نظر خیلی خوب است مرحبا به این تصمیم از دست اندر کاران خواهش مکنیم همکاری کنن

  4. بی کار گفت:

    تعین مکانی در مسیر اصلی ورودی شهر برای وانت بارها می تواند”به چهره به هم ریخته شهر ودورگردها پایان دهد وهم جلوی گرانی میوه فروشی های رابگیرد که اقدام به بلع ثرمایه ملت می کنند ،اگر اینها بطور غیر تخصصی جمع آوری شوندخواهید دید که مردم توان خرید همین مرکبات واقلام مورد نیاز را از دست خواهند داد .

  5. ممو گفت:

    انتقال ترمینال کار اشتباهی است هنوز مسافر کش های اکبر اباد وجود دارند و مسافر کش های اصفهان هم کنار میدان جهاد جا یگاه ودستکی درست کرده اند ÷یشنهاد میشه مانند همه شهرها برای قسمت غرب شهر هم جایگاهی موقت ویا دائم بعنوان ترمینال استفاده شود تا هم مردم به نون نوایی برسند و مسافرین وشهروندان در اسایش باشند

  6. مردم گفت:

    آقای شهردار الان مردم با 500 یا 1000 تومن خیلی راحت به جمعه بازار دسترسی دارند و خرید خود را انجام میدن و از شر گرونی مرکز شهر خلاص میشن ولی کی میتونه 8 تا 10 هزار تومن کرایه تاکسی بده و بره تل خسرو؟؟؟ خواهشا کارشناسی شده صحبت کنید، شما باید حواستون به جیب مردم باشه نه سیاست خودتون!!!وقتی شما نمیتونید چهار تا وانت بار رو مدیریت کنید چرا مردم باید تاوانش رو پس بدن؟؟؟ میخواید 937 واحد صنفی و به قولی 937 خانواده رو از کار و زندگی بندازید به خاطر ناتوانی در مدیریت چند تا وانت بار؟؟؟؟؟ تو رو خدا بس کنید، مردم خسته شدن……….

  7. محمد گفت:

    من در این جلسه بودم و شهردار این تعداد آمار صنوف موجود در جمعه بازار را مقایسه کردن با تعداد صنف ها موچود در استان که پایین تر از این مقدار می باشد.

  8. ناشناس گفت:

    هرچه زودتر جمع شوند….

  9. ناشناس گفت:

    این کار رانکنید کمی به فکر مردم هم باشید

    • ناشناس گفت:

      چرا اینکار رو نکنن خودتون وقتی از طرف  جاده اصفهان وارد شهر میشید وضیعت زشت و تاسف بار جمعه بازارو دیدین .توجه کردین چه سیمای زشتی به شهر داده .بی نظمی رو دیدین 

  10. امید گفت:

    درود بر جاوید دانا وتوانمندبا این کار عاقلانه

  11. مهندس گفت:

    شماها هیچ کدوم نظرتون منطقی و کارشناسی نیست فقط 500 تومن ارزونتر رو میبینین دیگه ترافیک، زشتی چهره شهر، درگیری به خاطر جای پارک، تصادف ، مزاحمت برای ساکنان اطراف و…. رو ولللللش؟؟؟ باید جم شن دکتر مرررررسی

  12. علب گفت:

    ترا به خدا یه فکری هم برای خبابان 60 متری عدل بکنید و این بنگاهای ماشین و املاک را جمع اوری و جایی مناسب برای انها پیدا کنید .اگه برای 60 متری عدل برنامه ی  صحیح داشته باشید  با اوردن  مطب پزشکان ،شعب بانکها  و همه دفاتر وکالتی و نمایندگیها توزیعی و تولیدی میتوانید از ترافیک میدان شهدا همان فلکه ی ساعت تا 7 تیر از بار ترافیکی  کاسته و مردم رت از بلاتکلیفی و فشار ترافیکی نجات دهید .

  13. شهروند گفت:

    با سلام. این اقدام شهرداری اقدام خوب و به جاییه. اصلا خیلی وقت بود که شهر ما چهره خوبی نداشت و انگار اصلا شهر نبود. باید این وانت ها و جمعه بازار ساماندهی بشه. باید مکانی برای اونها درنظر گرفته بشه تا اونها هم راحت باشن. مردم هم باید در این زمینه همکاری کنند . همه میدونیم که واقعا جای جمعه بازار مناسب نیست و ورودی شهر چهره خوبی نداره و وانت ها هم که از اونا بدتر، باید ساماندهی بشه حتما.
    ما همه پشتت هستیم شهردار

  14. رضا گفت:

    این کار علمی و اصولی نیست ما ترافیک را از یک نقطه جمع و به جای دیگه بردیم

  15. عزت گفت:

    شهردار محترم سلام لطفا اکثر جمعه بازار اهل مادوان بلهزار می باشند در مادوان زمین خیلی زاد هست جمعه بازار را به مادوان انتقال دهید دانشگاه ها را به اون ور بردید هیچ کس به آنجا نرفت از تجربه دانشگاه عبرت بگیرید.

  16. یاسوجی گفت:

    حتمآ شهردار و اعضای شورای شهر فراموش کرده اند که نارضایتی مردم یاسوج از انتقال ترمینال به تل خسروی چطور اعضای شورای شهر قبلی را در انتخابات زمینگیر کردو میخواهند دز این دوره انتخابات شوراها به همان روز گرفتار کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  17. محمد گفت:

    سلام.شهردار محترم فکری به حال فلکه ساعت و خ سردار جنگل شمالی کنید. ایستگاه را انتقال بدین. وضعیت اسفناکی بوجود آورده اند.مرکز شهر و انواع دست فروش و …..جلوه بسیار زشتی است.

  18. تل خسروی گفت:

    اگر واقعا افراد جمعه بازار افراد بی نظمی هستند چرا بیان تل خسرو ایا تلخسروی جزئی از شهر نیست قدمت یاسوج به تلخسرو بر میگرده ثانیا اگه جمعه بازار کنونی چهره ورودی اصفهان را خراب میکنه ایا تل خسرو چهره ورودی شهر از سمت شیراز وبوشهر و خوزستان را خراب نمیکنه باید کمی تامل کرد وبعد تصمیم گرفت ثالثا اگه قرار باشه که جمعه بازار بیاد تل خسرو حتما اقای شهردار فکر ایاب ذهاب مرم میکنه باید فرهنگ داشته باشیم و از وسیل نقلیه عمومی استفاده کنیم

    • رضا گفت:

      سلام بردکترجاوید.انصافافکرخیلی خوبیه بایدجمعه بازارازاین جاجمع بشه .تازه مکان جدید(تل خسرو)که جاده اصلی شهرنیست که بخوادمشکل ترافیکی ایجادکنه خیلی هم خوبه واقعادستت دردنکنه بااین تصمیمت خداخیرت بده

  19. م گفت:

    خدایا پشت و پناهت باشد جاوید

  20. شهروند گفت:

    باسلام خدمت شهردار محترم و اعضای شورای شهر
    اینکه جمعه بازار ازینجا جمع بشه خیلی کار خوب و منطقیست
    اما باید کاری کرد کارشناسی شده و حساب شده
    تلخسرو اصلا جای مناسبی نیست باید یه جایی انتخاب کنند که مردم بتونن به اونجا برن نه اینکه فقط بگیم انتقالش دادیم وبعد از چندروز هیشکی اونجا نره بازم تعطیل بشه و دوباره بیان کنار خیابونا
    هم فکر مردم باشید هم خانواده های کاسبکار

  21. دشتروم گفت:

    سعی کنید ماشین های میوه فروش را سازماندهی کنید در همه ی قسمت های شهر تا مردم در رفاه باشند در ضمن کرایه رفت و برگشت تا اکبراباد برای خریدن میوه زیاده مثلللللللللللللن؟؟؟؟ روی ایستگاههای روستاهها و شهرکها و قسمت های شلوغ شهر تا میوه مورد نیازمردم در دسترس قرار گیرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  22. دلسوز مردم گفت:

    اقای شهردار به فکر رفاه مردم باشی بهتره ؟؟؟؟؟؟

  23. ناشناس گفت:

    به شهردار محترم وشورای محترم پیشنهاد می دهم بدون کارشناسی حرکتی انجام ندهند که اینده نگری دران نباشد شماترمینال مسافربری که قبلا انجا بود رابه دلیل رفاه حال مردم به خیابان تختی انتقال دادید وخبرخوب وخوشحال کننده ای به مردم دادید که البته کار خوبی هم بود وتشکر میکنم البته جمع کردن جمعه بازار درورودی شهر کارخیلی خوبی است ولی جایگاهی راجایگزین کنید که هم به وجهه شهری لطمه وارد نشود وهم اینده نیاز نباشد دوباره به فکر جابجایی ان بود متشکر !

  24. ﺧﺪا ﻋﺎﻟﻤﻪ گفت:

    ﺑﺎﻋﺮﺽ ﺳﻼﻡ ﺧﺪﻣﺖ ﺷﻬﺮﺩاﺭ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻳﺎﺳﻮﺝ ﺟﻨﺎﺏ ﺩﻛﺘﺮﺟﺎﻭﻳﺪ ﺑﺎﺳﭙﺎﺱ ﻭﺗﺸﻜﺮ اﺯ اﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎﻱ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯيﺷﻤﺎ اﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺣﺬﻑ ﺗﻴﻢ ﻓﻮﺗﺒﺎل ﻭﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ اﺯ ﺑﻪ ﺣﺪﺭ ﺭﻓﺘﻦ ﭘﻮﻝ ﺁﺑﺎﺩاﻧﻲ ﺷﻬﺮ ﻭاﻗﺪاﻡ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺭﻭ ﺳﺎﺯﻱ ﻛﻪ ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻢ ﺑﻌﺪاﺯاﻧﻘﻼﺏ اﻭﻟﻴﻦ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺭﻭﻱ ﺟﺪﻳﺪﻩ ﻭﺁﺳﻔﺎﻟﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﺳﺎﻳﺮ ﻧﻘﺎﻁ ﺷﻬﺮ.وﭘﺮﺩاﺧﺖ ﺣﻘﻮﻕ ﺭﻓﺘﮕﺮاﻥ ﺑﻴﭽﺎﺭﻩ ﺷﻬﺮﺩاﺭﻱ و……… ﺧﻼﺻﻪ اﺯ ﺫاﺕ ﭘﺎﻙ ﺷﻤﺎ ﻭﺑﺎﺧﺪاﺑﻮﺩﻥ ﺷﻤﺎﺗﺸﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ ﻣﺮﺩﻡ اﺳﺘﺎﻥ ﻣﺎ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻛﺎﺭ ﺭاﻧﻤﻴﺒﻴﻨﻨﺪ. ﺑﺎﻳﺪ ﺣﺘﻤﺎ ﺩﺳﺖ ﺗﻚ ﺑﻪ ﺗﻜﺸﺎﻥﺭا ﺑﮕﻴﺮﻱ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﺨﺼﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﻛﻨﻲ ﺗﺎ اﻭﻥ ﻣﻮﻗﻊ ﺑﮕﻦ ﺷﻬﺮﺩاﺭ ﻋﺎﻟﻴﻪ.ﻧﻪ ﻣﺎ اﺯﻋﻤﻮﻣﻲ ﺑﻮﺩﻥ ﺷﻤﺎ ﻣﻤﻨﻮﻧﻴﻢ ﺧﺪا ﭘﺸﺖ ﻭﭘﻨﺎﻫﺖ ﺑﺎﺷﻪ ﻳﺎ ﻋﻠﻲ ﻣﺪﺩ.

دیدگاه شما