چهارشنبه 5 آذر 1393 - 21:43

نشست توسعه دنا با محوریت جوانان

عصر امروز با حضور حسین پور مشاور فرهنگی وزیر ارشاد، ایلخانی بخشدار مرکزی شهرستان دنا، جواد یزدانپناه مشاور استاندار در امور جوانان، سعادت محمدی رئیس دفتر نماینده مردم شهرستان بویراحمد ودنا درمجلس شواری اسلامی، زینب قربانی مدیرکل کتابخانه ها، بهشتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دنا و برخی از جوانان و هنرمندان شهرستان با موضوع جوانان و توسعه استان در محل فرمانداری این شهرستان بر گزارشد.hosinpoor

به گزارش  کبنانیوز از یاسوج، مشاور استاندار در امور جوانان در این نشست ابراز داشت: دولت تدبیر و امید براین که اشتغال درصدر مسائل جوانان قرار دارد و مسکن و ازدواج نیز به انحای مختلف متاثراز اشتغال است واقف و ازهمین رو درچارچوب تلاش برای نجات اقتصادی، حل مشکل بیکاری جوانان را دراولویت قرار داده است.
جواد یزدانپناه تصریح کرد: افزود: بدرستی از سوی دولت یازدهم، سه نیاز اساسی جوانان که اشتغال، مسکن و ازدواج است شناسایی شده و مجموعه دولت باید تلاش کنند تا در راستای برطرف کردن این نیازهای اساسی جوانان گام بردارند.
مشاوراستاندارکهگیلویه وبویر احمد درامورجوانان گفت: درنظام اسلامی باید طوری با جوانان رفتار شود که احساس نکنند شهروند درجه دو هستند
وی ادامه داد: تا هنگامی که به جوانان اجازه داده نشود که در مسائل مربوط به خود تصمیم گیرنده باشند، نمی توان از آنان انتظار داشت نقش و مسوولیت اجتماعی خود را بخوبی ایفا کنند.
این کارشناسدر امور جوانان اظهارکرد: برای به وجود آوردن مسوولیت اجتماعی، جوانان باید احساس کنند که می توانند در زمینه امور اجتماعی و فرهنگی و غیره که مربوط به آنهاست خوشان تصمیم گیری کنند.

یزدان‌پناه اضافه کرد: علاه براین باید فضا را برای پرورش خلاقیت و تفکر مستقل آنها فراهم آورد نه این که آنان را تنها به اطاعت و سلطه پذیری تصمیم ها و سیاست هایی فراخواند که دلایل بسیاری از آنها، برایشان نامفهوم و گاه در تضاد با خواست و مطالبات جوانی است.

مشاور استاندار در امور جوانان با اشاره به اهمیتی که رییس جمهوری برای مسائل و مشکلات جوانان قائل است گفت: دولت روحانی معتقد است که جوانان به عنوان اصلی ترین نیروی اجتماعی که بنیان توسعه و آینده کشور برتوانمندی ها، امید و سرزندگی آنان قرار دارد، نیازمند حمایت، تقویت وفراهم کردن فرصت های ارتقای کیفیت زندگی خود هستند.
مشاور فرهنگی وزیر ارشاد نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه های مختلف گفت: ابرای توسعه استان به کمک جوانان باید مزیت های نسبی استان شناسایی شود و در تصیم گیرهای توسعه ای در استان به جوانان میدان داده شود.
حسین پور تصریح کرد:متاسفانه در استان ما مسئولیت پذیری توسط جوانان کم تر مورد توجه قرار گرفته که امید وارم در دولت تدبیر و امید این امر پررنگ تر شود.
وی ادامه داد: دولت باید کار های خود را به تشکل های مردمی واگذار کند تا توسعه کشور با کمک بخش خصوصی محقق شود.
حسین پور اظهار داشت: دولت ها می آییند و میرومد این بخش خصوصی است که کار خود را با جدیت و تلاش جوانان پیش میبرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129808
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما