چهارشنبه 5 آذر 1393 - 14:22

سخنی با مردم کهگیلویه و بویراحمد/ دیگر بس است

میلادطاهرپور

میلادطاهرپور – متأسفانه ما در استانی زندگی میکنیم که انتخابات و سیاست به جای یک روز در چهارسال ادامه دارد و همین امر مهمترین دلیل توسعه نیافتن استانمان است. اگر به استانهای توسعه یافته کشور توجه کنیم خواهیم دید که جو انتخابات ها بعد از روز رأی گیری تمام می شود و بعد از آن همه به فکر کمک به توسعه و کار هستند اما در استانهایی همچون کهگیلویه و بویراحمد حاشیه های سیاسی ما را از خدمت و توسعه به دور می کند. استان ما پتانسیل های زیادی برای توسعه دارد ولی خود ما هستیم که داریم جلوی توسعه کهگیلویه و بویراحمد را میگیریم. اگر استانداری یا نماینده مجلسی روی کار آمد همراهان آنها به فکر جایگاه برای خود هستند و مخالفان نیز دنبال تخریب تا چهار سال بگذرد. چرا کسی نمیگوید تا به استاندار و یا نماینده کمک کنیم برای توسعه استان؟ آیا فقط در تخریب کردن توانمند هستیم؟ اگر من منتقد استاندار اعتقاد دارم استاندارم ضعیف است آیا با تخریبش استانم توسعه پیدا می کند؟ چرا به جای تعصب سیاسی تعصب استانی نداشته باشیم و همه به نوعی در توسعه استانمان کمک کنیم؟ یعنی تعصب سیاسی مهمتر از خدمت به مردم محروم در دورترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد است؟ تا کی در این استان به خاطر منافع سیاسی یا شخصی فقط نیمه خالی لیوان را میبینیم؟ اگر من مخالف در زمینه ای تخصص دارم چرا به جای تخریب از تخصصم در راه توسعه استان کمک نکنم؟ یعنی وابستگی به جریان های سیاسی بیشتر از توسعه استان اهمیت دارد؟ به فرض استاندار و نماینده های ما در مجلس نیز ضعیف باشند که الحق و الانصاف اینگونه نیست آیا تخریبشان بهتر است یا کمک به برطرف کردن ضعفشان؟ آیا تا به حال پیشنهادی و راهکاری برای توسعه استانمان داده ایم و یا از آنها خواسته ایم که این راه کمک بسزایی در توسعه استان است یا چون هم جناح نیستیم دنبال زمین خوردنشان هستیم؟ خدایی تا کی باید در این استان مخالفان سیاسی به فکر شکست طرف مقابل باشند ولی نمیدانند شکست مدیران یعنی شکست استان در توسعه یافتن. در این استان هر استانداری آمد نقاط قوت و ضعفی داشت که وقتی کسی را برای استاندار انتخاب میکنن قطعا نقاط قوت زیادی دارد و دکترخادمی به حق از مدیران دلسوز و پرکاری است که در این دولت خدمت می کنند. همه میدانیم در شرایط کنونی کشور واقعا وضعیت اعتبارات بد است اما استاندار از هر روش ممکن اعتباراتی برای استان جذب کرد. اگر واقعا از اخبار استان باخبر باشیم می دیدیم استاندار با نشست های مختلف در تهران و از طریق سایر شرکت ها و نهادها برای این استان در بخش های مختلف اعتبار جذب می کرد. یکی دیگر از برنامه های قابل تحسین استاندار بررسی تک به تک پروژه های عمرانی و پیگیری آنها بود که هر روز را به یک شهرستان اختصاص میدادند و من به خودم در جلسه بررسی پروژه های عمرانی شهرستان دنا به عنوان یکی از این شهرستان ها که حضور داشتم این جلسه اولا در روز تعطیلی بود و دوما از صبح ساعت ٧ تا شب ساعت ٨ و نیم به طول انجامید که یکی یکی پروژه های ریز و درشت را پیگیری میکردند و خدا شاهد است حسابی من آن روز خسته شدم که فقط کارم نشستن در گوشه ای بود. بیایید اگر دلسوز استانمان هستیم همه کمک کنیم تا نیمه خالی لیوان هم پر شود نه اینکه همان نیمه پر را هم بریزیم وگرنه مردم هستند که ضرر می کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129751
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اصلاح طلب گفت:

    با سلام جناب طاهر پور عزيز…من با شما موافقم..تا زماني كه در اين استان تنگ نظري حاكم است وچپ روي كار مي ايد ،راست را درو مى كند و راست روي كار مي ايد ،چپ را درو مي كند….تا زماني كه همه با هم همكاري نكنيم(چه چپ و چه راست)اين استان از اين وضعيت بن بست خارج نمي شود….تا زماني كه نمايندگان اين استان با هم متحد نشوند ودر تهران نيرو سازي نكنند و ما از اين استان (وزير و چندين مدير كل كشوري) نداشته باشيم راه به جايي نخواهيم برد؟؟مگر ما چه كمتر از اصفهاني داريم ؟؟؟؟كه چند وزير از خود دارند….    

    • ناشناس گفت:

      طاهر پور چرا در دوره های قبلی این حرفها را نمی زدید حالا که نماینده تو سر کار هست برادری و اتحاد یادت آمده اتحاد همیشه و در همه دوره ها خوبه نه فقط در یک دوره خاص …. اگر دوره بعد که نماینده ات رای نیاورد همین حرف را تکرار می کنید حضرت عباسی …

  2. دنا گفت:

    اولشو خوب اومدی ولی آخرش بوی تملق میداد. بنظرم جلسه ای که از 7 صبح تا 8.5 شبه هیچ دستاوردی نداره چون فکر آدم خسته کار نمیکنه عینا” مثل خود شما که گفته ای حسته و ساکت ی گوشه نشسته بودی . بعد بفرما حاصل نشست و برخاست جناب استاندار در تهران تا الان به راه اندازی کدام پروژه ، کدام کارخونه ، کدام طرح ، کدام راه ، کدام چاه منجر شده؟ چقدر اعتبار برای استان جذب کرده لطفا” با عدد و رقم و مقایسه با سنوات قبل بگو.

دیدگاه شما