چهارشنبه 5 آذر 1393 - 12:18

دیدار مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد با وزیر جهاد کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، از دیدار مسئولان ارشد این استان با وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

خبرگزاری فارس: دیدار مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گوهرگانی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران از دیدار قریب‌الوقوع خود به همراه استاندار، معاونین و عوامل مرتبط با حوزه آب و خاک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: این دیدار به منظور سرعت گرفتن پروژه‌های عمرانی در بخش کشاورزی است که بدون شک می‌تواند دیداری راهگشا و مؤثر باشد.

گوهرگانی با بیان اینکه این پیشنهاد را با وزارت جهاد کشاورزی در میان گذاشتم و در حال برنامه‌ریزی این دیدار هستیم، افزود: رونق دادن به وضعیت پروژه‌های آب و خاک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با شرایط مساعدی که در این زمینه دارد، یک امر ضروری است که بدون نگاه ویژه مسئولان کشوری وزارت جهاد کشاورزی میسر نمی‌شود.

وی تبدیل اراضی دیم به آبی و افزایش سطح آبیاری تحت فشار به ویژه طرح‌های آبیاری قطره‌ای در باغات را از سیاست‌های مهم بخش کشاورزی این استان دانست و یادآور شد:‌ مسئولان وزارت جهاد کشوری در این زمینه پای کار هستند و سازمان جهاد کشاورزی این استان را برای پیشبرد این اهداف یاری می‌کنند.

* تا پایان سال 730 هکتار دیگر از باغات آبیاری قطره‌ای می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در سایه حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی، توسعه آبیاری قطره‌ای در باغات این استان را در دستور کار قرار دادیم، به طوری که بدون نقدینگی و تخصیص اعتبارات برخی پروژه‌ها را تا 40 درصد جلو بردیم.

وی با تأکید بر این موضوع که مسئولان کشوری وزارت پای کار هستند و ما نگرانی در این زمینه نداریم، ادامه داد: تبدیل آبیاری هر هکتار باغ به آبیاری قطره‌ای حدود 10 میلیون هزینه دارد که در معصوم‌آباد کریک بدون نقدینگی 40 درصد باغات 350 هکتاری این منطقه را تحت پوشش آبیاری قطره‌ای بردیم.

گوهرگانی تصریح کرد: تا پایان سال 93 بیش از 730 هکتار باغ به آبیاری قطره‌ای مجهز می‌شود که این رقم یک‌سوم کل آمار اجرای آبیاری تحت فشار از ابتدا تاکنون است.

وی میزان اجرای آّبیاری تحت فشار در این استان را 2 هزار و 354 هکتار اعلام کرد و گفت: این طرح تا پایان سال در 730 هکتار از دیگر باغات این استان اجرا می‌شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129712
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جومونگ گفت:

    كه مم ايخام بيام منه بوريت اينا وتو گوتوم

دیدگاه شما