سه شنبه 4 آذر 1393 - 21:06

ادعای عجیب داعش درباره ایران

فرانس 24 نوشت: چند روز پیش نیروهای داعش از شهرهای جلولاء و سعدیه در خاک عراق عقب رانده شدند. نیروهای داوطلب شیعه عراق، پیشمرگ های کرد با حمایت هوایی امریکا، نیروهای داعش را از جلولاء و سعدیه که تنها سی کیلومتر با مرزهای ایران، فاصله دارند، عقب راندند.

به گزارش  بویرنیوز، پس از دو شکست متوالی داعش در این دو شهر، شایعاتی توسط برخی از طرفداران این گروه تروریستی در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

طرفداران داعش در شبکه های اجتماعی مدعی شده اند که نیروهای ایران طی حملات اخیر به مواضع داعش، نیروها و کاروان های نظامی خود را به شکل اعضای داعش در آورده و به این شکل موفق شده اند در میان نیروهای گروه “دولت اسلامی”در جلولاء و سعدیه نفوذ کنند و این دو شهر را از کنترل نیروهای داعش خارج کنند.

در توییتر یکی از طرفداران داعش نوشته شده است: هشدار نفوذ ایران به سربازان دولت [اسلامی]در نبرد جلولا و سعدیه

در این رابطه، طرفداران داعش در شبکه های اجتماعی، تصاویری از نیروهای ایران را به همراه کاروان خودروهای شاسی بلند، همراه با نمادها و پرچم های گروه “دولت اسلامی”منتشر کرده اند.

این تصاویر از سوی طرفداران داعش به عنوان شاهد ادعای نفوذ نیروهای ایرانی در خطوط دفاعی داعش ارایه شده است.

اما در این میان چند نکته وجود دارد. اولین نکته اینکه تصاویر ارایه شده توسط طرفداران داعش که به عنوان تغییر چهره نیروهای ایران و نفوذ به میان نیروهای داعش معرفی شده، در واقع تصاویر رزمایش “به سوی بین المقدس”است که روز اول آذرماه در نزدیکی شهر اهواز برگزار شده است.

در این رزمایش، نیروهای بسیج اهواز، حملات داعش را با استفاده از کاروان خودروهای شاسی بلند و نمادهای این گروه شبیه سازی کرده اند و تصاویر آن نیز توسط خبرگزاری های رسمی و نیمه رسمی منتشر شده است.

تیک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129677
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما