سه شنبه 4 آذر 1393 - 20:35

نگرانی از تجهیزات راهداری کهگیلویه و بویراحمد

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد از وجود بیش از ۴۰ گردنه برف گیر در سطح این استان خبر داد و گفت: فرسودگی تجهیزات و امکانات محدود ، عملیات راهداری را در این مناطق کوهستانی بویژه در فصل زمستان با مشکل جدی روبرو کرده است.

DSC_0099 (1)

مهندس محمد نصیری به خبرنگار بویر نیوز گفت: طول این ۴۰ گردنه های برف گیر و سخت گذر را افزون بر ۵۷۰ کیلومتر اعلام کرد.

وی از وجود بیش از شش هزار کیلومتر راه در این استان خبر داد و گفت: ۷۵درصد یعنی حدود چهار هزار و ۵۰۰کیلومتر آن راه روستایی است که از این مقدار نیز دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر برفگیر هستند.

نصیری تصریح کرد: اکنون ۲۰۰ راهدار با بیش از ۱۴۰ دستگاه راهداری مشغول عملیات راهداری و خدمات رسانی در سطح جاده های ارتباطی و مناطق برف گیر و سخت گذر این استان هستند.

وی گفت: این درحالی است که بیش از نیمی از این دستگاه ها فرسوده هستند و با توجه به کارکرد بالای آنها نیز کارایی لازم را برای عملیات مناسب راهداری ندارند.

نصیری تعداد راهدارخانه های های موجود دراین استان را نیز ۲۲ مورد اعلام کرد و افزود: این تعداد نیز به هیچ وجه جوابگوی نیاز و خدمات رسانی به مسافران و عملیات مطلوب راهداری در سطح جاده های ارتباطی نیست.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به رایزنی های انجام شده و همکاری معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد قرار است به زودی ۴۰ دستگاه به صورت استیجاری به ناوگان راهداری در سطح جاده های استان اضافه شود.

وی از آمادگی کامل راهداران برای خدمات رسانی به مسافران و رانندگان در سطح جاده های ارتباطی استان خبر داد و گفت: با وجود بارش شدید وسنگین باران و برف از شبانه روز گذشته در شهرها و نقاط برف گیر و سخت گذر استان تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129666
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدا قوت به راهداران عزیز

  2. همكار گفت:

    پيكاب سوارن عزيز

دیدگاه شما