سه شنبه 4 آذر 1393 - 2:08

گورستان بیت‌المقدسی باشت + تصاویر

در پی سوژه شدن یکی از آثار باستانی شهرستان باشت مخفی مانده از دید مسئولان و انتشار خبرهای متعدد در رابطه با آن در خبرگزاری فارس باستان‌شناسان و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به این مکان سفر کرده و از نزدیک قبرستان بیت‌المقدسی روستای سرآببیز باشت را مورد کارشناسی قرار دادند.

در این سفر یک روزه ضمن هم‌صحبت شدن با اهالی روستای سرآببیز، در خصوص میزان صحت اطلاعات انتشار یافته در مکان دقیق این قبرستان حضور یافتند و خود از نزدیک پژوهش‌های اولیه را آغاز کردند.

در کارشناسی اولیه باستان‌شناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این گورستان آمده است که متأسفانه به علت باران‌های شدید و پوشانده‌ شدن زمین با گل‌و لای‌های فراوان و همچنین قرارگیری این مکان در مسیر عبور و مرور خودروها تا حد زیادی قبرستان مورد نظر محو شده و تنها با برداشت رسوبات می‌توان در خصوص صحت آن اظهار کرد.

در ادامه این کارشناسی آمده است که احتمال صحت این موضوع زیاد است، چراکه در منابع تاریخی اشاراتی به آزادی کامل پیروان مسیحیت در زمان خسرو پرویز در جنوب غرب ایران شده است و گروهی از آنان به نام صائبین همواره به علت اعتقادات خویش در کنار رودخانه‌ها زندگی می‌کردند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129557
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما