دوشنبه 3 آذر 1393 - 15:03

یک دستور تحسین برانگیز از فرماندار گچساران

لازم است با تقدیر از این حرکت فرماندار گچساران، این موضوع با جدیت کامل در استان نهادینه شود تا مردم با اطمینان خاطر از محصولات کشاورزی به عنوان مهم ترین عامل سلامت غذایی استفاده کنند.

گروه سلامت – فرماندار گچساران در نشست سلامت این شهرستان دستور قابل توجهی داد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایرنا، فرماندار گچساران در این جلسه گفت: آبیاری سبزیجات و صیفی جات در برخی از نقاط این شهرستان با آب فاضلاب از سوی متولیان امر هرجه زودتر پایان یابد.

عبدالرحیم رحیمی روز دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی گچساران، به آبیاری برخی از اراضی این شهرستان از طریق آب های سطحی و فاضلاب ها اشاره کرد و افزود: آبیاری سبزیجات و صیفی جات با استفاده از فاضلاب خام و تصفیه نشده تهدیدی جدی برای امنیت غذایی مردم گچساران است.

vpdld

وی بیان کرد: مزارع سبزی و صیفی کاری گچساران با آب سالم و بهداشتی آبیاری تا از بروز بیماری های عفونی جلوگیری شود و این امر نیازمند همکاری بیشتر شبکه بهداشت و درمان با جهاد کشاورزی این شهرستان است.

به گزارش بویرنیوز، صیفی جات و سبزیجات یکی از مهم ترین غذاها برای جلوگیری از 90 درصد بیماری ها هستند و استفاده مکرر از این مواد غذایی ارزشمند برای جلوگیری از بیماری بارها توسط متخصصان سلامت توصیه شده است.

اما متاسفانه شیوه کاشت و مراقب از این مواد غذایی به شکل کاملا غیربهداشتی صورت می پذیرد و کار تا آنجا پیش رفته که محققان اعلام داشته اند استفاده از آب ناسالم برای آبیاری محصولات کشاورزی و همچنین استفاده بی رویه از سموم می تواند خود عامل ایجاد بیماری هایی همچون سرطان معده و روده باشد.

گفتنی است نظارت بر مزارع و کشاورزی از حیث سلامت در استان بسیار پایین است و آنچه در این پروسه اهمیت ندارد جان و سلامتی مردم است.

شیوع گسترده بیماری های گوارشی و ازدیاد سرطان و کاهش سن ابتلا به سرطان نتیجه کشت محصولات کشاورزی و در کل غذایی بدون د رنظر گرفتن موضوع سلامت است که هزینه های گزافی را بر دوش دولت و مردم گذاشته است.

لازم است با تقدیر از این حرکت فرماندار گچساران، این موضوع با جدیت کامل در استان نهادینه شود تا مردم با اطمینان خاطر از محصولات کشاورزی به عنوان مهم ترین عامل سلامت غذایی استفاده کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129465
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهمان گفت:

    برای خودم بسیار متاسفم که تاکنون سبزی با نام سبزی امامزاده جعفر می خوردم و نمی دانستم که با آب فاضلاب آبیاری می شد .

  2. مهمان گفت:

    کی بخواند کی براند؟

  3. ناشناس گفت:

    بیو حراجش کردم سبزی امامزاده جعفر ببر سرطان هم برا جایزه

  4. ناشناس گفت:

    در یک کلام مردم عزیز برای سلامتی خودتان ویک مرگ بدون دردسر تا اطلاع ثانوی چیزی نخورید

  5. ناشناس گفت:

    واقعا جای تاسف داره که این چنین نوارد ساده ای بزرگ نشان داده میشه. همه دنیا میدونن باید جلوی آبیاری با فاضلاب تصفیه نشده را گرفت.

دیدگاه شما