دوشنبه 3 آذر 1393 - 12:30

“بیانیه جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه های تهران” درباره دکتر فرهادی

یادآور می­شویم که می­توان دل در گرو تعهد، اخلاق، تجربه و تخصصِ گزینه پیشنهادی سپرد و یکی از مهمترین وزارت­خانه­ها را از بلاتکلیفی رهانید. به یقین تلاش برای یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات، اجر بالایی نزد پروردگار دارد.

گروه علمی –  جمعی از دانشگاهیان دانشگاه تهران در بیانیه ای مواضع خود را درباره دکتر فرهادی گزینه وزارت علوم اعلام کردند.

به گزارش بویرنیوز، متن این بیانیه بدین شرح است:

دانشگاه و مراکز آموزش عالی از تأثیرگذارترین نهادهای یک کشور می­باشد که سعادت و رستگاری جوامع، در گرو فعالیت و نقش آفرینی آنها رقم می­خورد. بی­شک در شرایط کنونی، رسالت گروه­های دانشجویی که دل در گرو پیشرفت و بالندگی کشور دارند، تسهیل فرآیند تصمیم­سازی و تصمیم­گیری است. بر این اساس، جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه­های تهران که نسبت به رویه­های کلان علمی و اجتماعی کشور تعلق خاطر داریم؛ وظیفه خود می­دانیم تا با پیشنهادات خود، در جهت غنایِ تصمیمات و تسریع در عملیاتی کردن آنان اقداماتِ شایسته­تر صورت پذیرد.

همه ارکان به صورت عام و وزارت علوم به شکل خاص، باید با تعامل مستمر، مفید و دوطرفه با نمایندگان محترم، در زمینه ایجاد بسترهای لازم برای توسعه علمی کشور حرکت کنند و ضروریست با همکاری دولت، مجلس، نخبگان و صاحب­نظران، این رسالت خطیر را به سرمنزل مقصود برسانیم. ما نیز همسو با شما نمایندگان عزیز، با هرگونه سیاست­زدگی در فضاهای دانشگاهی به شدت مخالفیم و با رصد کردن شرایط و اقتضائات زمانی، با معیار قراردادن ولایت”؛ در جای مناسب نقش­آفرینی می­کنیم.

           دو دوره تجربه وزارت، ریاست دانشگاه تهران، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گویای توانمندی بالای علمی، اجرایی و مدیریتی ایشان است. از همین رو، مدیریت متعّهدانه و بدون حاشیه؛ به اتّکای برنامه­های ایشان برای اداره وزارت علوم، می­تواند اطمینان خاطر نمایندگان عزیز را در پی داشته باشد. همه و همه، محمد فرهادی را شخصیتی اخلاق مدار، متخصص، مدیر و البته با روحیه­ای آرام و جهادگونه می­شناسیم. همان­که کارها را بدون حاشیه پیش می­برد. یک وجه از حُسن نظر به آقای دکتر فرهادی، تعامل خوب ایشان و مجلس در دوره­های پیشین مسئولیت بوده که خاطره آن در اذهانِ ادوار مجلس ماندگار است؛ نیز آنکه به تأیید مدیران و بزرگان تصمیم­گیری، سعی ایشان رعایتِ بودجه­بندی و حرکت در مسیر و چهارچوب قانون بوده است.

“استاد اندیشمند و دوراندیش، جناب آقای دکتر محمد فرهادی، دارای سوابق درخشان مدیریتی، صاحبِ تجربیاتِ ارزشمندِ اجرایی و برخوردار از شخصیتی آرام و متین است و به لحاظِ دانشِ تخصصی و پژوهشی، از چهره­های برجسته کشور به شمار می­روند، لذا می­تواند بهترین گزینه برای وفاق مجلس و دولت و فضای دانشگاهی، در شرایط کنونی باشد.”

” ما” جامعه دانشجویی، از گزینه محترم پیشنهادی مقام عالی وزارت؛ انتظار داریم که با حضور مستمر در دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی، ارتباط پدرانه خود را با جمع دانشجویی حفظ کنند. تقاضای بحق قاطبه شریف دانشجویان آنست که بیش از پیش در روند کیفی­سازی وزارت علوم پیش رود. معتقدیم، تولید علم، توجه ویژه به رشته­های علوم انسانی، بسترسازی کرسی­های آزاداندیشی و نظریه­پردازی، ترویج مهارت­ها، کارآفرینی، تجاری­سازی و ایجاد اشتغال از طریق پارک­های علمی و فنّاوری، که از دغدغه های مقام معظم رهبری است؛ می­بایست از اولویتِ برنامه­های وزیر پیشنهادی باشد که بحمداله ایشان نگاه ویژه­ای به این موارد داشته­اند. در پایان یادآور می­شویم که می­توان دل در گرو تعهد، اخلاق، تجربه و تخصصِ گزینه پیشنهادی سپرد و یکی از مهمترین وزارت­خانه­ها را از بلاتکلیفی رهانید. به یقین تلاش برای یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات، اجر بالایی نزد پروردگار دارد./

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129405
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما