دوشنبه 3 آذر 1393 - 12:21

آماری که ماهیت مردم کهگیلویه و بویراحمد را فاش می کند!

الگویی از انسان شایسته را برای جهانیان به نمایش بگذارند و در عصری که قتل و تجاوز همه را نگران کرده، وجود انسان هایی محروم اما بخشنده و رئوف جای بسی تقدیر دارد.

گروه اجتماعی – مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام کشور به نوع دوستی و معرفت شهره هستند.

به گزارش بویرنیوز، نوع دوستی و عطوفت مردم این استان تنها در تعارف نیست بلکه در عمل هم این مردم نشان داده اند که علیرغم فقر تاریخی و محرومیت اما از اعطای حتی جان خود برای کمک به همنوع دریغ نمی ورزند.

در همین ارتباط آمار پیوند اعضا در استان کهگیلویه و بویراحمد قابل توجه است.

مسوول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اعضای بدن 87 درصد از بیماران مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمدی، امسال به بیماران نیازمند اهدا شده است.

مسوول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای عضو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به این که تاکنون 142 عضو در این استان به بیماران نیازمند حیات دوباره بخشیده است، تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم اهدای عضو در کشور را دارد.

به هر روی هر چند توجه مسئولان به مردم این خطه در حد لطف و کرامات آنها نیست و توجه جدی به مشکلات عدیده مردم این مناطق باید در دستور مسئولان کشور قرار بگیرید، اما مردم این استان بارها ثابت کرده اند که در دفاع از کیان نظام و انقلاب و همچنین تلاش برای پیشرفت کشور و الگویی برای انسان دوستی حتی به عنوان نمادی در کشور و جهان باید مورد توجه قرار بگیرد.

امید است تا مردم کهگیلویه و بویراحمد با حفظ و ارتقای روحیه سخاوتمندی خود، الگویی از انسان شایسته را برای جهانیان به نمایش بگذارند و در عصری که قتل و تجاوز همه را نگران کرده، وجود انسان هایی محروم اما بخشنده و رئوف جای بسی تقدیر دارد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129399
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرزند دنا گفت:

    واقعا زیبا ودرست بود.اری مردم ما در همه عرصه ها خودرا ثابت کرده اند.ولی این حق مردم ما نیست با این همه امکانات خدادادی وظرفیت های انسانی ومادی هنوز اغلب روستاههای ما بی جاده وبدون اب اشامیدنی هستند امیدواریم دست اندرکاران برای مشکلات عدیده این استان تلاش های مستمر ومفید رو انجام دهمد

  2. مهندس گفت:

    درود بر کهگیلویه وبویراحمدی های عزیز ودوست داشتنی عین واقعیت را بویر بیان کردی   

    • مهمان گفت:

      سلام و درود بر ملت شریف ایران. مردم ایران همه شریف، بزرگ، انساندوست و مهربان هستند.

  3. رها گفت:

    با درود بر روح این عزیزان.
    بهتر نبود در کنار این امار افتخار آمیز میگفتن چند در صد از این 87 نفر رو میتونیستین از مرگ مغزی نجات بدین.
    یا چند درصد رو احیا کردین که به مرگ مغزی نرسن.در این خصوص در مقام چندمی هستیم؟
    آقای عباسی با تشکر از زحمات جنابعالی در مورد پیوند اعضاءدر مقام چندم هستین.

  4. رها گفت:

    با تشکر از زحمات آقای عباسی و با درود بر روح این عزیزان. بهتر نبود در کنار این امار افتخار آمیز میگفتن چند در صد از این 87 نفر رو میتونیستین از مرگ مغزی نجات بدین. یا چند درصد رو احیا کردین که به مرگ مغزی نرسن.در این خصوص در مقام چندمی هستیم؟

دیدگاه شما