دوشنبه 3 آذر 1393 - 0:23

شوهرم خوشتيپ نيست، طلاق مي‌خواهم!/ درآوردن صدای مرغ و خروس توسط ملی پوشان والیبال!

اولین شهربازی افغانستان +تصاویر، ویزای جعلی ۷۰ زائر ایرانی را سرگردان کرد، ابراهیم جعفری: بیشتر قربانیان داعش سنی اند، کریم انصاری فرد حین بازی فیفا 2014+ عکس، کریم انصاری فرد حین بازی فیفا 2014+ عکس

به گزارش بویرنیوز، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

 

اولین شهربازی افغانستان +تصاویر
به گزارش فرارو اولین شهربازی افغانستان با نام “پارک شهر” با وسایل و تجهیزات پیشرفته بازی در کابل به بهره برداری رسید. این شهربازی در محوطه ای که سیم های خاردار در اطراف آن کشیده شده تحت تدابیر امنیتی پلیس کابل قرار دارد و در روزهای تعطیل پذیرای خانواده‎هایی است که برای تفریح به آنجا می‌آیند.

شیخ نمر به “قطع گردن با شمشیر” محکوم شد
به گزارش ایسنا دادستان کل عربستان سعودی، در دادخواست خود علیه رهبر مذهبی شیعیان عربستان تقاضا کرده بود که اعدام نمر باقر النمر به شیوه‌ فجیع‌تری صورت گیرد: این که ابتدا سر از بدن او جدا ‌شود و سپس پیکر بی‌سرش، در چهارراه‌های اصلی شهر به نمایش همگان در آید.قضات “دادگاه ویژه جزایی عربستان”، ولی به بریدن سر این واعظ با شمشیر رای دادند. در دادخواست دادستان، از این واعظ به عنوان “یاغی” و رهبر جنبش اعتراضی شیعیان در مناطق سنی‌نشین شرق این کشور، نام برده شده است.پس از صدور رای، صدها تن از هواداران النمر در شهر زادگاه این واعظ، به خیابان‌ها رفتند و دست به تظاهرات زدند. نمر النمر، در میان جوانان شیعه عربستان که بیشتر در مناطق نفت‌خیز شرق این کشور ساکن هستند، از نفوذ چشمگیری برخوردار است.شیعیان تنها ۱۵ درصد کل جمعیت مسلمان سنی‌مذهب این شیخ‌نشین را تشکیل می‌دهند. در عربستان سعودی، برپایی تظاهرات ممنوع است.

شوهرم خوشتيپ نيست، طلاق مي‌خواهم!
به گزارش ابتکار، چندي پيش زن جوان با مراجعه به دادگاه خانواده پس از درخواست طلاق به قاضي گفت: آقاي قاضي شوهرم اصلا خوش لباس و خوش تيپ نيست و هرچه با او صحبت مي‌كنم كه طرز لباس پوشيدنش را عوض كند فايده اي ندارد.وي ادامه داد: يكسال است كه با محمد ازدواج كرده ام ولي در مدت اين يكسال سعي كرده ام با او به بيرون نروم و در انزار عمومي ظاهر نشوم. او اصلا قشنگ لباس نمي‌پوشد و هربار هم من برايش لباس مي‌خرم اصلا نمي‌پوشد.زن جوان گفت: شوهرم فقط لباس هايي را كه خودش مي‌خرد مي‌پوشد و همين باعث مي‌شود كه من از نوع لباس پوشيدنش خجالت بكشم. هرچه با او صحبت مي‌كنم و دعوا مي‌كنم فايده ندارد و اصلا به نظرم اهميتي نمي‌دهد. براي همين ديگر خسته شدم و طلاق مي‌خواهم.پس از صحبت هاي اين زن شوهر وي به دادگاه احضار شد تا قاضي صحبت هاي او را نيز بشنود.

ویزای جعلی ۷۰ زائر ایرانی را سرگردان کرد
به گزارش فارس،محسن نظافتی گفت: ایامی مانند اربعین حسینی که آمار استقبال زائران برای سفر به عتبات عالیات افزایش چشمگیری دارد زمان مناسبی برای سوء استفاده دلالان است که با دادن وعده‌هایی مانند اخذ ویزا در کمترین زمان و ارزان‌ترین قیمت زائران را سرگردان می‌کنند.وی ادامه داد: هم اکنون ساماندهی زائران اربعین از طریق یک‌هزار و 700 کارگزاری مجاز سازمان حج و زیارت در حال انجام است اما متأسفانه باز هم شاهد هستیم که عده‌ای برای دریافت ویزای خود به دلالانی که بیشتر در اطراف سفارتخانه‌ها حضور دارند، مراجعه می‌کنند.مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: متأسفانه روز گذشته 70 نفر از زائران ایرانی که وارد فرودگاه نجف شده بودند به دلیل داشتن ویزای جعلی در فرودگاه گرفتار و جریمه شدند که با رایزنی‌های انجام شده سعی کردیم مشکل آنها را حل کنیم و آنها با پرداخت 81 دلار دیگر در فرودگاه ویزای اضطراری کشور عراق را دریافت کردند.نظافتی افزود: زائران و متقاضیان سفر به عتبات عالیات باید هشیار باشند که با وجود کارگزاری‌های مجاز سازمان حج در سطح هر استان و شهر به دلال‌ها مراجعه نکنند چراکه علی رغم اینکه در فرودگاه سرگردان می‌شوند مجبور می‌شوند دوباره هزینه‌های زیادی را متحمل شوند.

ابراهیم جعفری: بیشتر قربانیان داعش سنی اند
به گزارش واحد مرکزی خبر، ابراهیم جعفری در کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه اسلام که در قم در حال برگزاری است، افزود: همه باید ابعاد مختلف این حرکات وحشیانه را بشناسند و قبل از آن باید ابعاد حقیقت اسلام را بشناسند ؛ چرا که مسلمانان به هیچ عنوان با این جریان تکفیری موافق نیستند.وزیر امورخارجه عراق گفت: شناخت ما نسبت به انسان یک شناخت واقعی است و خداوند هرگز برتری قومی بر قوم دیگر را نپذیرفته و همه انسانها را یکسان آفریده است.ابراهیم جعفری افزود: الآن داعش می آید خون مسلمانان را مباح می داند در عراق چه جنایاتی می کند و بعد از حوادث 11 سپتامبر، درخیلی از کشورهای آسیایی لانه هایی ایجاد کرده اند که مسلمانان را مورد هدف قرار دهند تا با عنوان اسلام به هرجنایتی دست بزنند درحالیکه اسلام مبری از اینها است.وزیر امورخارجه عراق در ادامه افزود: همه جهان اسلام باید از اسلام واقعی سخن بگویند امروز در استانهای عراق جنایتهایی مرتکب شدند، در استانهای سنی نشین اهل تسنن از داعش تنفر دارند و حتی اکثریت افرادی که توسط داعش کشته شدند سنی بودند.

کریم انصاری فرد حین بازی فیفا 2014+ عکس
کریم انصاری فرد بازیکن تیم اوساسونا تصویری از خود به همراه جواد نکونام در حین بازی کردن با کنسول منتشر کرد.

زنان در معرض آلودگی به مواد مخدر
به گزارش مهر، رییس هیات مدیره شبکه اعتیاد استان با تاکید بر این موضوع که بسیاری از آسیب های اجتماعی در کشور شکلی زنانه به خود گرفته اند، بیان کرد: ریشه بسیاری از مسائل اجتماعی در سیاست گذاری های نادرست قرار دارد و متاسفانه در کشور ما در زمینه قوانین مدون و مناسب حال بانوان ضعف بزرگی به چشم می خورد.وی نبود اعتماد به نفس در بین زنان را یکی از دلایل مهم گرایش آنها به مواد مخدر دانست و اضافه کرد: زنان ما به دلایل فرهنگی و ضعف سیستم آموزشی و تربیتی به خودباوری نرسیده و هرچند سطح تحصیلات آنها افزایش یافته اما هنوز با مشکل کمبود اعتماد به نفس رو به رو هستند.رحیمیان ادامه داد: کمبود اعتماد به نفس در کنار عواملی چون نداشتن نشاط اجتماعی، پر نشدن اوقات فراغت، برآورده نشدن انتظارات از جامعه و بیکاری با وجود داشتن مدارک دانشگاهی از مهم ترین دلایل رشد مصرف مواد مخدر در بین بانوان می باشد.رحیمیان ضعف اطلاعات عمومی را از دیگر عوامل برشمرد و افزود: بسیاری از زنان همچون مردان هیچ اطلاعی در مورد عواقب مصرف مواد مخدر نداشته و گاهی برای لاغری و زیبایی از ماده مخدری چون شیشه استفاده می کنند.وی با تاکید بر جزیره ای نگاه نکردن به معضل اعتیاد بانوان، اضافه کرد: اگر زنان ما معتاد شده اند تنها به دلیل رواج طلاق در جامعه و کلیشه طلاق، اعتیاد می آورد؛ نیست و برای حل مشکل نیاز به نگاهی همه جانبه می باشد، چراکه بسیاری از زنان معتاد هرگز طلاق را تجربه نکرده اند.
شغل نویسنده داستان برای کلیپ عروسی!+عکس

باز هم اصلاح طلبان شورای شهر یک انتخاب دیگر را باختند/ کاشانی خزانه دار شد
نسیم آنلاین نوشت،حبیب کاشانی خزانه‌دار شورای شهر تهران شد. در نشست غیرعلنی امروز شورای شهر تهران حبیب کاشانی با ۱۵ رای خزانه‌‌دار شورا شد. همچنین ولی‌الله شجاع‌پوریان کاندیدای دیگر خزانه‌داری با کسب ۱۲ رای این سمت را به کاشانی واگذار کرد.

تکذیب فحاشی و درآوردن صدای مرغ و خروس توسط ملی پوشان والیبال
حاشيه از آنجا شروع شد كه خبر رسيد در بازي روز چهارشنبه ميزان مقابل پيكان؛ ديداري كه در شهر مشهد برگزار شد، كري بازيكنان دو تيم به درگيري لفظي كشيده شده است. ديداري كه اتفاقاً بازيكنان ملي‌پوش هم در آن حضور داشتند. حتي خبر رسيده كه كار به فحاشي و دادن الفاظ ركيك هم كشيده شد اما وقتي با سيد واليبال ايران تماس گرفتيم، او همه اين‌ها را تكذيب كرد و گفت: «فحاشي كه نه اما كري داشتيم.»سيد معتقد است: «در بازي چهارشنبه كسي الفاظ زشتي استفاده نكرد. تنها كري‌خواني بود و بس. البته كري‌خواني را هم يكي از بازيكنان مشهد شروع كرد. حتي من به او گفتم اين كار را نكن زشت است. وگرنه خودم اول كري‌خوان‌ها هستم. حتي يكي، دو تا از بچه‌هاي ما عادت دارند وقتي امتياز مي‌گيرند سر و صدا مي‌كنند. حتي در تيم‌ملي هم اين‌طوري هستند. مهدوي به من تذكر داد و گفت مگر نگفتي كري‌خواني نباشد، خودت به آنها بگو. من هم قبول كردم اما به مهدوي هم گفتم مدل كارشان اين‌جوري است اما حساسيتي كه آنها به وجود آوردند كري‌خواني را رودررو كرد.» به نظر او حساسيت بازي، اين اتفاقات را رقم زد: «من به شخصه معتقدم به خاطر حساسيت بازي اين اتفاقات رخ داد چرا كه نتيجه اين بازي قهرمان نيم‌فصل يا حتي مجموع دور رفت و برگشت را رقم مي‌زد. همه اين مسائل فشار زيادي را به بازيكنان آورد. بازي حساسي بود كه دست به ‌دست هم داد تا حساس‌تر شود.» سرعتي‌زن ملي‌پوش پيكان انداختن آشغال را در زمين تأييد مي‌كند: «آن روز همه‌جوره آشغالي را تماشاگران به زمين ريختند. از هسته خرما و تمبر هندي گرفته تا پوست تخمه و تخمه. حتي كار به جايي رسيد كه وقتي مي‌خواستم سرويس بزنم، ديگر به ناظر نمي‌گفتم و خودم آنها را كنار مي‌زدم تا ليز نخورم. آخر مسابقه هم سيب بزرگي را به طرف من پرتاب كردند.»سيد اشتباهات داوري را هم بي‌تأثير نمي‌داند: «اشتباهات داوري هم مزيد بر علت شد. وقتي بازي 14-11 بود داور با اشتباه كوچكي كه كرد همه بازيكنان را به خنده انداخت. البته او هم مي‌خواست با اعتراضاتي كه به كارش مي‌شود، جبران كند. با اينكه بازيكن مشهدي به تور خورد و خطا شد و خودش هم قبول داشت اما داور مي‌گفت فول نشده. بالاخره بعضي جاها به نفع و ضرر ما سوت زد و بعضي جاها به نفع ميزاني‌ها.» شايد نكته‌اي كه او را بيشتر ناراحت كرده، حرف‌هاي مهدي مهدوي پاسور دوم تيم‌ملي است. سرعتي‌زن پيكان مي‌گويد: «مهدوي بازيكن حرفه‌اي است كه نبايد اين حرف‌ها را بزند. من با شنيدن اين حرف خيلي ناراحت شدم. اصلاً تقليد صداي مرغ و خروس در بازي واقعيت ندارد. حتي اگر هم واقعيت داشت، نبايد مهدوي هم‌تيم‌هايش را به اين شكل خطاب كند. شايد هم او عصباني بوده چرا كه بازي مهمي را در خانه‌شان باخته‌اند اما من حتماً با او تماس مي‌گيرم. چهارشنبه آنقدر سر و صدا در سالن زياد بود كه صدا به صدا نمي‌رسيد. حالا ما صداي مرغ و خروس هم درمي‌آورديم چه كسي مي‌شنيد؟ اميدوارم خودش اعتراف كند كه اشتباه كرده است. به نظرم نبايد همه چيز رسانه‌اي شود تا وجهه واليبال خراب نشود. اين‌طوري تنها واليبال از چشم مردم مي‌افتد.» او ادعاي رضا مؤمني‌مقدم سرمربي ميزان درباره آمدن به وسط زمين براي اعتراض را رد مي‌كند: «من دو، سه باري براي ميانجيگري به زمين آمدم نه اعتراض. آمدم تا بچه‌ها را كنار بكشم و بازي ادامه پيدا كند. فكر مي‌كنم آقاي مؤمني‌مقدم هنوز تجربه زيادي ندارد كه درباره اين مسائل صحبت مي‌كند كه نبايد صحبت كند. بايد به مسائل فني تيمش بپردازد.»

احمدی‌نژاد نمی‌تواند با برند اصولگرایی به انتخابات وارد شود
به گزارش ایلنا، محسن كوهكن عضو شورای مركزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال كه برخی‌ها معتقدند كه جریان اصولگرایی به تندروها، جبهه پایداری و حامیان احمدی‌نژاد متمایل شده است، آیا شما این مسئله را قبول دارید؟ عنوان كرد: در هر تفكر و جریانی تندروها وجود دارند ولی باید بگویم كه اعتقاد ندارم جریان اصولگرایی به سمت تندروها گام برداشته است.كوهكن درباره احمدی‌نژاد نیز گفت: آقای احمدی‌نژاد با حلقه همراهانش هیچ‌گاه اعتقاد نداشت كه اصولگراست و اینكه ایشان بخواهد برای انتخابات مجلس با برند اصولگرایی وارد شود، یك بحث مجزاست.

بدهی 8000 میلیاردی سه بانک به بانک مرکزی
به گزارش ایسنا، درحالی بانکهای سپه، ملی و شرکت دولتی پست بانک سه بانک تجاری کشور را تشکیل می دهند که بنابر ارقام تایید شده بانک مرکزی میزان بدهی آنها به این بانک در شهریور ماه امسال به بیش از 8000 میلیارد تومان رسیده که نسبت به شهریورماه سال گذشته 36 درصد و نسبت به اسفند قبل 203 درصد رشد دارد.این درحالی است که این سه بانک در مجموع حدود 14 هزار و 605 میلیارد تومان نزد بانک مرکزی سپرده دارند.همچنین بخش های دولتی بیش از 25 هزار و 660 میلیارد تومان به بانکهای تجاری بدهکارند که بالغ بر 23 هزار و 700 میلیارد تومان آن به دولت و نزدیک به 2000 میلیارد تومان به شرکت ها و موسسات دولتی اختصاص دارد.طلب بانکهای تجاری از بخش های غیر دولتی نیز تا پایان نیمه اول امسال نزدیک به 88 هزار میلیارد تومان است.در بخش بدهی های این بانکها هم وام ها و سپرده های بخش دولتی سهم حدود 11 هزار و 800 میلیارد تومانی دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129370
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما