یکشنبه 2 آذر 1393 - 15:54

فحاشی و درآوردن صدای مرغ و خروس توسط ملی پوشان والیبال!

درگیری لفظی ملی پوشان در بازی پیکان مقابل میزان حاشیه های زیادی را به همراه داشت.

مهری رنجبر:حاشيه از آنجا شروع شد كه خبر رسيد در بازي روز چهارشنبه ميزان مقابل پيكان؛ ديداري كه در شهر مشهد برگزار شد، كري بازيكنان دو تيم به درگيري لفظي كشيده شده است. ديداري كه اتفاقاً بازيكنان ملي‌پوش هم در آن حضور داشتند. حتي خبر رسيده كه كار به فحاشي و دادن الفاظ ركيك هم كشيده شد اما وقتي با سيد واليبال ايران تماس گرفتيم، او همه اين‌ها را تكذيب كرد و گفت: «فحاشي كه نه اما كري داشتيم.»

سيد معتقد است: «در بازي چهارشنبه كسي الفاظ زشتي استفاده نكرد. تنها كري‌خواني بود و بس. البته كري‌خواني را هم يكي از بازيكنان مشهد شروع كرد. حتي من به او گفتم اين كار را نكن زشت است. وگرنه خودم اول كري‌خوان‌ها هستم. حتي يكي، دو تا از بچه‌هاي ما عادت دارند وقتي امتياز مي‌گيرند سر و صدا مي‌كنند. حتي در تيم‌ملي هم اين‌طوري هستند. مهدوي به من تذكر داد و گفت مگر نگفتي كري‌خواني نباشد، خودت به آنها بگو. من هم قبول كردم اما به مهدوي هم گفتم مدل كارشان اين‌جوري است اما حساسيتي كه آنها به وجود آوردند كري‌خواني را رودررو كرد.» به نظر او حساسيت بازي، اين اتفاقات را رقم زد: «من به شخصه معتقدم به خاطر حساسيت بازي اين اتفاقات رخ داد چرا كه نتيجه اين بازي قهرمان نيم‌فصل يا حتي مجموع دور رفت و برگشت را رقم مي‌زد. همه اين مسائل فشار زيادي را به بازيكنان آورد. بازي حساسي بود كه دست به ‌دست هم داد تا حساس‌تر شود.» سرعتي‌زن ملي‌پوش پيكان انداختن آشغال را در زمين تأييد مي‌كند: «آن روز همه‌جوره آشغالي را تماشاگران به زمين ريختند. از هسته خرما و تمبر هندي گرفته تا پوست تخمه و تخمه. حتي كار به جايي رسيد كه وقتي مي‌خواستم سرويس بزنم، ديگر به ناظر نمي‌گفتم و خودم آنها را كنار مي‌زدم تا ليز نخورم. آخر مسابقه هم سيب بزرگي را به طرف من پرتاب كردند.»

سيد اشتباهات داوري را هم بي‌تأثير نمي‌داند: «اشتباهات داوري هم مزيد بر علت شد. وقتي بازي 14-11 بود داور با اشتباه كوچكي كه كرد همه بازيكنان را به خنده انداخت. البته او هم مي‌خواست با اعتراضاتي كه به كارش مي‌شود، جبران كند. با اينكه بازيكن مشهدي به تور خورد و خطا شد و خودش هم قبول داشت اما داور مي‌گفت فول نشده. بالاخره بعضي جاها به نفع و ضرر ما سوت زد و بعضي جاها به نفع ميزاني‌ها.» شايد نكته‌اي كه او را بيشتر ناراحت كرده، حرف‌هاي مهدي مهدوي پاسور دوم تيم‌ملي است. سرعتي‌زن پيكان مي‌گويد: «مهدوي بازيكن حرفه‌اي است كه نبايد اين حرف‌ها را بزند. من با شنيدن اين حرف خيلي ناراحت شدم. اصلاً تقليد صداي مرغ و خروس در بازي واقعيت ندارد. حتي اگر هم واقعيت داشت، نبايد مهدوي هم‌تيم‌هايش را به اين شكل خطاب كند. شايد هم او عصباني بوده چرا كه بازي مهمي را در خانه‌شان باخته‌اند اما من حتماً با او تماس مي‌گيرم. چهارشنبه آنقدر سر و صدا در سالن زياد بود كه صدا به صدا نمي‌رسيد. حالا ما صداي مرغ و خروس هم درمي‌آورديم چه كسي مي‌شنيد؟ اميدوارم خودش اعتراف كند كه اشتباه كرده است. به نظرم نبايد همه چيز رسانه‌اي شود تا وجهه واليبال خراب نشود. اين‌طوري تنها واليبال از چشم مردم مي‌افتد.» او ادعاي رضا مؤمني‌مقدم سرمربي ميزان درباره آمدن به وسط زمين براي اعتراض را رد مي‌كند: «من دو، سه باري براي ميانجيگري به زمين آمدم نه اعتراض. آمدم تا بچه‌ها را كنار بكشم و بازي ادامه پيدا كند. فكر مي‌كنم آقاي مؤمني‌مقدم هنوز تجربه زيادي ندارد كه درباره اين مسائل صحبت مي‌كند كه نبايد صحبت كند. بايد به مسائل فني تيمش بپردازد.»

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129325
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما