یکشنبه 2 آذر 1393 - 13:02

آغاز شمارش معکوس سرنوشت مذاکرات ایران و 1+5 در وین

مذاکرات ایران و 1+5 در ششمین روز متوالی در حالی در وین ادامه دارد که فردا موعد سوم آذر است امشب مهلت تعیین شده برای رسیدن به توافق در گام پایانی خاتمه خواهد یافت.

به گزارش  بویرنیوز  ، تیم مذاکره کننده هسته ای ایران حدود شش روز است که در وین اتریش به سر می برد و همه نگاه ها در ایران و جهان به هتل کوبورگ این شهر دوخته شده تا سرانجام مذاکرات مشخص شود.

جان کری وزیر خارجه آمریکا تا کنون چند دور با ظریف و اشتون به صورت سه جانبه رایزنی فشرده داشته اند مذاکراتی که به گفته طرفین سخت عنوان شده است.

از طرفی فردا سوم آذر است و بر این اساس امشب آخرین مهلت برای رسیدن طرفین به توافق در گام پایانی است.

به گفته عضو نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران طرفین اگر امشب به توافق نرسند گزینه تمدید مذاکرات مورد بررسی قرار می گیرد.

بعید به نظر می رسد که تمدید احتمالی طولانی مدت باشد  و احتمالا منظور از تمدید ادامه چانه زنی ها در وین برای رسیدن به توافق خواهد بود.

از طرفی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز امروز قرار است به وین برود تا به دیگر همتایان خود در 1+5 بپیوندد و احتمالا مذاکراتی در سطح وزیران خارجه در وین در دستور کار قرار گیرد.

در هتل کوبورگ وین البته بازار رایزنی های دوجانبه و چند جانبه هم داغ است و در حاشیه مذاکرات طرف های مختلف در حال لابی و رایزنی هستند.

قرار است پنجمین دور مذاکرات کری،ظریف و اشتون تا ساعتی دیگر برگزار شود.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

عصرایران

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129295
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما