یکشنبه 2 آذر 1393 - 12:24

بحرانی ترین جاده کهگیلویه و بویراحمد کدام است؟ (+عکس)

رئیس اداره بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد محور ارتباطی یاسوج به سمیرم را بحرانی ترین محور ارتباطی در این استان عنوان کرد.

بیت الله محرابی به  مهر گفت: ۳۶ درصد تصادفات جاده ای در این استان طی سال گذشته در این محور رخ داده است.

وی بیان کرد: این محور ارتباطی بخشی از کریدور شمال به جنوب و یکی از جاده های ملی این استان است که بنادر جنوبی از جمله بوشهر، گناوه، دیلم، بندر امام و … را به مرکز کشور متصل می کند.

محرابی اظهار داشت: این مسئله موجب شده که این محور ارتباطی مهم و تاثیرگذار از ترافیک سنگینی برخوردار باشد.

وی بیان داشت: با این حال حجم ترافیک این جاده متناسب با ظرفیت آن نیست و براین اساس موجب وقوع تصادفات زیادی در این محور شده است.

رئیس اداره بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد،  عرض کم جاده، پیچ و قوسهای طولانی و غیر استاندارد، شیبهای تند و دید کم رانندگان را از جمله مشکلات این محور اعلام کرد.

وی عنوان کرد: در کنار این جاده روستاهای پرجمعیتی نیز وجود دارد که این خود موجب وقوع تصادفات می شود.

تصادف

۳۰ نقطه حادثه خیز در محور یاسوج به سمیرم وجود دارد

محرابی با بیان اینکه ۱۰۱ نقطه حادثه خیز در جاده های استان وجود دارد، افزود: از این تعداد تنها ۳۰ نقطه حادثه خیز در محور یاسوج به سمیرم است.

وی اظهار داشت: رفع این نقاط حادثه خیز نیازمند چهار تا پنج میلیارد تومان اعتبار است و این در حالی است که کل اعتبار امسال آن ۱.۵ میلیارد تومان است.

محرابی از مسئولین و نمایندگان استان در مجلس خواست که تلاش کنند در بودجه سال ۹۴، اعتبار ویژه ای به این محور اختصاص یابد.

رئیس اداره بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعریض این جاده به چهارخطه، نصب دوربین کنترل، رفع نقاط حادثه خیز، ساماندهی تقاطع های موجود، ایجاد تقاطعهای غیر هم سطح و … می تواند موجب کاهش تصادفات در این محور شود.

وی افزود: ایجاد باند دوم در این محور ضروری است و هم اکنون عملیات اجرای باند دوم تا شهر پاتاوه در حال انجام است که تسریع در آن نیازمند اختصاص اعتبارات مناسب است.

محرابی بیان کرد: اجرای باند دوم در هر کیلومتر از این جاده با توجه به کوهستانی بودن، نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن شهرستانهای دنا و بویراحمد و عبور این جاده از این دو شهرستان اظهار داشت: بیشترین تصادفات جاده ای در این محور در فصول تابستان و بهار روی می دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129276
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دشتروم گفت:

    بحرانترین جاده استان جاده دشتروم میباشد

  2. ناشناس گفت:

    واقعا جاده یاسوج -سمیرم همش پیچ است وجای سبقت ندارد وترافیک بسیار دارد

  3. منتقد گفت:

    بحث نکنید .کل جاده های یاسوج حادثه خیزه

  4. کارشناس گفت:

    این که جاده نیست همش پیچ و تقاطع و فرعی های روستا هاشت ولی با این اعتباری که میگی یک ونیم گذاشته اند فقط میشه ۸۰۰متر با حساب خودت جاده ساخت و ۵۰کیلومتر را در مدت۷۰سال ساخت و به عمر فرزندانمون هم کفاف نمیکنه

  5. معلم گفت:

    جاده مشکل داره مصیبت وجرایمش نصیب راننده ها

دیدگاه شما