یکشنبه 2 آذر 1393 - 2:59

درمان‌های خانگی آکنه

آکنه برای برخی افراد بیشتر از یک جوش ساده و موجب خجالت و ناراحتی است.

بیماری پوستی آکنه از سه عامل اصلی تولید بیش از حد چربی توسط غده‌های پوستی، بسته شدن فولیکول‌های مو و رشد باکتری نشات می‌گیرد و شایع‌ترین عارضه پوستی محسوب می‌شود.

بسیاری از متخصصان پوست معتقدند که رابطه‌ای بین آکنه و نوع غذایی که افراد مصرف می‌کنند، وجود ندارد و به همین دلیل بیشتر به مصرف دارو روی می‌آورند. هر چند تحقیقات نشان می‌دهد که این ایده 100 درصد صحیح نیست.

به گزارش مدیکال دیلی، در سال میلادی 2013، آکادمی پوست شناسی آمریکا اعلام کرد: شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان دهنده ارتباط بین مصرف برخی خوراکی‌های خاص همچون نان سفید، چیپس و سیب زمینی و آکنه است. بسیاری از پزشکان برای درمان این عارضه و کاهش علائم آن به داروهای خوراکی و موضعی روی می‌آورند. هر چند افراد می‌توانند پیش از آنکه به متخصص پوست مراجعه کنند برخی از شیوه‌های درمانی خانگی را نیز امتحان کنند:

روغن بوته چای

روغن بوته چای یک ضدعفونی کننده قوی است که از درخت بومی استرالیا گرفته می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد این روغن ضدقارچ، آنتی‌ویروس و آنتی باکتریال قوی است که با عفونت‌های پوستی همچون آکنه مقابله می‌کند.

کاهش مصرف لبنیات

در سال 2005 میلادی متخصصان پوست دریافتند بین مصرف لبنیات و آشکار شدن آکنه روی پوست ارتباط وجود دارد. در این بررسی محقق شد که رابطه مستقیمی بین هورمون‌ها و مولکول‌های زیست فعال در شیر وجود دارد که می‌توانند پوست را تخریب کنند.

عدم شست‌وشوی صورت با صابون

صنایع تولیدکننده وسایل بهداشتی و زیبایی، چربی را برای سلامت پوست مضر می‌دانند هر چند شست‌وشوی بیش از حد پوست با صابون‌های خشک‌کننده موجب می‌شود بدن چربی بیشتری تولید کند. همچنین پوست خشک همچون پوست چرب مستعد ابتلا به آکنه است.

افزایش مصرف روزانه آب

بالا بردن میزان آب مصرفی به خارج شدن سموم از بدن کمک می‌کند زیرا نوشیدن آب با مرطوب ساختن پوست، ظاهر شدن آکنه را کاهش می‌دهد.

استفاده از زردچوبه

زردچوبه از جمله ادویه‌هایی است که مصارف پزشکی بسیاری دارد. همچنین خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدقارچی زردچوبه به از بین بردن سریع‌تر جوش‌ها کمک می‌کند. ترکیب آب و زردچوبه و قرار دادن آن روی پوست، التهاب را کاهش داده و دوره درمان را کوتاه می‌کند.

منبع: ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129249
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما