شنبه 1 آذر 1393 - 18:23

جفای به کهگیلویه و بویراحمد از زبان یک مسئول کشوری

 

به گزارش بویرنیوز، غلامحسین شافعیرئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران  که برای حضور در همایش روز ملی صادرات به یاسوج سفرکرده است در ابتدا نشستی با مدیرکل دادگستری استان داشت و در این دیدار اظهار داشت: این استان دارای پتانسیل ها و توانمندی های زیادی در زمینه های مختلف می باشد که با برنامه ریزی درست در سایر حوزه ها می توان از پتانسیل های این استان به خوبی استفاده کرد.

شافعی همچنین وضعیت بیکاری در استان را نگران کننده عنوان کرد و افزود: مسئولان استانی باید با برنامه ریزی و توجه بیشتر به به توانمندی های این استان در خصوص رفع معضل بیکاری اهتمام ورزند و در این زمینه باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

در ادامه، غلام‌حسین شافعی ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و در دستور کار مسئولان کشور قرار دارد تا ضمن شناسایی چالش‌های پیش‌روی اقتصاد به تدوین برنامه خوبی برای اقتصاد کشور می‌شود چرا که صادرات نفتی اولین و مهم‌ترین چالش کنونی اقتصاد کشور ما است و جدایی از اقتصاد نفتی و ایجاد درآمدهای غیرنفتی عامل غلبه بر این چالش بزرگ بوده و دولت تأکید ویژه‌ای بر صادرات غیرنفتی دارد.

شافعی افزود: کار صادرات یک کار کوتاه مدت و مقطعی نیست بلکه صادرات لازم و ملزوم هر کشوری است بنابراین تدوین یک برنامه جامع صادراتی برای ایجاد اقتصاد پایدار ضروری است و زمانی صادرات پایدار و موفق خواهیم داشت که از تولید قوی برخوردار باشیم که تقویت و رونق تولید، سبب ایجاد صادرات پایدار می‌شود.

شافعی تعامل با اقتصاد جهانی و دیپلماسی سیاسی را یکی از اقدامات اساسی دولت برای ایجاد صادرات پایدار در ایران دانست و افزود: دیپلماسی اقتصادی، دیپلماسی سیاسی را پایدارتر خواهد کرد و امسال نگاه به مسائل سیاسی کشور ویژه‌ است.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌ها و استعدادهای قابل توجهی دارد و با وجود داشتن این امکانات بالا بودن نرخ بیکاری مردم این استان نسبت به نرم کشوری جفا است که امیدواریم با برنامه‌های مدنظر بخشی از پتانسیل‌های کهگیلویه و بویراحمد احیا شود.

شافعی تصریح کرد: برای بررسی اولویت طرح توسعه اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد طرح مطالعاتی انجام شد که این طرح مطالعاتی حرکت درست و صحیح اقتصادی را در آینده مشخص می‌کند و به‌زودی نیز در اختیار استاندار این استان قرار داده می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در خصوص صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: صادرات این استان بیش از 5/5 میلیون دلار است که بخشی از صادرکنندگان در این استان محصولات خود را از گمرگ سایر استان ارسال می‌کنند.نگاه متوازن به همه استان ها مورد تأکید اتاق بازرگانی بوده و ایران تنها به تهران خلاصه نمی‌شود که بخواهیم بر این مبنا حرکت کنیم بلکه حضور استان‌ها در برنامه‌‌های ملی اتاق بازرگانی باعث ایجاد توازن در کشور خواهد شد.

شافعی خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی در حوزه اقتصاد وجود دارد و در مسائل اقتصادی زخم‌های عمیقی وجود دارد که به راحتی درمان نمی‌شود ولی امیدارم با تلاش‌های اتاق بازرگانی سراسر کشور روزی برسد که ایران به عنوان قدرت برتر اقتصاد در جهان معرفی شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129203
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمدی گفت:

    من نمیدانم اقتصاد و صادرات و واردات چه ربطی به رییس دادگستری داره همه بلدند بیماری را تشخیص دهند ولی درمان را به گردن مسئولین می اندازند مگه خودت مسئول نیستی؟

  2. rss گفت:

    سلام چرا فید خبرخوان feed سایت خرابه من با گوشی میام چون سرعت کمه فید رو میخونم ممنون میشم درستش کنید

دیدگاه شما