شنبه 1 آذر 1393 - 0:10

دستگیری چند زمین خوار در منطقه “ده برآفتاب”

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت بیمارستان دنا در اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی منع قانونی دارد و بخشی از زمینی که برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده در محدوده صیانت از اراضی ملی است.

خبرگزاری فارس: ساخت بیمارستان در اراضی ملی دنا منع قانونی دارد
 به گزارش بویر نیوز، عزت‌الله بهشتی‌فر امشب در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان دنا با اشاره به زمین بیمارستان شهرستان دنا اظهار کرد: ساخت بیمارستان در اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی منع قانونی دارد و بخشی از زمینی که برای ساخت بیمارستان شهرستان دنا در نظر گرفته شده است در محدوده صیانت از اراضی ملی است و قاعدتاً مشکلات قانونی دارد.

وی اضافه کرد: در بخشی از این زمین انبوهی از درختان جنگلی است که به لحاظ قانونی واگذاری آن اشکال دارد و پیشنهاد می‌دهم در حدود دو یا سه هزار متر این زمین ساختمان بیمارستان احداث و بخش دیگر این زمین که انبوهی از درختان جنگلی است به فضای سبز تبدیل شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان جریمه قطع هر درخت 300 هزار تومان است و واگذاری زمین‌ها باید در شورای عالی جنگل‌ها بررسی و تصمیم‌گیری شود، افزود: مسئولان تلاش کنند که ساخت بیمارستان در این مکان با توجه به محدودیت‌های که وجود دارد، انجام نگیرد و در صورت اصرار باید در شورای عالی جنگل‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین به پروژه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب مرکز شهرستان دنا در پایین دست این شهر اشاره کرد و گفت: کمیته فنی اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با این موضوع مخالفت کرده است که راه دیگری برای ساخت این پروژه برنامه‌‌ریزی شود.

این مسئول ادامه داد: اگر این تصفیه‌خانه فاضلاب در مکان فعلی ساخته شود، مجبور به قطع 200 درخت می‌شویم که بنده برای پاسخگویی به بازرسان آمادگی ندارم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع تل‌سیاه اشاره کرد و گفت: در این منطقه حکم‌های زیادی برای کسانی که به قلع و قمع درختان دست زده‌اند، صادر شده است.

بهشتی‌فر در پایان با اشاره به پرونده‌های که در منطقه ده برآفتاب تشکیل شده است، بیان کرد: به صورت روزانه در این منطقه برای کسانی که به اراضی ملی و منابع طبیعی دست‌درازی می‌کنند، پرونده تشکیل می‌شود، به‌طوریکه برخی از آنها در حال حاضر در بازداشتگاه به‌ سر می‌برند.

منبع: فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129047
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهمان گفت:

    تخریب جنگل ها بطور ممتد در مناطق مختلف ادامه دارد و در جای جای این استان همه روزه شاهد قطع و نابودی درختان بیشتری هستیم. توصیه می شود به کسانی که دلشان برای جنگل ها می سوزد هنگام عبور از مناطق جنگلی چشمانشان را ببندند تا دچار شوک تخریب جنگل ها نشوند. برای جلوگیری از نابودی منابع طبیعی که اساس زندگی است یک اقدام قاطع و یک تصمیم درست و بموقع نیاز است که البته جایش خالی است.

  2. علی گفت:

    این حرفا و سخرانیها فقط شعارند .هیچ کس دلش برای این استان  و بخصوص شهر یاسوج  که تنها  چیزی که اون را با دیگر شهرها و استانها  متمایز کرده چند تا درخت و چشمه هست که به لطف و یومن مسیولین برا چند سال دیگه نه درختی وجود داره نه ابی و نه چشمه ای .

  3. ایرانی / گفت:

    خیلی جسارتتون زیاده که در ده برافتاب میخواهید جلوی زمین خواری را بگیرید / زمین کجا بود قبلا  این روستا خیلی زیر جاده  بود ولی الان رفته تا خیلی پشت جاده ….. چه جسارتا ؛؛؛؛؛؛ 

  4. دوست دار طبیعت گفت:

    متاسفانه در اطراف روستای ده برافتاب خصوصا منطقه سرنجد کل زمین خواری بیداد میکند این تخریبها در دولت قبل با شدت بیشتری دنبال شد و دهها هکتار مرتع و منابع ملی به زیر کشد درخت رفت

    • منصف گفت:

      جناب اقای مدیرکل خوب می دانی دفاع جنابعالی از منابع ملی سیاسی است نه از روی دلسوزی. خوب می دانی( اگه اهل انصاف و تقوا باشی) که منطقه سنجد کل محل کشاورزی و سکونت اهالی بوده است. اگر دنبال حفظ منابع هستی و به زعم خودت دلسوزی می کنی سراغ کسانی در استان بروید که با چراغ سبز شما به تخریب منابع طبیعی و زمین خواری میپردازند. مردم ده بر افتاب زمین خوار نیستند فقط در مقابل مسئولین (که سیاسی و جناحی فکر می کنند) از حقوق خود دفاع می کنند.

  5. ناشناس گفت:

    زمین خواری کجای منطقه ده برافتاب بوده؟ چرا دروغ میگید اینهمه اطرافتون دارن زمین غصب میکنن صداتون در نمیاد صرفا بخاطر اغراض سیاسی هوچی گری میکنید. سرنجل کل هم زمینشونه قبالشم دارن . جا رفتن بالای جاده دروغگو حتی یک وجب هم بالای جاده نرفتن اون ابتدای روستا هم واگذاری منابع طبیعی برای گاوداری بوده اونم30 سال پیش

  6. علی گفت:

    دوستدار طبیعت تا حالا کجا بودی که می گی در اطراف سرنجل کل درخت کاشتند اینها زمینهای کشاورزی روستا بودند که از صد سال پیش تو سط نیاکان ما کاشته میشدندجاهای دیگر را نمی بینی

  7. غلو گفت:

    در روستای ده بر افتاب زمین خواری در کار نبوده فقط یه مقداری به پشت جاده دست درازی کردند ومقداری هم در منطقه سرنجل کل که این چیزی نیست در مقابل زیاده خواهی های روستای ده بر افتاب ونمیدونم کی جرعت پیدا کرده ایین گفته استان متعلق به این روستاست منابع طبیعی پیش کش

  8. ناشناس گفت:

    زمین خوار جالب!!!!!!!!!!!!!د

دیدگاه شما