جمعه 30 آبان 1393 - 10:38

خریدوفروش‌ریاست‌درحکومت‌پهلوی+سند

هرکس که مى‏خواهد رئیس فرهنگ یا رئیس بخش بشود باید یک مقدارى پول بدهد و بستگى دارد که آنجایى که مى‏خواهد رئیس بشود مبلغ فرق می کند.

به گزارش بویرنیوز:   سایت مرکز بررسی اسناد تاریخی با انتشار سند زیر نوشت:

از : ۲۰ ه ۴ تاریخ : ۴۶/۱۱/۷
به : ۳۲۱ شماره : ۲۲۱۴۷/ ۲۰ه ۴
موضوع : آموزش و پرورش

وضع آموزش‏ وپرورش از چند سال پیش بهتر نشده و هیچ تغییرى هم نکرده چون از زمانى که خانم پارسا وزیر شده‏اند گرفتن پست در فرهنگ پولى شده (البته سابق هم بوده) ولى حالا دیگر تا اندازه‏اى علنى گردیده هرکس که مى‏خواهد رئیس فرهنگ یا رئیس بخش بشود باید یک مقدارى پول بدهد و بستگى دارد که آنجایى که مى‏خواهد رئیس بشود مبلغ فرق مى‏کند اگر شهرستان بزرگ باشد بیشتر باید پرداخت نماید و مثلاً یکى از شهرستانهاى اصفهان به نام نجف آباد ۲۰ هزار تومان خواسته بودند تا آن آقا را رئیس فرهنگ نمایند البته این پیشنهاد به آقاى قبادى شده بود که یکى از فرهنگیها مى‏باشند ولى ایشان قبول نکرده بودند چون ایشان مرد مؤمنى است و پیش خود حساب کرده دزدى که نمى‏کند پس نمى‏شود جبران ۲۰ هزار تومان را کرد لذا منصرف مى‏شود و از آقائى به نام محمود روغنى اظهار داشت به من گفته‏اند ۱۸ هزار تومان بده و رئیس فرهنگ قزوین شو ولى من هم چون این پول را نداشتم لذا صرف نظر کردم. البته رئیس این عده که پولها را مى‏گیرند آقاى سرتیپى مى‏باشند که ایشان اول رئیس دفتر خانم وزیر بودند ولى گویا حالا یکى از معاونین ایشان مى‏باشند. از لحاظ رتبه وضع فرهنگها خیلى نامرتب مى‏باشد.
عده‏اى هستند که شش سال سابقه تدریس در فرهنگ را دارند و حالا هم ۲ سال است که لیسانس گرفته‏اند ولى هنوز آنها یک آموزگارى با ماهى ۵۰۹۰ ریال مى ‏باشند و همین موضوع باعث مى‏شود تمام افرادى که در فرهنگ کار مى‏کنند به مجرد این که لیسانس مى‏شوند از فرهنگ استعفا مى‏دهند و به ادارات دیگر مى‏روند. عده‏اى حتى حاضر هستند از سابقه خود صرفنظر کنند و ۲ سال هم خدمت سپاهى یا نظام بروند. (در صورتى که معاف هم بوده‏اند) تا با-استعفاى آنها موافقت شود و به اداره دیگرى بروند. چون تمام ادارات دیپلم با ماهى ۷۰۰۰ ریال استخدام مى‏شود. شاید در چند سال دیگر دبیر لیسانس خیلى کم داشته باشیم چون یک عده بازنشسته مى‏شوند و آنهایى هم که جوان هستند به مجرد گرفتن لیسانس استعفا مى‏کنند پس دیگر چه کسى در فرهنگ مى‏ماند. مخصوصا دبیران مرد که اصلاً با این حقوق کم نمى‏توانند زندگى نمایند.
نظریه یکشنبه: شنبه تا حدى در هدف نفوذ دارد و با توجه به صداقت او مى‏توان به صحت گفتار وى اطمینان داشت.
نظریه چهارشنبه: نظریه یکشنبه تأیید مى‏گردد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129002
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    الان هم هست 

دیدگاه شما