جمعه 30 آبان 1393 - 10:36

اوباماجمهوری‌خواهان را به چالش طلبید

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برنامه ها و دلایل خود را برای اصلاح نظام مهاجرتی این کشور با یک فرمان ریاست جمهوری ابلاغ کرد.

به گزارش بویرنیوز: به نقل از نیویورک تایمز، اوباما در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مهاجران غیرقانونی این کشور گفت: “از سایه بیرون بیایید.”

همان گونه که گمان می رفت،  اوباما در سخنانی پانزده دقیقه ای خطاب به ملت آمریکا که ساعت هشت شب پنج شنبه به وقت محلی از کاخ سفید ایراد شد اعلام کرد که بااستفاده از اختیار قانونی رسای جمهوری آمریکا قانون اصلاحات مهاجرتی برای مهاجران غیرقانونی آمریکا را به اجرا می گذرد.
 
نیویورک تایمز چند دقیقه پس از این سخنرانی نوشت اوباما پنج شنبه شب با استفاده از اختیار قانونی خود به عنوان رئیس قوه مجریه برای دادن شکلی تازه به نظام مهاجرت، مقابله را بر مصالحه ترجیح داد، و اعضای کنگره را، که سال آینده به تسخیر جمهوری خواهان در می آید، برای خنثی کردن این اقدام  او، که به سود میلیون ها مهاجر غیرقانونی صورت می گیرد، به مبارزه طلبید.
 
اوباما در خطاب خود به ملت آمریکا که از تالار شرقی کاخ سفید پخش شد، از سال ها سرخوردگی اش به دلیل راه بندان های کنگره، که سرانجام او را برآن داشت در آخرین سال های ریاست جمهوری اش از اختیار رئیس قوه مجریه استفاده کند سخن گفت. حکم رئیس جمهور پنج میلیون مهاجر غیرقانونی را از خطر اخراج درامان می دارد و به آنان امکان می دهد که به طور قانونی کار کنند. با این حال این حکم دری به روی گرفتن تابعیت آمریکایی نمی گشاید.
 
اوباما همچنین در سخنانش از بوش نقل قول کرد که : مهاجران بخشی از زندگی آمریکا هستند.
 
اوباما روزجمعه در تجمعی که در دبیرستانی در لاس وگاس برگزار می شود به اختلاف های دو حزب بر سر این مسئله خواهد پرداخت. 
 
این سفر اوباما بخشی از استراتژی کاخ سفید برای متقاعد کردن آمریکاییان به قانونی و درست بودن اقدام رئیس جمهوری و نیز نوعی کمپین در هفته ها و ماه های آینده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=129000
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما