پنجشنبه 29 آبان 1393 - 14:32

جزییات پرونده “اخراج دانشمندان هسته‌ ای”

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آخرین جزییات پرونده مربوط به اخراج دانشمندان هسته‌ای و شکایت تعدادی از نمایندگان از سازمان انرژی اتمی را تشریح کرد.
علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند بررسی پرونده اخراج دانشمندان هسته‌ای اظهار داشت: این پرونده دو بخش داشت. یک بخش مربوط به اخراج دانشمندان هسته‌ای بود که مورد رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد بحث جابه‌جایی مطرح بوده و سازمان انرژی اتمی نیز در این زمینه همکاری‌هایی کرد و اکنون این افراد سرکار هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افراد به جایگاه قبلی خود برگشته‌اند؟ گفت: خیر؛ اما سطح و رده کاریشان پایین نیامده است. به عنوان مثال از مدیریت یک شرکت به مدیریت شرکت دیگر منتقل شدند و همچنان هم سازمان انرژی اتمی خود را متعهد می‌داند که از این افراد استفاده کند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: یک بخش دیگر از این پرونده درباره شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از سازمان انرژی اتمی راجع به روندی بود که در سازمان نسبت به غنی‌سازی و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی پیش گرفته شده بود. در این زمینه هم جلسات مختلفی با آقای صالحی داشتیم و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز اطمینان خاطر دادند و گفتند “این سازمان به نوعی حاصل تلاش‌های ما است و مثل فرزند خودم می‌ماند لذا اجازه نمی‌دهم این اقدامات تعطیل شود و یا از بین برود”، بنابراین امیدواریم کارهای تحقیقی و پژوهشی و غنی‌سازی مانند قبل ادامه یابد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا نمایندگان شاکی با توضیحات رئیس سازمان انرژی اتمی از شکایت خود منصرف شدند؟ گفت: خیر؛ شکایت هنوز باقی است.

منبع: تسنیم
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=128893
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما