پنجشنبه 29 آبان 1393 - 14:31

سوگ فوتبالی‌ها در نبود مظلومی

ایسکانیوز: باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و ملوان و بسیاری از ستاره‌های فوتبال ایران درگذشت مظلومی را تسلیت گفتند.

فوت ناگهانی مظلومی، جامعه فوتبال ایران را داغدار کرد. باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال تراکتورسازی و ملوان در پیام‌های جداگانه‌ای برای او طلب مغفرت کردند.

در پیام مدیرعامل استقلال آمده است: «درگذشت اسطوره بی‌ادعای باشگاه استقلال و تیم ملی دردی بزرگ بود که رخ داد. غلامحسین مظلومی مردی بود که برای فوتبال این مملکت زحمت کشید و خدمات بزرگ ایشان به ورزش ایران غیرقابل چشم پوشی است. باشگاه استقلال همواره خودش را به زحمات امثال او مدیون می داند و می داند که هیچ گاه جای خالی امثال مظلومی در فوتبال ایران پر نخواهد شد. مشی پهلوانی مظلومی چیزی بود که او را از خیلی ها متمایز می کرد.»

هیات مدیره آبی پوشان هم برای روح مظلومی آرزوی آرامش کرد: «ضایعه فقدان اسطوره سرطلایی استقلال همه ما را در غم و اندوه فرو برد. بدین وسیله ضمن آرزوی شادی روح آن بزرگوار و تسلیت به خانواده محترم ایشان خصوصا همسر محترمه و فرزندان آن مرحوم که با ایثار و فداکاری فراوان به مراقبت از اسطوره استقلال و آسیا پرداختند، از خداوند متعال علو درجات برای آن مرحوم و صبر جمیل برای خانواده ایشان را آرزو مندیم.»

باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌اش مظلومی را یکی از افتخارآفرینان نسلی دانست که نبودشان ضایعه بزرگی برای فوتبال ایران است: «زنده یاد غلامحسین مظلومی از ذخایر ارزشمند ورزش فوتبال ملی کشورمان بود. از دست دادن وی ضایعه‌ای تأثربرانگیز برای فوتبال ایران است که غیر قابل جبران می‌نماید. مردانی چون دکتر مصطفی اکرامی، امیر مسعود برومند، پرویز دهداری، محراب شاهرخی، مجید سبزی، حمید شیرزادگان، فریبرز مرادی، صفر ایرانپاک، ایرج سلیمانی و زنده یاد مظلومی، از نسل افتخارآفرینانی بودند که چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی فارغ از تعلقات رنگی قرمز و آبی، الگویی درخشان برای نسل‌های بعدی از خود شدند.»

کانون مربیان ایران در بیانیه‌اش، به افتخارات ستاره سابق استقلال اشاره کرد: «برای ستاره‌ای که با 19 گل زده در 40 بازی ملی، میانگین 0.47 گل در هر بازی را ثبت کرد، مرگ تنها دروازه غیر قابل گشودن بود. غلامحسین مظلومی در اولین روزهای آماری شدن فوتبال در دنیا، نخستین دارنده رسمی لقب بهترین گلزن تیم ملی ایران بود و مرگ او نمادی از پایان یافتن روزهای جنبش “فوتبال برای فوتبال” در ایران محسوب می‌شود.»

کارلوس کی‌روش و علی کریمی مربیان تیم ملی از درگذشت مظلومی ابراز تاسف کردند. کی‌روش فوت مظلومی را ضایعه‌ای برای فوتبال‌دوستان ایران دانست و کریمی هم آرزو کرد او در آخرت مهمان سفره معصومین باشد.

احمدرضا عابدزاده، علی دایی، فرهاد مجیدی، رسول خطیبی، پیام صادقیان، رسول کربکندی، رئیس کمیته فوتبال مجلس و بسیاری از افراد ورزشی با انتشار بیانیه، مصاحبه یا متن روی صفحه اینستاگرام درگذشت مظلومی را تسلیت گفتند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=128887
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما