چهارشنبه 28 آبان 1393 - 11:36

روش داعش برای جذب زنان و دختران

شبکه‌های اجتماعی یکی از مهمترین ابزار داعش برای جذب نیرو و به ویژه زنان است.

به گزارش العالم، گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و لیبی برای تبلیغ افکار جنایتکارانه و تکفیری خود به استفاده گسترده از سایت‌های ارتباط اجتماعی روی آورده است، و از زنان و دختران به ویژه دو زن عربستانی به نام “ریما الجریش” و “أخت جلبیب” برای گمراه کردن کاربران جوان استفاده می‌کند.
داعش فقط به جذب جوانان برای استفاده از آنان در جنگ میدانی بسنده نمی‌کند بلکه از زنان و دختران به ویژه زنان و دختران عربستانی نیز در مواردی مانند جنگ اینترنتی استفاده می‌کند و سایت‌های ارتباط اجتماعی را محیط خوبی برای جذب نیرو می‌داند.
به نوشته روزنامه الحیات؛ داعش در مناطق تحت تصرف خود در سوریه ، عراق و  لیبی از جمله منطقه “برقه” در شرق این کشور  زنان و دخترانی را که فریب داده و جذب کرده است، مأمور جذب نیرو از طریق سایت‌های ارتباط اجتماعی می کند.
روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن به نقل از ابومعاویه القحطانی یکی از اعضای ارشد داعش می نویسد : جنگ اینترنتی کم اهمیت تر از جنگ میدانی نیست .
ریما الجریش و اخت جلبیب دو زن عربستانی هستند که پایگاه های اینترنتی داعش را برای جذب نیرو اداره می کنند . اخت جلبیب که نام اصلی اش احتمالاً “ندی معیض القحطانی” است ، در صفحه شخصی خود در تویتر اعلام می کند که به برادرش در سوریه پیوسته است و برادرش هم اکنون در کنار تروریستهای داعش در شهر عین العرب می جنگد.
ریما الجریش نیز اعلام می‌کند که پسرش “معاذ الهاملی” در سوریه می‌جنگد و هفته گذشته به پسرش پیوست .
ریما می گوید که با پسرانش از عربستان به یمن رفت در حالی که هیچ گذرنامه ای به همراه نداشت و پسر 16 ساله اش به نام معاذ الهاملی 11 ماه پیش به سوریه رفت تا به داعش بپیوندد و خود ریما و بقیه پسرانش نیز مدتی در مواضع داعش در یمن به سر بردند تا اینکه هفته گذشته به معاذ پیوستند.
الحیات نوشت: معاذ الهاملی بزرگترین پسر ریما الجریش و کوچکترین عضو داعش است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=128715
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما