چهارشنبه 28 آبان 1393 - 0:06

پیشنهاد وزیر ارشاد به خانواده عروس/رونق کاسبی های جدید با فوت مرتضی پاشایی/استیلی: داربی 79 «خاص» می‌شود

تردد یک میلیون خودروی فرسوده در پایتخت،مقبره حضرت خدیجه(س) پیش از تخریب،جزئیات تازه از روابط موساد و جیش‌العدل، پل مدیریت به نام آیت‌الله مهدوی کنی نشد، داعش تروریست پُرخور جذب نمی کند و … از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش بویرنیوز، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.
کشف جسد قایقران گیلانی در تالاب انزلی
به گزارش ایسنا، شادی سرخیل قایقران جوان اهل بندر انزلی که 17 آبان ماه در پیست قایقرانی تالاب انزلی در حال تمرین برای اعزام به مسابقات کشوری بود، قایقش به دلایل نامعلوم واژگون شد و قبل از اینکه قایق به زیر آب رود، پیکر این قایقران به زیر آب رفت.جسد این قایقران جوان ساعت 14 و 45 دقیقه امروز 27 آبان‌ماه در محل قلمگوده مرداب انزلی و نزدیک به پل ولایت توسط مردم منطقه دیده شد، سپس توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر به پزشکی قانونی تحویل شد.شادی سرخیل عضو هیئت قایقرانی بانوان بندرانزلی بود و برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور در تالاب بین‌المللی انزلی در حال تمرین بود.
تردد یک میلیون خودروی فرسوده در پایتخت
به گزارش مهر، عیسی فرهادی فرماندار تهران درباره وضعیت آلودگی هوای شهر اظهار داشت: میزان آلاینده‌های هوا نسبت به سال گذشته براساس برآوردها وضعیت بهتری داشته است ولی قانع‌کننده نیست.وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال افزایش کیفیت سوخت در کلان‌شهرها است گفت: در شهر تهران یک میلیون خودروی فرسوده تردد دارند که آلایندگی‌های آنها چندین برابر است و باید از رده خارج شود. با شرایط فعلی باید بخشی از کمربندی‌های تهران به جاهایی دورتر از پایتخت منتقل شود و در منازل نیز از سوخت به درستی استفاده شود.فرماندار تهران بیان داشت: کاهش آلودگی هوا محقق نمی‌شود تا هنگامی که تمامی دستگاه‌ها و با کمک مردم همکاری لازم را داشته باشند.
پیشنهاد وزیر ارشاد به خانواده عروس
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «امید است که روزی برسد که کسانی که به خواستگاری می‌روند به جای اینکه از اموال آنها پرسیده شود از میزان پیوندشان با کتاب و کتاب‌خوانی سوال شود. سستی در مطالعه یکی از پرخسارت‌ترین آفت‌های فرهنگ عمومی است و پیدا کردن ریشه‌های این سستی باید از برنامه‌های مهم توسعه کتاب و کتاب‌خوانی باشد. »
رونق کاسبی های جدید با فوت مرتضی پاشایی
به گزارش آنا چند روزی از فوت مرتضی پاشایی نگذشته که عده‌ای روش‌هایی برای درآمدزایی از این حادثه را طراحی کرده‌اند. در مراسم تشییع این هنرمند، دیده شد که عده‌ای در کمال ناباوری مجموعه‌ای از آهنگ‌های او را جمع‌آوری کرده و به حاضران در جمع می‌فروختند. اتفاقا قیمت این آلبوم‌ها هم از آنچه به طور معمول در سطح شهر فروخته می‌شود بسیار بیشتر بود. در سوی دیگر تعدادی نوجوان در حال فروختن پوسترهایی با عکس‌های مختلف از مرتضی پاشایی بودند.اما برخی مشترکان تلفن همراه که این روزها با سیلی از پیامک‌های تبلیغاتی و مسابقات طراحی‌شده توسط مراکز نامعلوم مواجهند، شب گذشته با پیامکی عجیب از این‌دست روبه‌رو شدند. در این پیامک نوشته شده‌ است: «اگه میخوای درباره زندگی ستاره‌های محبوبت بیشتر بدونی، اسم خواننده یا بازیگری که دوست داری رو بفرست. مثال: مرتضی پاشایی!»فارغ از اینکه این کار حتما سوءاستفاده از احساسات کسانی است که این روزها بابت درگذشت مرتضی پاشایی ناراحتند، پاسخ‌های نادرستی هم توسط این سامانه به مخاطب ارائه می‌شود. در پاسخ این سامانه به ارسال عبارت «مرتضی پاشایی»، نوشته شده‌ است: «او متاسفانه با یک بیماری سخت گوارشی دست و پنجه نرم می‌کند!»با این اوصاف، اینکه پس از مدتی عده‌ای به فکر انتشار کتاب خاطرات مرتضی پاشایی بیفتند، عده‌ای عکس‌های منتشرنشده او را در اینترنت انتشار دهند یا برخی از صدای او برای تیزرهای تبلیغاتی و فیلم‌هایشان استفاده کنند تا فروش بیشتری داشته باشند، چندان دور از ذهن نیست.
مقبره حضرت خدیجه(س) پیش از تخریب
تصویر مقبره حضرت خدیجه ام المومنین و همسر پیامبر گرامی اسلام که تا قبل از تسلط آل سعود بر سرزمین وحی برقرار بود و بعدها به بهانه هایی واهی از سوی جریان مسلط وهابیت بر حجاز تخریب شد.
جزئیات تازه از روابط موساد و جیش‌العدل
 به گزارش مشرق “مارک پری” تحلیلگر ارشد مسائل اطلاعاتی و امنیتی، در تاریخ 13 ژانویه 2012 میلادی، با انتشار مقاله‌ای در رسانه‌های آمریکا، به افشاگری در مورد رابطه افسران موساد با گروه تروریستی جندالشیطان پرداخت.گرچه وی مدعی شده که افسران موساد با پوشش لباس افسران آمریکایی به اعضای گروه سابق عبدالمالک از سال 2007 تا 2008 میلادی نزدیک شده اند ولی اعترافات عبدالمالک بعدها نشان داد که این ارتباطات کاملا عیان شده بوده و آنها می دانستند که با افسران موساد دیدار و همکاری می کنند.عبدالمالک آن زمان این توجیهه شرعی را به اعضای خود منتقل می کند که برای ازبین بردن شیعه می توان با یهودی ها و صهیونست ها هم حتی همکاری کرد!بر اساس این افشاگری موساد بسیاری از اعضای جندالشیطان را در آن زمان پس از دیداری در لندن به استخدام خود در می آورد و پس از این دیدار اعضای جندالشیطان با افسران موساد با یک طرح مشترک عملیاتی با عنوان “پرچم دروغین” وارد همکاری مشترک و هدفمندتر می شوند.
استیلی: داربی 79 «خاص» می‌شود
حمید استیلی سرمربی تیم راه آهن در گفت و گویی با ایسنا، درباره آخرین وضعیت باشگاه راه‌آهن صحبت کرد. او درباره داربی نیز گفت: مربیان به خاطر ترس از باخت با سیستم‌ تدافعی به میدان می‌روند.
* یکشنبه هفته‌ آینده داربی هفتاد و نهم برگزار می‌شود. به نظر شما چرا در داربی‌های اخیر شاهد بازی‌های بی‌کیفیت بوده‌ایم؟
– همه این موضوع را می دانند. مربیان به خاطر مساله ترس از باختن تیم خود را تدافعی به میدان می‌فرستند. همین موضوع سبب می‌شود استرس میان بازیکنان وارد شود. البته زمانی که من مربی پرسپولیس بودم تیمم را هجومی به میدان می فرستادم که شاهد بودید چقدر زیبا بازی می‌کرد. من حتی زمانی که سرمربی استیل‌آذین بودم سعی می‌کردم با ارائه یک بازی زیبا و تماشاگر پسند مردم را به ورزشگاه‌ها بیاورم اما متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد بودیم داربی ها بی کیفیت بوده و از نظر فنی در وضعیت خوبی نبوده است. اگر تیم‌ها از باخت نترسند مطمئنا این بازی هم زیبا خواهد بود.
* پیش‌بینی‌ شما از داربی چیست؟ به نظرتان چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد؟
– من همیشه آرزو دارم پرسپولیس پیروز شود. من یک پرسپولیسی اصیل هستم و همیشه دوست دارم پرسپولیس برنده باشد. استقلال هم در حال حاضر وضعیت خوبی دارد و فکر می‌کنم روز یکشنبه یک بازی خاص ببینیم.
پل مدیریت به نام آیت‌الله مهدوی کنی نشد
به گزارش فارس، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران دو فوریت طرح نامگذاری پل مدیریت به نام آیت‌الله مهدوی کنی به تصویب نرسید.اعضای شورای شهر ضمن بررسی دوفوریت این طرح با اشاره به اینکه خانواده آیت‌الله مهدوی کنی از شورا خواسته‌اند در این خصوص عجله نکنند اظهار داشتند این طرح تا زمان پیدا کردن معبر مناسبی برای نامگذاری به نام این روحانی برجسته از دستور کار خارج می‌شود.در ادامه این جلسه قسمت دوم طرح دوفوریتی در باره نامگذاری معبری به نام دکتر کاتوزیان به تصویب شورای شهر رسید.
پرتاب تخم مرغ به سوی رئیس‌جمهور چک + عکس
به گزارش تابناک، معترضانی که کارت‌های قرمز در دست داشتند، هم‌زمان با سخنرانی میلوش زمان، رئیس‌جمهوری این کشور فریاد “استعفا، استعفا” سر دادند و اشیایی از جمله گوجه‌فرنگی، تخم مرغ و یا ساندویچ به سوی او پرتاب کردند.معترضان در مراسم سالگرد انقلاب، پلاکاردها و پرچم‌هایی به دست داشتند که عباراتی مانند “مرگ بر زِمان” و “ما نمی‌خواهیم مستعمره روسیه باشیم” بر آن نقش بسته بود.رئیس‌جمهوری چک رهبران کشورهای همسایه را برای شرکت در این مراسم و رونمایی از لوح یادبود دانشجویان سرکوب‌شده توسط پلیس در سال ۱۹۸۹ به پراگ دعوت کرده بود.به گزارش یورو نیوز، معترضان خشمگین و عمدتا جوان حاضر در مراسم، سخنرانی آقای زمان را با فریادهای اعتراضی و پرتاب تخم‌مرغ مختل کردند. یکی از تخم‌مرغ‌ها به یواخیم گائوک، رئیس‌جمهور آلمان برخورد کرد.محافظان آقای زمان برای محافظت از او در حین سخنرانی اقدام به استفاده از چترهای بزرگی سیاهی کردند تا مانع اصابت اشیائی شوند که به سوی او پرتاب می شود. در زمان سخنرانی وی، روسای جمهوری کشورهای لهستان، مجارستان و اسلواکی نیز حضور داشتنند.

داعش تروریست پُرخور جذب نمی کند !
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چهار جوان ساکن حومه شهر سیدنی استرالیا چندی پیش به سوریه رفتند تا به داعش بپیوندند، ولی داعش از جذب آنها به علت وزن زیادشان خودداری کرد .این جوانان استرالیائی به مادر خود گفته بودند که برای سفری چهار روزه به تایلند می روند ولی سر از ترکیه درآوردند و با گذشتن از مرزهای مشترک وارد سوریه شدند و به مادر خود پیامکی را با این مضمون فرستادند: “ما در سوریه هستیم . تو را در بهشت خواهیم دید “.” جمال ریفی ” دوست خانواده این چهار جوانان استرالیائی می گوید : این جوانان نتوانستند به داعش بپیوندند زیرا دچار چاقی حاد هستند و قدرت جسمی لازم را برای جنگیدن ندارند. ریفی افزود : من معتقدم که این چهار جوان به زودی به استرالیا بازخواهند گشت زیرا آنان نمی توانند بجنگند و همه مواد غذائی داعش را خواهند خورد.مادر این چهار جوان پس از دریافت پیامک تصور می کرد که پسرانش شوخی می کنند لذا پیامک را پاک کرد و پس از چهار روز که برای استقبال از پسرانش به فرودگاه رفت ، فهمید که پسران 17 ، 23 ، 25 و 28 ساله اش به سوریه رفته اند.
خطر پيوند پايتخت به البرز
به گزارش تابناک تویسرکانی معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور درباره «وسعت ساخت‌وسازها در حدفاصل تهران-كرج» هشدار داد و از مسوولان دستگاه‌هاي نظارتي و اجرايي هر دو استان خواست، در قالب ادبيات مشترك، اقدامات مناسب براي «جلوگيري از پيوند استان‌‌هاي تهران و البرز» را در دستور كار قرار دهند. به گزارش «دنياي‌اقتصاد»، تغييرات قابل ملاحظه در زمين‌هاي شمال و جنوب اتوبان تهران-كرج را نه‌تنها مقامات قضايي و مسوولان دولتي، كه مردم عادي نيز مي‌توانند به راحتي تشخيص دهند.
دستگیری سه نفر برای تظاهر به اسیدپاشی
سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی: دو نفر از این افراد با خودرویی که توسط آن این اقدام را انجام می دادند دستگیر شدند و نفر سوم نیز فردی بود که آب را به به صورت بانوان می پاشید و همان روز دستگیر شد.وی با تاکید بر اینکه در مشهد هیچگونه اسیدپاشی رخ نداده گفت: این افراد دوبار در سطح شهر به سوی خانمها آب پاشیده بودند و این اقدام را بگونه ای انجام می دادند که افراد گمان کنند بر روی آنها اسید پاشیده شده است.فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: در یکی از این موارد خانمی که به صورتش آب پاشیده شده بود از شدت ترس بیهوش شد لذا این اقدام مصداق ایجاد رعب و وحشت برای مردم است و اگر همان خانمی که بیهوش شد فوت می کرد حادثه تلخی رخ می داد.
طبقه هفتم پاساژ علاءالدین تخریب می‌شود
به گزارش فارس، ابوالفضل قناعتی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورا با اشاره به تذکر هفته گذشته خود درباره پاساژ علاءالدین گفت: دیوان عدالت اداری رأی کمیسیون ماده 100 را درباره این پاساژ موقتاً رد کرده بود، اما با پیگیری‌های انجام‌شده، دیوان رأی تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را دیروز صادر کرد.وی ادامه داد: این در حالی است که آتش‌نشانی همین الان درباره ناامنی و اشکالات ایمنی در 6 طبقه دیگر این پاساژ نیز چندین ایراد گرفته و تأکید کرده که اگر این ایرادات رفع نشود، پاساژ علاءالدین باید تعطیل شود، اما این اتفاق نیفتاده است.قناعتی با تأکید بر مشکل‌ساز بودن 6 طبقه دیگر علاءالدین گفت: از شهردار تهران می‌خواهم حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را ظرف یک ماه اجرا کند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=128706
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    لعنت خدا بر وهابیت که زمینه ظهور داعش شد. ان شاالله که همین وحشی ها آل سعود را نابود کنند.

  2. 2425 گفت:

    لعنت خدا بر وهابیت که زمینه ظهور داعش شد. ان شاالله که همین وحشی ها آل سعود را نابود کنند.

دیدگاه شما