چهارشنبه 28 آبان 1393 - 0:03

گچساران در سوگ پاشایی + تصاویر

در شب خاکسپاری مرتضی پاشایی خواننده پاپ، که با صدای زیبا و دلنشین و همراه با حزن و اندوه، توانسته بود دل خیلی از جوانان را به دست بیاورد، در اکثر نقاط ایران برگزار شد و به نوعی می‌توان گفت عزای عمومی را در بین اکثر دوستان و طرفدارانش و کسانی هم که نمی‌شناختنش قابل رؤیت بود و این مراسم هم در شهر ما گچساران در پارک مهرورزی برگزار شد در این مراسم نکاتی را مشاهده کردم که با شما در میان می‌گذارم و امیدوارم آنان که باید از آن استفاده و برای آینده برنامه ریزی داشته باشند و از آن استفاده کنند.

در این مراسم جوانان و بعضاً با خانواده حضور داشتند، با وجود اینکه تیپ و قیافه‌ها زیادی امروزی بود ولی ندیدم و نشنیدم که کسی به خانمی بی‌احترامی کند، در عوض دختر خانمی به جایگاه برای روشن کردن شمعی نزدیک می‌شود،پسرها به هم می‌گفتند که خانواده دارد می‌آید، مؤدب رفتار کنید.

وقتی این مسئله را دیدم به یاد حرف محمود احمدی‌نژاد افتادم که می‌گفت اگر دختران به ورزشگاه بروند، جوان ایرانی این شعور را دارد که شئونات اخلاقی را رعایت کند و این می‌تواند درس مهمی برای معرفی ایران اسلامی در سطح جهان باشد که رسانه های غربی از کاه در آن کوه می‌سازند.

نکته دیگر بودن سعید بر روی ویلچرش در بین مردم بود. روبروی سعید و دوستانش پارچه‌ای نصب کرده بودند و هرکس جمله‌ای روی آن به یاد مرتضی پاشایی می‌نوشت و آن را امضاء می‌کرد.

آنقد نوشته بودند و امضاء کرده بودند، که برای کسانی که جدید می‌آمدند دیگر جایی برای نوشتن نبود، سعید رامین خود از قهرمانان کشور بوده و هست. که می‌توانست در صورت سلامتی کامش برای شهر ما افتخارآفرین باشد ولی به علت مصدومیت این فرصت از او گرفته شد. او که خود روزی که برایش این اتفاق افتاد همه جوانان ایران که می‌شناختنش به انواع گوناگونی سعی بر تسلی خاطرش داشتند، حالی که دیگر نمی‌تواند سرپا بایستد، می‌خواهد اینگونه به عنوان یک لیدر در بین مردم باشد.

مسئله دیگر، که برایم جالب توجه بود، رفتار پرسنل نیروی انتظامی بود، که برای حفظ امنیت آمدده بودند ولی رفتار تند و خشنی نداشتند و سعی بر ابراز همدردی با مردم داشتند و خود را از آنان جدا نمی دانستند، یکی از آنان می‌گفت، من اکثر آهنگ‌‌های او را گوش داده‌ام و صدایش را دوست دارم، ولی ما هم ملاحظات خود را داریم الان ۵ ساعت است که سرپا هستیم، قرار بود که دو ساعته تمام شود ولی خیلی طول کشیده است و شاید عده ای فرصت‌طلب مخل امنیت مردم شوند و وقتی که با ایشان صحبت شد که مشکلی پیش نمی‌آید پذیرفت.

اما نکته ای که از اجتماع مراسم مرتضی پاشایی گرفتیم این بود که شاید عده زیادی از این جوانان مرتضی پاشایی را نمی‌شناختند ولی شاید با دعوت اینترنتی آمده بودند و برگزارکنندگان نکاتی را که برای این امر در نظر گرفته بودند جلوی سوء استفاده عده معدود سوء استفاده کننده را گرفته بود.

و این تمرین خوبی بود برای جمع شدن و اجتماع کردن به صورت مسالمت آمیز و به نوعی باعث تخلیه انرژی جوانان می‌گردید و از طرف دیگر این ترس و رعب از نیروهای امنیتی که مأمور حفظ نظم و انضباط در جامعه می‌شود از بین رفت و نوعی حب و دوستی بین مردم و نیروی انتظامی بوجود آمد.

این مسئله توسط مسئولین پذیرفته شود که موسیقی و صدای خوش جزئی از پوست-خون، روح و جان انسان است، که باید در جامعه امروزی بیشتر پذیرفته شود تا بعضی جوانان امروزی خود را جدا از مدیران ندانند. همانگونه که همه این تیپ و قیافه‌ها در روز عاشورا بودند، همانگونه که حامد زمانی با خواندن شعر مرگ بر آمریکا به صورت پاپ موجی عظیم در ایران در ۱۳ آبان سال گذشته به وجود آورد.

و از این اجتماع مسرور گردیدیم که به صورت میلیونی در ایران تجمع کردند ولی امروز صدای آمریکا و بی‌بی‌سی حرفی برای گفتن نداشت. یاد و نام مرتضی پاشایی که نرفت بلکه برای همیشه ماند گرامی باد.grand lux (5)grand lux (10)grand lux (1) grand lux (2) grand lux (3) grand lux (4) grand lux (6) grand lux (7) grand lux (8) grand lux (9) grand lux (11) grand lux (12)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=128703
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جمشید گفت:

    جــــــــــــــــــــــــــــم کنید این مسخره بازیها را .

  2. ناشناس گفت:

    گچسارانیهامواظب باشین بزرگواری متوجه نشه که صددرصداعتراض ایکند

  3. دلسوخته پاشايي گفت:

    خوب ديگه بايد تو استانهاي عقب مانده اي مثل استان ما اينطوري شورشو در بيارن.خداييش از همين دختر سسوله نيمه برهنه بپرسي پاشايي خوردني بود يا پوشيدني ميگه نميدونم فقط ميبينه زمينه بي بندوباري فراهمه تيپ مي زنه مياد.

  4. ناشناس گفت:

    جمع کنید این مسخره بازی ها رو – خدایی از آخر عکس سوم را دقت نگاه کنید !!! پیراهن زرده و خانوم جفتش !!! واقعا شرم آوره زنی که اعتقاد به خدا داره چنین عکسهایی را نشر بده !!! هر چند فقط به دلیل حقارت است که زن حجاب را بر میدارد که شاید خود را طعمه هوس کند که بدانید به مرور زمان این موضوع برای جوانان هم عادی میشود و زن به حالت کالا می شود

    • ناشناس گفت:

      جناب ناشناس… شما برو ثبت نام کن واسه جذب شدن تو داعش.

      • ناشناس گفت:

        بعضی ها فقط دنبال اینند که اتفاقی بیفته فقط بیان خودنمایی کنند اون دختره بدحجاب باید باید به حال خودش گریه کند نه مرحوم پاشایی البته بیشتر به یک جشن میومد تا عزاداری به اصطلاح

    • ناشناس گفت:

      که جم کو عامو. ای دوره په کی حجابه رعایت ایکنه؟؟

  5. ساجد گفت:

    بمیرم الهی اینا اومدن برا شادی روح مرحوم!!!! خدا به داد ما برسه

    • گچساران گفت:

      متاسفم برای اقای ناشناس بزرگواری روحانی اگاه ومسولیت شناس است معلو م است شما عقده ای هستید

  6. ناشناس گفت:

    بیشتر شبیه جشنه تامراسم عذا!تو عکس دسته جمعی لبخند میزنند!

  7. تعجیل در فرج اقا امام رمان، صلوات گفت:

    خدا به دادتون برسه…
    معمولا هر کی میره سر خاک به احترام متوفی معمولا یه آدابی رو رعایت میکنه، اومدید خودتون رو نشون بدید یا برا مرحوم فاتحه بخونید

  8. علی گفت:

    یه لحظه فکر کنید ببینید چه کسانی بیشتر به جامعه ما منفعت رسانده اند – در سوگ آنها ماتم بگیریم بعنوان مثال: حاج مهدی خرسندیان جانباز جنگ تحمیلی و برادر 3 شهید که اخیرا دارفانی را وداع گفت اگه جانفشانی های او ، برادرانش و امثال آنها نبود الان گروههای تروریستی چه بلایی بر سرمان می آوردند ؟ آیا اگر رشادت آنها نبود زنان و دختنران این مرز و بوم امنیت داشتند ؟  پس چرا برای اینهاماتم نگیریم 

  9. خانواده شهید گفت:

    برادر ناشناس ما خون ندادیم که این وضعیت بد بی حجابی رو ببینیم
    انتظار ما از خانواده های محترم و خواهران عزیز حفظ حرمتهاست.
    واقعا تشکر می کنم از طرز صحبت کردنتون

  10. لودابی گفت:

    به این جماعت بفرمایید بروند وبفکر آخرت وقیامت خودشون باشند وبا این تیپ سبک وبی بندباری روح مرحوم پاشایی که شاد نمیشه کلاس استان راآوردید پایین

  11. ر گفت:

    انصافا حق گچسارینیهاست بگن با فرهنگ هستند چقد متین آرام و بدون از حاشیه مراسمشون رو گرفتن ما یاسوجیها کمی یاد بگیریم

  12. ص گفت:

    خاک تو سر اون شوهری یا پدری یا برادری که اجازه همچین تیپی تو همچین مراسمی به ناموسش میده مگه قرار بود پاشایی زنده بره پیش خدا ؟

  13. احمد گفت:

    خدایی این تیپ ها مال عروسیه یاعزاداری

  14. ناشناس گفت:

    بابا مظلومي هم هم به رحمت خدارفته.خدارحمتش كنه.وقتي خودتون مرديد كه به فكرتونه

  15. بهمئی گفت:

    توجه توجه توجه توجه یه پیشنهاد توپ خدایی یک بار هم که شده تنهای تنها که شدید در اون تنهایی یاد خداوند کنید و یاد اینکه چرا ما آفرینش شدیم و چرا متولد شدیم ؟ چرا زندگی و سپس مرگ ؟ آیا فقط برای گناه آفریده شدیم ؟
    به خدا ما متولد شدیم و خداوند این فرصت را به ما داد که با زندگی کردنمون قیمت پیدا کنیم ، نه به هر قیمتی زندگی کنیم – قران هم میگه آیا تفکر نمیکنید !!!؟؟؟

  16. ناشناس گفت:

    کامنت گزاران دلسوز گناه فقط اون چن تارموی بیرون ریخته نیست از اون بدتر تهمتهای شماست

  17. فرزند سرزمین بویر گفت:

    واقعا متاسفیم.یعنی این مراسم برای عزاداری بوده؟پس این خنده و عکس دسته جمعی و این لباسها چیه؟تا نوبت ما میشه میگن عقب افتاده تا موقع خودشونه باز امثال ما عقب افتاده ایم وخودشون پیشرفته.این افکار ماتریالیسمی است عزیزان ولو غیربود این جماعت چنین نمیکردند.درضمن با ختم فاتحه ای روح هنرمند فقید مرحوم مرتضی پاشایی وهمچنین مرحوم غلامحسین مظلومی اسطوره وسرطلایی فوتبال رو شاد کنیم

  18. بهرام گفت:

    من فکر میکنم که دوستان بالا یه کم دارن تند میرن دوستان خوب من همین که شما نداشتین که ناموستون بره بیرون خودش جای بسی رحمته بعدش شما چی کار نمیدونم پیراهن زرده یااون یکی دارین بنده خداشاید خواهر وبرادر باشن ماچرااین جورفکرنکنیم بعدش هم اون بنده خداکه برادر سه تاشهید بود خدارحمتش بکنه چه معلوم که دربین همین دوستان ازخانواده معظم شهدا یاجانباز نباشه ودر اخراگه همه ماچشمهامون رابشوییم مطمعنا جوردیگر میبینیم .
    خدا از سرتقصیرات همه مابگذرد

  19. مهدی گفت:

    از اینجا (تهران) داد می زنم گچساران و مردم دوست داشتنیش عاشقتونمممممممم

  20. ل گفت:

    هرکه به  این نظام خدمت میکنه باید براش مراسم عزاداری گرفت.

  21. ستاره.گچساران گفت:

    تو استان ما فقط گچسارانیها بودن که یه مراسم شیک و بدون دغدغه برای بزرگداشت داداش مرتضی برگزار کردند حالا هرکی با یه تیپی.آخه تو خونشونه که شیک.باکلاس باشند.

  22. س.شیراز. گفت:

    آره.چکار به شکل.قیافشون دارین اون دیگه خدا بهتر میدونه.قضاوت الکی نکنین.بندهای خدا برا خواننده مورد علاقشون مراسم برگزار کردند.

  23. ستاره.گچساران گفت:

    تو استان ما فقط گچسارانیها بودن که یه مراسم شیک و بدون دغدغه برا داداش مرتضی یرگزار کردند.آخه شیک.باکلاسی تو خونشونه.

  24. ستاره.گچساران گفت:

    یکی نست به بالاییها بگه چکار به تیپشون دارین.یه مراسم شیک.برا خوانندشون برگزار کردن.

دیدگاه شما