چاپ این برگه

واکنش نماینده کهگیلویه به تشییع باشکوه “مرتضی پاشایی”

گروه اجتماعی – مرگ مرتضی پاشایی – خواننده پاپ – این روزها یکی از مهمترین اخبار رسانه های داخلی بود که بازتاب های زیادی نیز در رسانه های خارجی زبان داشت.

به گزارش «بویر نیوز»، اما در این میان واکنش های مردمی به خبر فوت این خواننده جوان و بازتاب های آن در شبکه های اجتماعی و تحلیل های متفاوتی که پیرامون آن انجام شد باعث شد تا حرکت های مردمی در مراسمات تشییع و تدفین وی رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد و مقایسه های های نیز با مراسم آیت الله مهدوی کنی صورت گرفت.

تحلیل ها و موضع گیری ها بحدی تاثیر گذار بود که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی – نماینده رشت –  نیز در نطق میان دستور خود بنوعی به این مقوله پرداخت.

در همین رابطه حجت الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است: این نظام و حاکمیت دارای معاند و مخالفینی داخلی و خارجی هست که از هر سوژه ای سعی می کنند بر علیه نظام فتنه انگیزی کنند.

سید علی‌محمد بزرگواری در این باره به خبرنگار «بویر نیوز» گفت: در مراسم مرتضی پاشایی خواننده جوان جمعیتی حدود 15 هزار نفر در مراسمات تشییع و تدفین ایشان شرکت کردند که عامل آن نوعدوستی مردم ایران بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحلیل های رسانه های داخلی و خارجی با بیان اینکه مرحوم پاشایی و پدرش مداح اهل بیت نیز بودند، گفت: رسانه های خارجی معاند و رسانه های داخلی که از جاهای دیگر کوک می شوند، تحلیل هایی ارائه دادند که وجهه های سیاسی به این موضوع بدهند اما خانواده مرحوم پاشایی با هوشیاری آب پاکی را روی دست آنان ریختند و اجازه ندادند که از این فرصت استفاده کنندکه حتی باعث سرزنش آنان از سوی رسانه های خارجی شد.

بزرگواری که خود در شبکه های اجتماعی چون “واتس آپ” نیز حضور دارد، پیرامون مقایسه مراسم پاشایی با آیت الله مهدوی کنی در شبکه های اجتماعی نیز گفت: آیت الله مهدوی کنی یک شخصیت دینی و معنوی بود و هرچند حضور مسئولان در مراسم ایشان به سبب جایگاه والای وی در نظام ضروری بود اما حضور خروشان و اظهار ناراحتی مردمی نشان از جایگاه روحانیت اصیل در میان مردم دارد.

وی افزود: اما حضور مردم در مراسم پاشایی به دلیل نوعدوستی مردم ایران بود و این تحلیل ها و مقایسه های غلط از اوایل نظام صورت می گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: شبکه های اجتماعی محاسن و معایبی دارد که از جمله معایب آن همین تحلیل های آبکی وبی پایه و اساس است که نوشته می شود و از طرفی نیز محاسنی نیز دارد که حتی از دیدگاه جمهوری اسلامی منفذی برای بصیرت دهی است.

بزرگواری در پایان گفت: این مقایسه ها فرصتی بود تا برخی باورهای درونی غلط خود را از طریق شبکه های اجتماعی بروز دهند و کسانی که مدعی نبود آزادی بیان در جامعه هستند پاسخ دهند اگر این آزادی بیان نیست پس معنی آزادی بیان چیست.