سه شنبه 27 آبان 1393 - 1:13

واکنش نماینده کهگیلویه به تشییع باشکوه “مرتضی پاشایی”

مرگ مرتضی پاشایی – خواننده پاپ – این روزها یکی از مهمترین اخبار رسانه های داخلی بود که بازتاب های زیادی نیز در رسانه های خارجی زبان داشت.

گروه اجتماعی – مرگ مرتضی پاشایی – خواننده پاپ – این روزها یکی از مهمترین اخبار رسانه های داخلی بود که بازتاب های زیادی نیز در رسانه های خارجی زبان داشت.

به گزارش «بویر نیوز»، اما در این میان واکنش های مردمی به خبر فوت این خواننده جوان و بازتاب های آن در شبکه های اجتماعی و تحلیل های متفاوتی که پیرامون آن انجام شد باعث شد تا حرکت های مردمی در مراسمات تشییع و تدفین وی رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد و مقایسه های های نیز با مراسم آیت الله مهدوی کنی صورت گرفت.

تحلیل ها و موضع گیری ها بحدی تاثیر گذار بود که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی – نماینده رشت –  نیز در نطق میان دستور خود بنوعی به این مقوله پرداخت.

در همین رابطه حجت الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است: این نظام و حاکمیت دارای معاند و مخالفینی داخلی و خارجی هست که از هر سوژه ای سعی می کنند بر علیه نظام فتنه انگیزی کنند.

سید علی‌محمد بزرگواری در این باره به خبرنگار «بویر نیوز» گفت: در مراسم مرتضی پاشایی خواننده جوان جمعیتی حدود 15 هزار نفر در مراسمات تشییع و تدفین ایشان شرکت کردند که عامل آن نوعدوستی مردم ایران بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحلیل های رسانه های داخلی و خارجی با بیان اینکه مرحوم پاشایی و پدرش مداح اهل بیت نیز بودند، گفت: رسانه های خارجی معاند و رسانه های داخلی که از جاهای دیگر کوک می شوند، تحلیل هایی ارائه دادند که وجهه های سیاسی به این موضوع بدهند اما خانواده مرحوم پاشایی با هوشیاری آب پاکی را روی دست آنان ریختند و اجازه ندادند که از این فرصت استفاده کنندکه حتی باعث سرزنش آنان از سوی رسانه های خارجی شد.

بزرگواری که خود در شبکه های اجتماعی چون “واتس آپ” نیز حضور دارد، پیرامون مقایسه مراسم پاشایی با آیت الله مهدوی کنی در شبکه های اجتماعی نیز گفت: آیت الله مهدوی کنی یک شخصیت دینی و معنوی بود و هرچند حضور مسئولان در مراسم ایشان به سبب جایگاه والای وی در نظام ضروری بود اما حضور خروشان و اظهار ناراحتی مردمی نشان از جایگاه روحانیت اصیل در میان مردم دارد.

وی افزود: اما حضور مردم در مراسم پاشایی به دلیل نوعدوستی مردم ایران بود و این تحلیل ها و مقایسه های غلط از اوایل نظام صورت می گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: شبکه های اجتماعی محاسن و معایبی دارد که از جمله معایب آن همین تحلیل های آبکی وبی پایه و اساس است که نوشته می شود و از طرفی نیز محاسنی نیز دارد که حتی از دیدگاه جمهوری اسلامی منفذی برای بصیرت دهی است.

بزرگواری در پایان گفت: این مقایسه ها فرصتی بود تا برخی باورهای درونی غلط خود را از طریق شبکه های اجتماعی بروز دهند و کسانی که مدعی نبود آزادی بیان در جامعه هستند پاسخ دهند اگر این آزادی بیان نیست پس معنی آزادی بیان چیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=128624
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. داود گفت:

    اقای بزرگواری شما همیشه ساز مخالف می زنی.چرا به همه چیز رنگ بوی امنیتی می چسبانی.این ملتی که تو عکساشونو دیدی از دل وجان برای مرنضی ناراحت بودند.اینا رو هیچ کس دعوت نکرد.

    • ساقي گفت:

      مشخصه كه اين متن رو بزرگواري ننوشته نه گفته تابلو بود با به شعور مردم احترام بزاريد

  2. دهدشتی گفت:

    خودت هم تشییع باشکوهی خواهی داشت فتنه شناس !!!

    • عامل فتنه گفت:

      به خوا صد نفر هم شرکت نیکنن 

      • آناهیتا گفت:

        عاششششششششقققققققققققققققققق تممممممممممااااااااااااااااااااااممممممممممم للللللللللللرررررررررررررهههههههههههااااااااااااممممممممممم

  3. ساورز گفت:

    جناب بزرگواری تشیع باشکوه و بی نظیر و برگزاری مراسمات مختلف در سراسر کشور توسط مردم خاصه جوانان ایران به صوت واقعا خودجودش بدون هرگونه تبلیغات صداوسیما و ساندیس و کیک و مدارس و ادارات و … اعلام انزجار جوانان ایران از افکار متحجرانه شماها و دیگر دلواپسان بود . مرتضی یک بهانه بود، این سونامی یک اعتراض و ترکیدن بغض سرکوب شده جوانان ایران زمین بود. یک آتشفشان ، یک آتش زیر خاکستر و اینکه بقولا :زیر پوست شهر خبرهایی هم وجود دارد !!

  4. فرارو گفت:

    اشکهایی که در سوگ پاشایی ریخته می‌شود، سوگواری برای “ایرانی”ای است که گم شده است

  5. دهدشتی گفت:

    مرگ پاشایی و شکست یا پیروزی تیم ملی فوتبال بهانه است، مهم کوبیدن درد و رنج گم‌گشتگی به پنجره‌ای رو به حیات (زندگی) است که در این دوران در ایران گشوده نیست.
    منبع : سایت فرارو

  6. gfgf گفت:

    اینهاهمش کارفتنه گراست.{من مییییییییییییدونم} باجماق مخصوص سراغشون میرم

  7. باران1 گفت:

    خیا تو من یه چی نظرندایی!!!

  8. ناشناس گفت:

    و تو چه ربطی داره سر جات بشین مه ده نماینده نی که تو ویبی غول مجلس

  9. ناشناس گفت:

    آقای بزرگواری فقط وات ساپ داره یا تانگو ،لاین و بی تالک هم داره؟

  10. بی خیال گفت:

    خدا رحمتش کند.ولی ۱ چیزی خیلی مهم است و اون هم افراط و تفریط.مثلا ۱بامداد سه شنبه حادثه منجر به مرگ یکی از جان برکفان و جانبازان جنگ تحمیلی و برادر سه شهید و فرمانده حفاظت ارشد سپاه پاسداران استان حاج مهدی خرسندیان و همسرش که بویر کوچکترین اشاره ای هم نداشت!

  11. یاسیجی گفت:

    ازجمله دهدشتی کیف کردم (خودت هم تشییع باشکوهی خواهی داشت …

  12. باران1 گفت:

    آفرین بر ساورز با نظرت موافقم . احسنت.
    اینقد سخت بگیرید ؟آخرش یه جایی می ترکند این مردم!!!

  13. ناشناس گفت:

    دی بلال خوندن و ایجاد صدای های لهو و لعب کجاش گمانیه که ما نمیدونستیم !!!؟؟؟؟ خداوند یه صدایی به وی داد و گفته در راه رسیدن به سعادت ازش استفاده کن ولی رفت سراغ دیبلال خوندن ، حالا هه ی شما بیاید بزرگش کنید

  14. علی گفت:

    اقای بزرگواری ببین کسی که با موسیقی که از نظر تو حرامه چه برخورد دارن وتو باچماقت چه نظری تنفر تا کجاست

  15. ناشناس گفت:

    نه تلویزیون برای تشییع ایشان تبلیغی کرد و نه 24 ساعت برنامه ساخت که به زور تو مغز مردم کنه که این آقا خوب بوده و با رفتن ایشان در حرکت وضعی و انتقالی زمین اختلال ایجاد خواهد شد و تمام اختراعات و اکتشافات متوقف خواهد شد و بشر به بن بست خواهد رسید و مطمئنم در روز یکشنبه عزای عمومی هم اعلام نشد و به تبع آن هیچ اداره ای و دانشگاهی هم تعطیل نشد و مردم به صورت خودجوش رفته اند شما هم برید موشکافی کنید چرا خواننده ای که همش 3 کاست بیرون داده بود با مرگش توانست این همه آدم رو به خیابون بکشونه و به قول سایتای خبری حتما زیر پوست شهر خبرهایی ست که شما از آن بی خبرید.بنده از قبل 3تا از آهنگ های ایشان را گوش داده بودم اما خیلی ها هم بودند که شاید در خلوت با آهنگ های ایشون زندگی کرده اند پس هیچ شخصی هم نمیتونه باعث جلوگیری از حضور این افراد در مراسم تشییع جنازه شود. البته به نظر من این حرفا بر میگرده به این که قشری هستند که یک حسادت دائمی نسبت به اطرافشون دارند و همه چیز رو برای خودشون میخاند حتی تشییع جنازه باشکوه را!!

  16. لند گفت:

    جناب بزرگواری تفاوت گیتار با چماق دراین چشم انداز مشخص شد

  17. تات گفت:

    خودش یه بدبخته

  18. عای گفت:

    جناب ناشناس اولا متاسفم از سایت بویر که هر کامنت بی محتوا و الکی را میذاره و هر گونه اراجیف و اباطیل را باز گو میکنه.دوما این اتش زیر خاکستر  کجاست که اون اقا داره تهدید میکنه سوما من خود از دوستداران مرحوم پاشایی هستم و مرگ ایشان هیچ ارتباطی نداشت که براش عزای عمومی اعلام بشه .صدا و سیما فراتر از انچه لازم بود فوت ان مرحوم رو انعکاس و در فراق ان گریست .شماها که از ماهواره نگاه کردن فرصتی پیدا نمیکنید که ببینید صدا و سیما چه گفته و چه نشون داده.ایشون نیز یه بنده ی خدایی بود مثل همه .نمیخواد کاسه ی از اش داغ تر بشید .جمهوری اسلامی برکتی است که بخاطر نا شکریها و نا سپاسی ها از دستمون میره .

    • ناشناس گفت:

      عای جان 1.بنده ماهواره نگاه نمی کنم این سبک قضاوت عجولانت درباره بقیه رو هم تغییر بده بنده اطلاعتم در این مورد را ازچند تا سایت داخلی و سایت محلی مثل بویر نیوز می گیرم. 2. کجای این کامنت آتش زیر خاکستر دیدید گفتم زیر پوست شهر خبریه که اون هم به نقل از سایتهای خبری داخلی مانند خبر آنلاین و تابناک و فرارو گفته ام 3 نگفتم چرای عزای عمومی اعلام نشده 4.حضور زیاد مردم در این تشییع جنازه یه واقعیت بوده گرچه بعضی از رفتارها قابل قبول نبود و ولی قابل تامل بودهمان طور هم گفتم شاید قشری حسود تاب دیدن یه تشییع جنازه با شکوه را ندارند.5من که گفتم فقط 3 آهنگ از ایشون رو گوش داده بودم و به یکیش علاقه داشتم خوشبختانه هر چیز را بت نمی کنم تا بپرستم ولی به عنوان کسی که درد سرطان اطرافیانش را دیده با دیدن این مرحوم چون که جوان هم بود خیلی ناراحت شدم . و در آخر برادر یا خواهر هم استانی یا هموطن شما هم عینک بدبینی را از چشمتون بردارید و این رو بدونید که من و شما به عنوان یک انسان باید نحوه تعامل با دیگران را یاد بگیریم.

      • بهنام گفت:

        دوست عزیز نباید از حق گذشت که صدا و سیما کوتاهی نکرد.
        حتی اگه پیگیر بودید متوجه میشدید که شبکه خبر از مراسم تشییع پخش مستقیم داشت. 
        شبکه تهران ویژه برنامه داشت یکشنبه شب.
        حتی شبکه ورزش !
        خبرهای شبکه 1و 2 و 3 هم پوشش دادن. 

        • احمد اورژانسی گفت:

          عا ی که یک اسم عبری ( یهودی ) برای خودت انتخاب کردی چطور از برکت کشورت داد سخن می زنی . یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به مردم .

  19. سراب گفت:

    شما یکبار از بزرگواری درمورد موسیقی پاپ سوال بفرمایید ببنید چیزی جز فتنه بلده

  20. کهگیلویه گفت:

    چند روز پیش در کهگیلویه درخواست بزرگواری جهت فاتجه در یک مراسم را رد کردند و صاحبان مراسم اجازه حضور و فاتحه خواندن را به وی ندادند

    • ناشناس گفت:

      دقیقا” . دیکه بیشتر مردم چهار شهرستان اجازه فاتحه خواندن به بزرگواری نمی دهند

    • گچسارانی گفت:

      مرحبا به مردم و جوانان فهیم آزاداندیش و روشنفکر چهار شهرستان. آغاز انقراض سلسله دلواپسان است

  21. حسینعلی یزدان دوست بویراحمدی گفت:

    اینکه شایع میکنند تشیع جنازه آقای پاشایی خواننده جوان میهن ما بی نظیر بود کذب محض است برای اینکه تشیع جنازهای شخصیت ها وشهدا وحتی شهداء گمنام بینظر بود ناگفته نماند که آمار شرکت کنندگان در تشیع جنازه امام رقمی بلای 10 میلیون نفر بوده که در طول تاریخ بی نظیر وبی بدیل بوده هرچند نباید این شخصیت جهانی را با این نوع تشیع جنازهای افراد معمولی یا صاحب سبک وحرفه ای ویا هنرمند قیاس کرد اما غرض این بود که در تشیع مرحوم پاشایی از کلمه بی نظیر استفاده شد ناچارا اشاره کردم که هیچ مراسمی قابل قیاس با مراسم امام وشهداء ودیگر شخصیتهای مثل مطهری بهشتی رجایی طالقانی و نبوده است

  22. دهدشتی گفت:

    حضرت آیت الله صانعی : ما در این 36 سال چه کردیم که پس از مرگ یک روحانی ( آیت اله مهدوی کنی ) تحت هر عنوانی مردم به شادمانی و ساخت لطیفه می پردازند اما درگذشت یک جوان 30 ساله به چنان شکوهی برگزار می شود که نیروی انتظامی آن روز را یکی از دشوارترین روزهای امنیتی پایتخت می داند به طوری که روابط عمومی سازمان بهشت زهرا اعلام کرده که تا ساعت 10 شب مشغول متفرق کردن طرفداران مرحوم پاشایی بودند . شرم بر ما …

  23. لیلی گفت:

    بابا چرا همه چیز رو سیاسی میکنین!؟یه آدم خوب مثل پاشایی از دنیا رفت،خدا هم این توفیق رو بهش داد که نامش رو در ذهن مردم هک کنه و بره.روحش شاد.مهم اینه که درس بگیریم هر کسی تو هر جایگاهی و هر شغلی میتونه چنین توفیقی از طرف خدا داشته باشه و هی آدم ها رو دسته بندی نکنیم که مثلا این آدم که تو کار موسیقی ه ، پس حتما از نظر خدا یه آدم طرد شده هستش؟!!!!!!!!خدا با این کارش میخواست به ما بفهمونه که قضاوت بیجا رو کنار بگذاریم و همه چی رو به خودش بسپریم.

  24. ناشناس گفت:

    هرکسی با هر مقام ومنزلتی ،میتونه عزیز دل مردم شه.یکی با شهادتش،یکی با صداش،یکی با علمش وخدمتی که به مردم کشورش میکنه.امیدوارم همیشه شاد و دلشون آروم باشه.هم این دنیا هم سرای آخرت.یا حق

  25. آرش گفت:

    اگر متن اظهار نظر آیت ا… صانعی را با دقت خوانده باشید / جای هیچگونه بحثی نمیماند

  26. نوشین گفت:

    حاج اقا حسودی چرا؟ شما هم اگه تونستی با چند تا اهنگ و یا سخنرانی و یا هر چیز دیگه(جز چماق و تحدید)  قلب ها رو تسخیر کنی ایشالله میان سر قبرت!

  27. کام گفت:

    ترخدادست بردارین ازاین فتنه خاندن همه چی اقایون دلواپس بخدادیگه خستمون کردین یه ذره به فکرمامردم باشین بخداخسته شدیم ازاین همه بدبختی 

  28. احمد اورژانسی گفت:

    آقای بزرگواری خیلی باحالی . خوش بحال نمایندگان و همکارانتان در مجلس فکر کنم با حضور و سخنان شما در آنجا آنها سرحال می آیند و ساعات کار کسالت بار برایشان روح نواز می شود . شما به تمام مسائل دنیوی و اخروی و ……. می پردازی جز به وظیفه اصلی که نمایندگی باشد . در اروپا و آمریکا سیاسیون و نمایندگان بعد از اتمام دوره کاریشان به دعوت دانشگاه ها و صاحبان اقتصادی و سیاسی به سخنرنی و مناظره رفته و کلی پول به جیب میزنند که بر اساس آمارها گاهی این مبالغ از حقوق نمایندگی و سیاسی اشان بیشتر می باشد و ما مطمئن هستیم شما هم از آن دسته از افراد هستید که بعد از دوره نمایندگی با شرکت در انواع و اقسام مجالس و با سخنان گیرایتان کلی حاضران و شنوندگان را به سر شوق می آورید .

  29. حسن گفت:

    حاج آقا فکر کنم اگه ماشینتون هم پنچر شد میگید فتنه است . مگه شما به خدای متعال و قضا وقدر و شخصیت مردم هیچ اعتقادی نداری ؟ خداوند رحمت کند مرحوم پاشایی را ایشون تونست خوب یا بد در دل مردم جایی باز کند و مردم ناراحت شدند وخیلی ها هم در تشییع ایشان شرکت کردند دیگر حسادت نداره که شما آمار بدین چقدر بودند مگه شما نخود هر آشی که تو همه کارها دخالت می کنید و تمامی مردم را فتنه میدانید

    • لرررررر گفت:

      خوا بزرگواری وجات یه قوی بکلویی سوز کرده بی که همیشه اینگاری یه دله سم خردیی

  30. ناشناس گفت:

    آدم متحجر خودت هم بميري مردم خوشحال مي شن

  31. میلاد گفت:

    میگم آقای بزرگواری از این حرفا بگذریم، آخرش یاد گرفتی چطو کامپیوتر رو روشنو خاموش کنی؟
    بابا زشته دیگه بزرگ شدی کم سوتی بده.

  32. افسانه گفت:

    برای آَقای پاشایی عزیز هیچ کس عزای عمومی اعلام نکرد و مردم با عشق به یه جوون دهه شصت که خیلی هاشون الان زیر بار مشکلات زیادی هستن ، با دل و جون او مدن ، اینو درک کنید ….

  33. بهراد گفت:

    روحت شاد داداش مرتضی دوست داریم تا ابد ببخشید ۱۵۰۰۰ نفر دوستان من اونجا بودند صحبت ۲۰۰۰۰۰ نفر بود هرچند اینا مهم نیست ما فقط علاقمونو به هنرمند محبوبمون ابراز کردیم

دیدگاه شما