یکشنبه 25 آبان 1393 - 23:40

آغاز واکسیناسیون پنتاوالان در کهگیلویه

به گزارش بویرنیوزسید عبدالحسین موسویان در گفت‎و‌گو با خبرنگاران،اظهار کرد: کارگاه آموزشی و عوارض ناشی از آن با تأکید بر واکسن پنتاوالان در کهگیلویه آغاز شد.

واکسن

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در مورد واکسن پنتاوالان افزود: این واکسن شامل  واکسن‌های ثلاث(دیفتری،کزاز،سیاه سرفه) هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوزا تیپ ب است که در سنین 2، 4 و 6 ماهگی جایگزین واکسن‌های ثلاث و هپاتیت ب می‌شود.

موسویان تصریح کرد: واکسن پنتاوالان در حال حاضر در همه مراکز و خانه‌های بهداشت تحت پوشش توزیع و پرسنل بهداشتی آمادگی کامل جهت تزریق این واکسن را از ابتدای آذرماه دارند.

وی تأکید کرد: کودکانی که تازه به سن 2 ماهگی می‌رسند و همچنین کودکان کمتر از 5سال که در موعد مقرر جهت دریافت واکسن‌های خود مراجعه نکرده و تاکنون نیز هیچ واکسنی را دریافت ننمود‌ه‌اند ،گروه هدف دریافت واکسن پنتاوالان هستند.

موسویان خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی ایمن‌سازی و عوارض ناشی از آن با حضور 50نفر از کاردان‌ها و کارشناسان واحدهای بهداشت خانواده و گروه‌های مبارزه با بیماری‌های شاغل در ستاد مرکز بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

وی ابراز کرد: کارگاه آموزشی واکسن پنتاوالان، جهت بهورزان خانه‌های بهداشت شهرستان کهگیلویه به صورت منطقه‌ای و توسط کارشناسان ستادی در طول این هفته برگزار می‌شود.

موسویان تزریق کمتر، درد کمتر شیرخوار و تعداد کم عوارض ناشی از تزریق، برنامه‌ریزی آسان برای ایمن سازی را از فواید واکسن پنتاوالان برشمرد./تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=128423
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما