یکشنبه 25 آبان 1393 - 22:33

Galaxy Alpha سامسونگ یا HTC One mini 2؟

 ترجمه از فروغ بیداری: گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آلفا یکی از گوشی‌های سوپر مینی است و از نظر تجهزات و امکانات می‌توان آن را با گوشی هوشمندی همچون اچ‌تی‌سی One mini 2 مقایسه کرد. هر دو این موبایل‌ها اندازه برابر، بدنه فلزی و امکانات مشابه دارند. البته بدنه گوشی سامسونگ نیمه فلزی است. از این‌رو مقایسه آنها با هم کاملا منطقی و به‌دور از هرنوع شک و شبهه‌ای خواهد بود.

با اینکه این‌بار سامسونگ از آلومینیوم در بدنه محصولاتش استفاده کرده است، اما گلکسی آلفا بسیار باریک و سبک است. این در حالی‌است که اچ‌تی‌سی One mini 2 به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده است. پردازنده آلفا بسیار قوی است اما One mini 2 تراشه متوسطی دارد. البته گوشی اچ‌تی‌سی، بلندگوی BoomSound دارد و سامسونگ هم قول داده تا دوربین این محصول را بهتر کند.

بدون شک گوشی گلکسی آلفا تراشه سریع‌تر و امکانات بیشتر دارد. در همین ابتدا باید بگویم One mini 2 صورت زیبا و گلکسی آلفا سیرت زیبا دارند. شاید بخشی از گوشی گلکسی آلفا از پلاستیک ساخته شده باشد، اما از نظر عملکرد بسیار عالی است. این مساله شاید برای برخی کاربران بیشتر مهم باشد. اما برخی از کاربران هستند که پلاستیکی بودن بدنه را نمی‌توانند تاب بیاورند و ترجیح می‌دهند گوشی موبایل فلزی در دست داشته باشند.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی ظاهری هر دو گوشی کاملا استاندارد و زیبا است. هر دو آنها مستطیلی با لبه‌های گرد و خمیده هستند. اما اندازه آنها با هم فرق دارد. سامسونگ گلکسی آلفا فقط 6.7 میلی‌متر ضخامت دارد و 30 درصد نازک‌تر از اچ‌تی‌سی One mini 2 با ضخامت 10.6 میلی‌متر است. آلفا از نظر ارتفاع نیز حدود 5 میلی‌متر کوتاه‌تر است و این در حالی‌است که صفحه نمایش بزرگ‌تر هم دارد.

Samsung Galaxy Alpha vs. HTC One mini 2

دلیل کوچک بودن نمایشگر گوشی اچ‌تی‌سی وجود دو بلندگو در قاب جلوی گوشی است. آلفا وزن سبک‌تری نیز دارد. گوشی سامسونگ حدود 115 گرم و گوشی اچ‌تی‌سی 137 گرم وزن دارند. البته تفاوت وزنی آنها خیلی هم زیاد نیست. اچ‌تی‌سی One mini 2 بدنه یکپارچه و تمام فلزی از جنس آلومینیوم دارد و بنابراین بیشتر بودن وزن آن کاملا منطقی است. قاب پشت بدنه گلکسی آلفا پلاستیکی و قابل جابه‌جایی است. با برداشتن قاب به باتری و جایگاه سیم‌کارت گوشی دسترسی خواهید داشت.

بدنه فلزی موجب شده است تا گوشی اچ‌تی‌سی با ارزش‌تر و گران‌قیمت‌تر به‌نظر برسد. سامسونگ با اینکه از پلاستیک بسیار باکیفیت و بادوام برای گوشی خود استفاده کرده است، اما هر چه باشد باز هم پلاستیک است و در مقایسه با آلومینیوم ظاهر ارزان‌تری دارد. البته فریم اطراف گوشی آلفا از جنس آلومینیوم است که پلاستیک‌های دو طرف گوشی را در بر گرفته است. بدنه‌های شیشه‌ای همانند اکسپریا Z یا آی‌فون  4/4s یا حتی پلی‌کربنات مات همانند لومیا 925/930 گزینه‌های بسیار بهتر از پلاستیک هستند.

اچ‌تی‌سی One mini 2 در قسمت پشت بدنه کمی خمیدگی دارد که موجب شده تا ضخامت بیشتر آن را مخفی کند. لبه‌های گوشی تیزتر از بدنه آلفا هستند.

صفحه نمایش

هر دو گوشی بدنه باریک و جمع‌وجوری دارند و از نسخه‌های اصلی خود کوچک‌تر هستند. به همین دلیل، نمایشگرهای آنها 4.5 تا 4.7 اینچ بیشتر اندازه ندارند. رزولوشن آنها نیز 720p است و از نظر تراکم تصویر نیز با یکدیگر برابر هستند. سامسونگ گلکسی آلفا بسیار بهتر از گوشی اچ‌تی‌سی از فضای صفحه‌نمایش استفاده کرده است. البته کیفیت و رزولوشن نمایشگر One mini 2 بسیار خوب است و آن را باید از مزیت‌های این گوشی به شمار آورد.

Samsung Galaxy Alpha vs. HTC One mini 2

با اینکه تراکم تصویر هر دو گوشی یکی است اما شفافیت و وضوح آنها با هم فرق دارد. نمایشگر Super LCD2 ماتریکس RGB استاندارد دارد در حالی‌که نمایشگر Super AMOLED سامسونگ از چیدمان الماس‌مانند PenTile بهره می‌برد. مسایل مهم برای توجه در مورد این گوشی‌ها، نور و کنتراست تصویر است. روشنایی نمایشگر گلکسی آلفا 450 نیت و گوشی اچ‌تی‌سی One mini 2، 500 نیت است. کنتراست تصویر One mini 2 نیز بسیار بهتر است و رنگ‌های مشکی بسیار عمیق و درست دیده می‌شوند.

Samsung Galaxy Alpha vs. HTC One mini 2

زاویه دید هر دو نمایشگر  بسیار عالی است. در اچ‌تی‌سی به دلیل فناوری IPS و در سامسونگ نیز به لطف حضور فناوری AMOLED است. رنگ‌ها در نمایشگر One mini کاملادقیق و طبیعی هستند.

برنده: سامسونگ گلکسی آلفا. نمایشگر این گوشی کیفیت و رزولوشن بهتری دارد و در زیر نور مستقیم آفتاب هم خوانایی بیشتری دارد. رگ‌های این گوشی کاملا دقیق و خالص هستند. اچ‌تی‌سی One mini 2، نمایشگر بسیار خوبی دارد اما به پای گوشی سامسونگ نمی‌رسد.

عمر باتری

سامسونگ گلکسی آلفا با باتری 1860 میلی‌آمپر ساعتی عرضه شده است. این در حالی است که گوشی‌های بزرگ‌تر از 4.5 اینچ با باتری 2 هزار میلی‌آمپر ساعتی هستند. اما برای اینکه بدنه این گوشی باریک باقی بماند، باتری آن کوچک‌تر انتخاب شده است.

Samsung Galaxy Alpha vs. HTC One mini 2

اچ‌تی‌سی One mini 2 حدود 4 میلی‌متر ضخیم‌تر است و در نتیجه باتری بزرگ‌تری نیز دارد. باتری این گوشی، 2110 میلی‌آمپر ساعتی و از نوع Li-Po است. گوشی سامسونگ نیز یک باتری Li-Ion قابل جابه‌جایی دارد.

سامسونگ تراشه Exynos با اندازه 20 نانومتری دارد و نخستین گوشی موبایل با این تراشه است. اسنپ‌دراگون‌ها 28 نانومتری هستند. اما گلکسی آلفا همچنان بهتر از گوشی اچ‌تی‌سی است.

عمر باتری گوشی اچ‌تی‌سی و سامسونگ تقریبا 50 ساعت است. هر دو را باید هر دو روز یک‌بار شارژ کنید. البته در صورت زیاد کار کشیدن، باید هر روز شارژ شوند. /برترین ها

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=128385
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما