چهارشنبه 21 آبان 1393 - 16:02

دعوا با همسر گرامی = چاقی

اگر همیشه مراقب خورد و خوراکتان هستید و دلتان نمی‌خواهد چاق شوید اما با تمام این حرف‌ها متوجه شده اید که این اتفاق ناخوش آیند در حال وقوع است بهتر است بیشتر حواستان به جو خانه باشد. می پرسید از چه نظر؟ از این نظر که ببینید حال و هوای دل خودتان و همسرتان چگونه است؟ در صلح و صفایید؟ یا آرامش رخت بر بسته و خانه را به محل جنگ و جدال تبدیل کرده اید.

شاید نتایج این پژوهش بتواند کاری کند تا برخی از زوج ها دست از تنش های بی مورد و دعواهای بی منطق بردارند. اگر خانه را به محل جنگ تبدیل کرده اید بهتر است بدانید که تنایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد جنگ و دعوای بین زوج ها می تواند باعث چاقی افرادی شود که به طور ارثی دچار مشکلاتی نظیر افسردگی هستند.

در مصاحبه ای که با دیلی میل انجام شده است محققان دانشگاه اوهایو ایالات متحده ی آمریکا به این نتیجه رسیده اند افرادی که سابقه ی خانوادگی افسردگی دارند و با همسر خود مشاجره می کنند در مقایسه با افرادی که زندگی زناشویی موفقی دارند بیشتر در معرض چاقی قرار می گیرند. به عقیده ی این محققان این زوج‌ها هر سال به طور متوسط بیش از 5 کیلوگرم چاق می‌شوند.

محققان روی 43 زوج بین 24 تا 61 سال که در این سه سال اخیر ازدواج کرده اند بررسی‌هایی انجام دادند. داوطلب‌ها به سوالات مختلفی در خصوص روابط زناشویی و همچنین وجود یا عدم وجود علائم افسردگی پاسخ دادند.

محققان به وعده ی غذایی این افراد 930 کالری شامل 60 گرم چربی تزریق کردند. دو ساعت بعد از این افراد خواسته شد که با همسرانشان در خصوص مسائل حساسی ماند پول یا خانواده ی طرف مقابل بحث کنند. از مکالمه و گفتگوی این زوج‌ها فیلم تهیه شد. سپس محققان میزان کالری هایی که این افراد در طول 7 ساعت بعد از مصرف غذا سوزاندند را یادداشت کرده و میزان قند، انسولین و تری گلیسیرید خون آن‌ها را نیز بررسی کردند.

اگر خانه را به محل جنگ تبدیل کرده اید بهتر است بدانید که تنایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد جنگ و دعوای بین زوج ها می تواند باعث چاقی افرادی شود که به طور ارثی دچار مشکلاتی نظیر افسردگی هستند

محققان متوجه شدند زوج هایی که گفتگوی تنش آلودی داشته اند در هر ساعت 31 کالری کمتری از بقیه سوزانده اند و میزان انسولین این افراد بعد از اولین وعده ی غذایی حدود 12 درصد بالاتر بوده است. باید بدانید که این هورمون باعث ذخیره سازی چربی‌ها شده و تری گلیسیرید خون را بالا می برد. به عقیده ی این متخصصان یکی از عوامل جلوگیری از چاقی کنترل مشکلات رفتاری مانند افسردگی و تنش هاست. این متخصصان توصیه می کنند که زوج ها علاوه بر داشتن تغذیه ی سالم از نظر روحی و روانی همدیگر را حمایت کنند و از ایجاد تنش و درگیری خانوادگی بپرهیزند.

نتایج پژوهش های گذشته نیز نشان داده است که خانم‌ها در مواجهه با دعوا و مشاجرات زناشویی بیشتر دچار استرس می‌شوند و در نتیجه متابولپسم یا همان سوخت و ساز بدن آن‌ها کند می شود. به عقیده ی محققان خانم‌هایی که با همسران خود دعوا می‌کنند و استرس بیشتری دارند هر روز به طور متوسط 100 کیلوکالری کمتر از بقیه ی خانم‌ها می سوزانند. بدون شک انباشته شدن این کالری‌ها باعث چاقی و اضافه وزن خواهد شد. این پژوهش جدید به طور کامل نتایج پژوهش‌های قبلی را تایید می‌کند.

ناگفته نماند که محققان تاکید دارند مشاجرات و دعواهای زناشویی نه تنها تناسب اندام زوج ها را به هم می‌ریزد بلکه برای سلامت قلب آن‌ها نیز دردسرساز است. نتایج پژوهشی که در دانشگاه اوتاه Utah آمریکا انجام شده است نشان می دهد که درگیری‌های خانوادگی باعث بروز بیماری های قلبی عروقی می شود. در نتیجه توصیه می کنیم از همین امشب دعواها و گله گذاری ها را کمتر کنید.

تصور نکنید چاقی صرفا از عدم تحرک و پرخوری ناشی می شود. شاخ و شانه کشیدن برای کسی که نزدیک ترین فرد زندگی تان است نیز چندین کیلو اضافه وزن روی دستتان می‌گذارد به خصوص اگر مشکل افسردگی داشته باشید. زندگی را با عشق و صبوری پیش ببرید و از دعوا و تنش بپرهیزید تا هم روح تان آرام بگیرد و هم از نظر جسمی، زیبا و متناسب باشید.

منابع:مدی سایت

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=127882
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما