یکشنبه 18 آبان 1393 - 15:35

واکنش شرکت گاز به جان باختن 4 نفر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، روابط عمومی شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده و بازماندگان متوفیان حادثه گازگرفتگی اخیر شهر یاسوج نکاتی را جهت آگاهی عمومی به استحضار می رساند :
علی رغم اطلاع رسانیهای پیوسته در خصوص خطرات ناگوار استفاده ناایمن از گاز طبیعی و تلاش برای فرهنگ سازی در زمینه رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از گاز طبیعی ، متاسفانه همچنان شاهد وقوع حوادثی دلخراش در این زمینه هستیم .
مطابق بررسیهای انجام گرفته توسط کارشناسان گاز استان مشخص گردید مالک منزل مسکونی محل حادثه از انشعاب غیرمجاز بهره برداری کرده است . انشعاب غیر مجاز به معنای عدم انجام بازرسی سیستم لوله کشی توسط نظام مهندسی ساختمان می باشد و در نهایت این مساله منجر به استفاده از دودکش مسدود در وسیله گاز سوز و مسمومیت ساکنان گردیده است .
از سال 1382 موضوع کنترل کمی و کیفی و چگونگی استفاده از گازطبیعی از سوی مشترکین در داخل ساختمان به سازمان نظام مهندسی در وزارت راه و شهرسازی واگذار شده ودر حال حاضر شرکت ملی گاز هیچ گونه مسئولیتی در قبال حوادث گازی منازل مسکونی در کشور نداشته و اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی صرفا به خاطر احساس تعهد به مشترکین انجام می شود. لذا متولی فرهنگ سازی درباره مصرف ایمن و بهینه گاز در کشور رسانه ملی و وزارت راه و شهرسازی می باشند .
با این تفاصیل شرکت گاز سالهاست بر اساس احساس مسئولیت و حس انسان دوستی به طور مستمر اقدام به فرهنگ سازی و تبلیغات به روشهای گوناگون در زمینه چگونگی مصرف و استفاده بهینه از گاز و وسایل گاز سوز در داخل منازل مسکونی نموده و بر اساس آمار رسمی انجام اقدامات فوق الذكر تا حد زيادي در جامعه موثر بوده است .
در پایان یادآور می شود توجه به رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسائل گازسوز امری حیاتی است وهمه مشترکین برای حفظ جان خود و خانواده ملزم به رعایت آن هستند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=127444
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    خسته نباشید کارشناسان محترم شرکت گاز 
    اشتراک غیر مجاز را چه کسی برای خانواده این مرحوم فعال کرده اگه ممکن هست توضیح بدید

  2. همشهری گفت:

    اگر صدا و سیما حداقل هفته ای یکی دو بار برنامه ای در ارتباط با خطرات ناشی از گازگرفتگی پخش نماید خیلی میتواند مفید باشد و فرهنگ سازی در این ارتباط ضروری است.

  3. محسن گفت:

    با عرض تسليت به اين خانواده محترم .بعضي از مشتركين بدور از چشم مامورين شركت گاز اقدام به انشعاب غيره مجاز از همسايه ميشوند و علي رغم اينكه مامورين در صورت رويت گاز مشترك اصلي را قطع ميكند جريمه و تعهد ميگيرد.اين نكنه مهم است كه مامور شركت كاز نميتواند تك تك خونه ها و حياط خلوتها را بازديد نمايد مگر اينكه كسي و يا فردي گزارش كتبي و تلفني با 194 داشته باشد.تا بتوانيم جلوي چنيين حوادث نارحت كنندهاي را بگيريم

دیدگاه شما