جمعه 16 آبان 1393 - 21:39

کوتاه قدها در معرض مرگ ناشی از زوال عقل

به گزارش ایرنا از رویترز، زوال عقل (Dementia) یک سندرم مربوط به مغز است که منجر به کاهش حافظه، اختلال در برقرار ارتباط، تفکر، درک، برنامه ریزی و انجام امور روزمره می شود. آلزایمر شایع ترین گونه زوال عقل است.

تحفقیقات انجام شده با مطالعه زندگی 181 هزار و هشتصد نفر در طی یک دهه نشان می دهد که احتمال مرگ ناشی از زوال عقل در افراد کوتاه تر از قد نرمال، بیشتر از افراد بلندقد است. در طی تحقیقات، هزار و 93 نفر بر اثر زوال عقل جان خود را از دست دادند. ارتباط قدکوتاه با مرگ ناشی از زوال عقل در مردان بیشتر صدق می کند و احتمال مرگ و میر مردان کوتاه تر از 165 سانتی متر (5 فوت و 5 اینچ) 50 درصد بیشتر از مردان 172 سانتی متر (5 فوت و 8 اینچ) به بالا است.

قد کوتاه به تنهایی باعث زوال عقل نمی شود؛ بلکه این موضوع بازتاب فاکتورهای مهمی از قبیل شرایط زندگی، تغذیه نامناسب، بیماری خاص و استرس روانی است که وجود هریک از این عوامل در سال های اولیه زندگی، احتمال زوال عقل در بزرگسالی را افزایش می دهد.

تحقیقات مشابه نشان می دهد که بهره هوشی افراد قد کوتاه کمتر است و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، سکته، دیابت و آلزایمر در آنان بیشتر است.

تحقیقات مشابه انجام شده در ماه اوت نشان می دهد که مردان قد کوتاه ازدواج پایدارتری دارند و نرخ طلاق در آنان 32 درصد کمتر است؛ ولی نسبت به مردان بلند قامت، دیرتر تن به ازدواج می دهند.

محققان تخمین می زنند که حدود 44 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال 2050 میلادی سه برابر می شود و به 135 میلیون نفر می رسد.

نتایج این تحقیقات در شماره اخیر نشریه British Journal of Psychiatry منتشر شده است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=127200
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کوتاه قد گفت:

    درخت پربار همیشه سنگ میخوره؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما