جمعه 16 آبان 1393 - 19:21

راه ۲۰ روستای بویراحمد در پی بارش های اخیر مسدود شد

به گزارش بویرنیوز، رئیس اداره کل بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از مسدود شدن راه ۲۰ روستا در این استان طی بارندگی اخیر خبرداد.

بیت الله محرابی گفت: این روستاها در بخش محروم لوداب از توابع شهرستان بویراحمد قرار دارند که راه آنها بر اثر بارش شدید باران مسدود شد.

وی بیان کرد: اغلب راههای این روستاها پس از قطع بارش ها بازگشایی شدند اما راه پنج روستا در حوزه “گلال” و “شهدالی” تا روز گذشته بسته بود که با تلاش راهداران امروز به طور کامل بازگشایی شدند.

محرابی بیان داشت: شدت بارش ها در این منطقه به حدی بود که  خسارت زیادی به ابنیه های فنی این جاده ها وارد کرده است.

وی میزان خسارت این بارش ها به جاده های روستایی را دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: این جاده ها به دلیل نداشتن ابنیه فنی لازم و آسفالت نبودن، دچار خسارت شدند.

محرابی این جاده ها را غیر از جاده های عشایری دانست و افزود: در این بارشها جاده های عشایری نیز بسیار خسارت دیده اند.

۹۰درصد جاده های استان کوهستانی هستند

رئیس اداره کل بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد کمبود اعتبار راهداری و تجهیزات را از مهمترین مشکلات برای حفاظت از راههای استان عنوان کرد.

محرابی بیان داشت: اعتبار راهداری در این استان ۸۰ میلیون تومان است که با توجه به اینکه ۹۰درصد جاده های استان کوهستانی و صعب العبور هستند، کار راهداری را سخت کرده است.

رئیس اداره کل بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد میزان جاده های روستایی در این استان را نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان تنها یک هزار و ۸۵۰ کیلومتر آسفالت هستند.

وی افزود: بیشترین مشکلات در این استان در حوزه راه مربوط به دوشهرستان سردسیر بویراحمد و دناست که با بارشهای زیاد برف و باران در فصلهای پاییز، بهار و زمستان مواجه هستند.

محرابی با بیان اینکه ۷۰۰ روستا از دو هزار و ۶۷۴ روستای استان برف گیر هستند، گفت: دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راههای این استان نیز برف گیر هستند./کبنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=127192
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما