شنبه 10 آبان 1393 - 12:01

تراژدی مرگ یک قهرمان در بزرگراه چمران

ساعت یک بامداد روز ٨آبان‌ماه‌ سال‌جاری بود که خودروهای عبوری در بزرگراه چمران با سامانه ١٢٥ آتش‌نشانی تماس گرفتند و خبر از وقوع یک تصادف شدید و مرگبار در محور شمال به جنوب بزرگراه چمران زیرپل یادگار دادند.  پس از دریافت خبر بلافاصله آژیر خطر ایستگاه ٨٨ آتش‌نشانی تهران به صدا درآمد و امدادگران راهی محل حادثه شدند.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در رابطه با این خبر گفت: ماموران آتش‌نشانی بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند.  بررسی‌های میدانی نشان می‌داد یک خودروی لکسوس با یک خودرو اسپورتیج در لاین کندرو برخورد کرده است. شدت برخورد به‌حدی بود که دو سرنشین خودروی اسپورتیج و همچنین راننده خودروی لکسوس در میان ستون‌های درهم پیچیده شده خودروها گرفتار شده بودند.  ماموران آتش‌نشانی سریع دست به کار شدند و پس از ایمن‌سازی‌های اولیه و هدایت کردن خودروهای عبوری با استفاده از قیچی آهنبر ابتدا ستون‌های درهم پیچیده شده خودروی اسپورتیج را برش داده و هر دوسرنشین خودرو را که یک زوج ٢٨ساله به نام ایمان ولی‌زاده و یاسمین وزیری بودند از درون اتاقک درهم پیچیده خودرو خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه دادند.

وی در ادامه افزود:  زوج جوان توسط تکنسین‌های اورژانس تحت‌معاینه قرار گرفتند اما متاسفانه کار از کار گذشته بود و آنها به علت شدت جراحات وارده جانشان را از دست دادند. با تأیید مرگ زوج جوان کارهای انتقال اجساد به سردخانه پزشکی قانونی انجام شد و در ادامه آتش‌نشانان راننده خودرو لکسوس را که در این حادثه آسیب جدی ندیده بود، به عوامل راهور تحویل دادند.

 مراسمی که هیچ وقت برگزار نشد

این حادثه با مرگ ایمان و همسرش به پایان رسید؛ زوج جوانی که دوران نامزدی را پشت‌سر می‌گذاشتند و لحظه‌شماری می‌کردند تا روز عروسی‌شان فرا برسد. احسان برادر مرد جوانی است که در این حادثه هولناک جانش را از دست داد. او درباره شب حادثه گفت: نیمه شب بود که تلفن همراهم زنگ خورد. وقتی تلفن را جواب دادم یکی از آشنایانمان بود که با صدایی لرزان گفت، ایمان در اتوبان چمران تصادف کرده و متاسفانه در این حادثه او و همسرش جانشان را از دست داده‌اند. با شنیدن این خبر شوکه شدم. بلافاصله با برادر بزرگ‌ترم تماس گرفتم و هر دو با هم به محل تصادف در بزرگراه چمران رفتیم. وقتی به محل حادثه رسیدیم خودروها را برده بودند و فقط پیکر بی‌جان برادرم و همسرش روی زمین بود.

وی در ادامه افزود: برادرم و همسرش یاسمین تازه با هم نامزد کرده بودند و قرار بود بعد از ایام عزاداری باهم ازدواج کنند. یاسمین تبعه آلمان بود و به همین خاطر باید یک‌سری کارهای اداری انجام می‌دادند. آنها ٣روز پیش از این حادثه توانسته بودند اجازه ازدواجشان را از سفارت آلمان بگیرند. همه از این‌که قرار است به‌زودی ایمان را در لباس دامادی ببینیم، خوشحال بودیم اما این خوشحالی زیاد ماندگار نبود. روزی که قرار بود مراسم تدفین انجام شود یک خودرو را گل زدیم تا به صورت نمادین یادبودی از مراسم ازدواج‌شان باشد.

برادرم یک قهرمان بود

برادرم چندین دوره در لیگ‌برتر واترپلو کشور و مسابقات نیروهای مسلح، قهرمان شده بود. او عضو سابق تیم‌ملی نجات‌غریق نوجوانان و جوانان و همچنین عضو تیم ‌ملی واترپلو نوجوانان و بزرگسالان بود. ما همیشه به ایمان افتخار می‌کردیم.

احسان درباره پیگیری پرونده برادرش گفت:  نمی‌دانم چرا یک خودرو باید با این سرعت زیاد در اتوبان حرکت کند. در گزارش پلیس و آتش‌نشانی آمده بود که ١٢ ایربک خودرو ایمان باز شده بود اما خودروی لکسوس آن‌قدر با شدت به خودرو اسپورتیج برخورد کرده که با شتاب ماشین ایمان از زمین بلند شده و از سمت چپ با ستون‌های پل یادگار برخورد می‌کند.  وی ادامه داد: بعد از مراسم خاکسپاری برای شکایت به کلانتری ١٢٤ قلهک رفتیم. در حال حاضر راننده خودروی لکسوس که انگار شب حادثه شرایط عادی نداشته، بازداشت است.  پرونده برای رسیدگی بیشتر به شعبه اول دادسرای ناحیه یک شمیرانات فرستاده شده.  این در حالی است که سفارت آلمان هم پیگیر مرگ یاسمین است.   امیرحسن صفابخش، مدیر روابط‌عمومی فدراسیون واترپلو درباره ایمان گفت:  ایمان ١٠ساله بود که وارد رشته ورزشی شنا شد. او خیلی سریع در این رشته به موفقیت رسید و توانست به چندین قهرمانی دست پیدا کند. ایمان در مسابقات جهانی که در کشور امارات و در شهر دوبی برگزار شده بود جزو یکی از داوران ایرانی بود که در این دوره از مسابقات حضور داشت.

منبع:  شهروند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=126539
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما