جمعه 9 آبان 1393 - 17:48

تشیع ستیزی

هومان محمدی

تشیع ستیزی
هومان محمدی:
عاشورا یکی از بزرگترین سرمایه ها و مهمترین وقایع در تاریخ اسلام و به خصوص در جوامع شیعه به شمار  می رود.

به همین دلیل است که دشمنان تشیع بر آن هستند تا چهره واقعی تشیع را تخریب و چهره ای زشت و ترسناک از آن در اذهان جهانیان ترسیم کنند. اکنون که دنیای علم و تکنولوژی است و به تعبیری می توان واژه دهکده جهانی را احساس کرد تخریب گران تشیع، تمام تلاش خود را بر آن گذاشته اند تا اعمال نادرستی که از تشیع و واقعه عاشورا توسط برخی افراد جاهل سر می زند را به تصویر کشیده و مورد پوشش خبری قرار دهند. برخی از سیاست مداران غربی که حامیان این گروه های مخرب هستند در کشور های خود مانع از فعالیت مسلمانان می شوند و حتی مانع ساخت مساجد و حسینیه ها شده ، و سعی بر آن دارند تا هیچ نشانی از اسلام و تشیع و فرهنگ صحیح عاشورایی نماند. از سوی دیگر گروه هایی را که تظاهر به اسلام و تشیع نموده را حمایت کرده و حتی آنها را تشویق به اعمال و رفتاری بر خلاف اعمال اسلام راستین می کنند.
یکی از اهدافی که آنها برای رسیدن به هدف خود و ضزبه زدن به تشیع بر روی آن سرمایه گذاری نموده اند راه اندازی و حمایت از گروه هایی برای مراسم قمه زنی در برخی کشورهای اسلامی و حتی اروپایی است که با تظاهر به اسلام و تشیع با اهداف آنها همسو شده اند. در چنین شرایطی در کشورمان علی رغم ممنوعیت قمه زنی برای جلوگیری از وهن تشیع ، شاهد تکرار فراوان چنین عملی هستیم. متاسفانه در برخی از شهرهای کشور در روز عاشورا این مراسم اجرا می شود و مورد پوشش رسانه ای برخی از شبکه های بیگانه که بر ضد تشیع نیز، فعالیت دارند واقع می شود.
آیا ملتی همچون ایران با فرهنگی غنی و با درجاتی از تمدن باید با خودش چنین رفتاری داشته باشد؟ تدبیر واقعی شیعیان چیست؟ اگر در برخی کشورهای وابسته به قدرت های استعماری شیعیان را تروریست خطاب می کنند ، آیا دلیلش همین رفتار نادرست و اشتباه ما شیعیان نیست که فرصت را برای صهیونیست ایجاد کرده تا مظلوم نمایی ایادی خونخوار صهیونیستی را داشته باشند.
اظهارات مایکل برانت از معاونان سابق سیا در مورد طریقه نابودی شیعه جالب و خواندنی است….
اخیرا کتابی به نام نقشه ای برای جدایی مکاتب الهی در امریکا انتشار یافته که در آن گفتگوی مفصلی با دکتر مایکل برانت یکی از معاونان سابق سیا انجام شده است. او در این زمینه می گوید : پروژه شیعه ستیزی با اختصاص40 میلیون دلار آغاز شد. در گردهمایی بزرگ مقامات سیا تصویب شد که برای مطالعه مذهب تشیّع در اسلام و برنامه ریزی برای هدف قرار دادن آن، گروهی ویژه با عنوان دفتر شیعه شناسی در این سازمان آغاز به کار کند و برای شروع کار این دفتر 40میلیون دلار اختصاص یافت.
بعد از مدت ها تحقیق به این نتیجه رسیدیم که قدرت مذهبی ایران و استفاده از فرهنگ شهادت در انقلاب ایران تاثیر گذار بوده است. ما همچنین به این نتیجه دست یافتیم که شیعیان بیشتر از دیگر مذاهب اسلامی فعال و پویا هستند. در این گردهمایی تصویب شد که بر روی مذهب شیعه تحقیقات بیشتری صورت گیرد و طبق این تحقیقات ، برنامه ریزهایی داشته باشیم. به همین منظور چهل میلیون دلار بودجه برای آن اختصاص دادیم و این پروژه در سه مرحله به ترتیب زیر انجام شد… پس از نظر سنجی ها و جمع آوری اطلاعات از سراسر جهان به نتایج مهمی دست یافتیم ، متوجه شدیم که قدرت مذهب شیعه ایران در دست مراجع و روحانیت می باشد. این تحقیقات ما را به این نتیجه رساند که به طور مستقیم نمی توان با مذهب شیعه رو در رو شد و امکان پیروزی بر آن بسیار سخت است و باید پشت پرده کار کنیم. ما به جای ضرب المثل انگلیسی اختلاف بینداز و حکومت کن ! از سیاست اختلاف بینداز و نابود کن ! استفاده کردیم و در همین راستا برنامه ریزی های گسترده ای را برای سیاست های بلند مدت خود طرح کردیم. حمایت از افرادی که که با مذهب شیعه اختلاف نظر دارند و ترویج کافر بودن شیعه به گونه ای که در زمان مناسب علیه آنها توسط دیگر مذاهب اسلامی اعلام جهاد شود ! همچنین باید تبلیغات گسترده ای را علیه مراجع و رهبران دینی شیعه صورت دهیم تا آنها مقبولیت خود را در میان مردم از دست دهند. یکی دیگر از مواردی که باید روی آن کار می کردیم موضوع فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی بود که هر ساله شیعیان با برگزاری مراسمی این فرهنگ را زنده نگه می دارند. ما تصمیم گرفتیم با حمایتهای مالی از برخی سخنرانان و مداحان و برگزار کنندگان اصلی اینگونه مراسم که افراد سود جو و شهرت طلب هستند ، عقاید و بنیان های شیعه و فرهنگ شهادت طلبی را سست و متزلزل کنیم و مسائل انحرافی در آن به وجود آوریم. به گونه ای که شیعه یک گروه جاهل و خرافاتی در نظر آید.
امام خمینی(ره) در این باره نیز فرموده اند:
دین اسلام دینی است که انبیاء و اولیاء به خاطر آن شته شده اند ، کسی که اسلام را وارونه جلوه می دهد گناهش بیشتر از پیامبر کشی است. انبیاء برای اسلام کشته شده اند پس مراقب باشید که تبلیغ ضد دین به جای دین از نبی کشتن و سیدالشهداء کشتن بدتر است.
در آخر این پرسش پیش می آید که آیا  رسوماتی مانند قمه زنی ارتباطی با فلسفه عاشورا دارد و آیا ذره ای از  جنبه های عزای امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را در آن قابل شده است ؟
باید اذعان نمود شیعه بیش از تیغه و قمه به اندیشه نیاز دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=126468
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهدی گفت:

    بسیار زیبا گفته شده

دیدگاه شما