جمعه 9 آبان 1393 - 11:33

بهترین گزینه برای وزارت علوم کیست؟/ یک پیشنهاد خوب به رئیس جمهور

در این میان رئیس جمهور باید به دنبال گزینه ای باشد که هم همگام با سیاست های دولت خویش باشد و هم بتواند اعتماد مجلس را کسب کند.

گروه سیاسی – انگار قرار نیست موضوع وزیر علوم به این زودی تمام شود و دانشگاهها از بلاتکلیفی خارج شوند.

به گزارش بویرنیوز، از ابتدای تشکیل دولت روحانی، موضوع  تعیین وزیر علوم  به عنوان یک تقابل میان مجلس و دولت تبدیل شد و مجلس به سختی تمام بالاخره بعد از رد دو گزینه به فرجی دانا اعتماد کرد و اما یکسالی بیشتر این اعتماد دوام نیاورد و مجددا مناقشه تعیین برای وزیر علوم آغاز شد.

آن گونه که پیداست البته متاسفانه برخی نمایندگان در بررسی صلاحیت گزینه های پیشنهادی بیشتر از نگاه سیاسی به موضوع می نگرند تا علمی و دانشگاهی، “نه” قاطع مجلس به دکتر نیلی در واقع حجت را بر روحانی برای انتخاب گزینه روشن کرد.

در این میان رئیس جمهور باید به دنبال گزینه ای باشد که هم همگام با سیاست های دولت خویش باشد و هم بتواند اعتماد مجلس را کسب کند.

پیشنهاد ما دکتر سید ضیا هاشمی برای معرفی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس است و به چند دلیل:

ضیا هاشمی

1 – سید ضیا هاشمی در تمام دوران تحصیل از لیسانس تا دکترا به عنوان نفر اول بوده است و از هیچ نوع رانت یا بورسی استفاده نکرده است.

2 – ایشان در یکسال گذشته در معاونت فرهنگی وزارت علوم تعامل بسیار مناسبی با تمام بخش ها داشته است و اکثریت دلسوزان نظام از عملکرد ایشان راضی هستند.

3 – وی فرد جوانی است وبا انگیزه است و انتقاد به دولت بخاطر پیر بودن کابینه را برنمی انگیزد.

4 – دکتر هاشمی متولد استان زاگرس نشین کهگیلویه و بویراحمد است و از آنجا که در کابینه جنابعالی هیچ زاگرس نشینی به مقام وزارت نرسیده با این انتخاب عدالت در توزیع فرصت های مدیریتی در کشور حاصل می شود.

5 – سوابق دکتر هاشمی در حوادث پس از انتخابات سال 88 کاملا روشن بوده و ولایت پذیری ایشان کاملا مشهود بوده است و برخی از نمایندگان قادرنخواهند به این دلیل ایرادی به دولت بگیرند.

6 – توان سخن وری دکتر هاشمی نیز یکی از امتیازاتی است که باید به آن اذعان داشت، متاسفانه یکی از ایرادات اصلی گزینه های وزارت علوم تاکنون، قادر نبودن به فن بیان بوده است و برای وزیر در سطح مراکز دانشگاهی لازم است تا فردی که از این حیث توانایی داشته باشد معرفی شود و دکتر هاشمی در این زمینه کاملا توانمند و مسلط است.

7 – هاشمی فردی دست پاک و فساد ستیز است و از این بابت میتواند نماینده مناسبی برای رئیس جمهور فهیم ملت در کابینه راستگویان باشد.

8 – وی انسانی متعادل بوده و در تمام زندگی ایشان نشانه ای از تندروی دیده نمی شود و با انتخاب ایشان همه جناح ها خوشحال خواهند شد.

امید است تا دکتر روحانی با تدبیر خویش، کلید این وزارت خانه را به دست فرزندان بالیاقت و عشایرزاده کهگیلویه و بویراحمد بسپارند و خواهند دید که جوانان این استان توان انجام های کارهای نشدنی را دارند.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=126449
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همکار رسانه گفت:

    آدم خوبیست ولی با دفاع بی مورد بیخود موضوع را بزرگش نکنید، وزارت در حد ایشون نیست، نویسنده احتمال زیاد از تخصیلکردگان دانشگاههای داخل استان است خبر از اساتید بزرگ سایر دانشگاهها با توانمندیهای چندبرابر ندارد

    • ناشناس گفت:

      ما هم تحصیلکرده خارج استانیم و داخل استان رو هم خبر داریم!!! فکر می کنم حتما تست اعتماد به نفس بده!!!!
      آدم اینقد بی اعتماد !!

      • ناشناس گفت:

        بعیده بیرون استان درس خونده باشی نهایتش علمی کاربردی شیراز مثلا خوندی میگی خارج استان درس خوندم،  استاد ندیدی ، استاد میدونی یعنی چی؟ استاد یعنی درجه استادی نه فوق لیسانس حق التدریس  که بهش میگن استاد، استاد  دیده باشی  میفهمی که نوبت خودته بری تست اعتمادبنفس بدهی، ضمنا دکتر هاشمی فرد تواناو خوبی است بذارین کارش رو بکنه

    • فضیلت گفت:

      با شناختی که از تجربیات و مراتب تعهد و علم ایشان داریم واقعا لیاقت تصدی این پست را دارند و خداوکیلی از همه گزینه های معرفی شده توسط رییس جمهور برای تصدی این پست صالحتر و کاردان تر و متعهدتر هستند

  2. ناشناس گفت:

    مانع کار اون چماق نماینده است والا بچهای این استان توان واستعدادهای بسیار بالایی دارند اما همون چماق باعث شد بچهای ما را فراموش کنند و از اونا در اینجور جاها استفاده نشه

    • ناشناس گفت:

      مطمئناً خود نماینده های استان مثل بزرگواری هم بهش رای نمیدن چه برسه یه نماینده های دیگه.

  3. ناشناس گفت:

    با این اوضاعی که پیش میره, حسین شریعتمداری بهترین گزینه برای وزارت علوم هست و واجد همه شرایط مورد نظر مجلسه!!!!!!!!

  4. متخصص گفت:

    سخنوري وفن بيان امتياز ي براي يك مدير نيست بلبل هم مي تواند سخن گويد بهتر از آدمي

    • پاسخ متخصص گفت:

      فن  سخنوری ، و سخنور بودن و کلام نافذ داشتن  با بلبل زبونی فرق میکنه ،تو متخصص چی هستی اسمت رو گذاشتی متخصص؟ 

  5. دهدشتی گفت:

    حمایت می کنیم

  6. سوق گفت:

    شما اقای بزرگواری را هنوز نمی شناسید ایشان بسیار انسان خوش فکری در مورد منطقه اش استان می باشد

  7. سلام گفت:

    يكي از بهترين گزينه ها ست.

    در يك سال گذسته عملكرد خيلي خوبي داشته و در تبيين گفتمان تدبير و اميد فوق العاده موثر بوده است.

  8. سید شهاب مصطفوی- دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی دانشگاه تهران گفت:

    به نظرم آقای دکتر هاشمی گزینه بسیار مناسبی برای وزارت علوم هستن، ایشون تمام دوران تحصیل خودشو از کارشناسی تا دکترای جامعه شناسی در دانشگاه تهران گذرونده الانم استاد دانشگاه تهرانه، از نظر علمی که در سطح بالایی است از نظر مدیریتی هم دیدیم که طی یک سال گذشته مهمترین معاونت وزارت علوم یعنی معاونت فرهنگی را بخوبی اداره کرده بنابراین میتونه انتخاب خوبی واسه وزارت علوم باشه…. از هم استانیها میخوام که اعتماد به نفس داشته باشن و از نخبگانی مثل دکتر هاشمی حمایت کنن… وزیر نباید حتما تهرانی، اصفهانی تبریزی و… باشه ما هم شخصیتهایی برای منصب وزارت داریم. یا علی

  9. سرفاریاب گفت:

    ببخشید میخواستم بدونم ایا اقای هاشمی از سادات امامزاده علی هستن یا نه

  10. معلم گفت:

    آقای هاشمی در این برهه از زمان گزینه خوبی میتواند باشد فردی کم حاشیه تحصیلات عالی ازاستانی محروم البته باید گفت بعضی نمایندگان فقط بهشون از قبل دیکته شده رای مخالف بدون دلیل.

  11. مودت معلم از فارس گفت:

    موافقم چون دراین برهه ار زمان کشور نیاز به آرامش دارد.وزارتی به ابن حساسی حیف است بدون وزیر باشد.باتشکر

  12. علی گفت:

    کاملا موافقم جون چند سال گذشته عملکرد خوبی داشته است.

  13. علی گفت:

    حمایت میکنیم

  14. خبر نگار گفت:

    ها شمی افتخار استان است

دیدگاه شما