پنجشنبه 8 آبان 1393 - 17:36

پنجمین همایش منطقه ای شعر و داستان آیینی “خاک و خورشید”

به گزارش بویر نیوز، مرکز آفرینش¬های هنری، شهرستان دزفول در اطلاعیه ای نوشت:

امسال نیز به یاری پروردگار، پنجمین همایش آیینی خاک و خورشید را، به یاد و احترام امام حسین علیه السلام و یاران بزرگوارش همچون سال¬های پیش برگزار می¬نماید. در راستای گسترش اهداف بلند مدت این همایش، سعی می¬شود در برنامه¬های جاری به بسطِ موضوعات و شاخه¬های هنری بپردازیم. در سوگواره¬ی پیشِ رو، به یاری پروردگار علاوه بر شعر – در قالب¬های کلاسیک و آزاد – پذیرای نوشته¬های ادبی علاقهمندان، در قالب داستانِ کوتاه نیز خواهیم بود.
شرایط همایش :
– از علاقمه¬مندان به شرکت در همایش خاک و خورشید خواهشمندیم آثار خود را صرفا از طریق ایمیل اعلام شده به دبیرخانه ارسال و از فکس، یا پُست کردن خودداری نمایند.
–  همچنین داستان نویسان ارجمند، از فرستادن داستان در قالب¬هایی که اصطلاحا مینیمال، فلش فیکشن یا کوتاهِ کوتاه نامیده می¬شوند خودداری کنند، و آثار خود را در قالب داستان کوتاه (کمتر از شش هزار کلمه) ارسال نمایند. امیدواریم در آینده فرصتی فراهم شود که پذیرای دیگر گونه¬های داستانی باشیم.
– پیشنهاد می¬شود شاعران گران¬قدر موضوع اشعار خود را محدود به مرثیه¬سرایی نفرمایند و جنبه¬های حماسی و مفاهیم مربوط به روزگار معاصرِ را با الهام از حادثه¬ی بزرگ عاشورا در نظر بگیرند. بهتر این خواهد بود که سعی کنیم به کشف زوایای تازه از حادثه¬ای بپردازیم که منحصر به زمان گذشته و حتی اکنون نیست.
– همایش در گستره استان خوزستان و استان های همجوار (ایلام, لرستان, کهکیلویه و بویر احمد, چهار محال بختیاری, بوشهر ) برگزار می گردد.
– نام و نام خانوادگی و شماره همراه ، به همراه اثر ارسال گردد.
بخش¬های همایش خاک و خورشید:
در هر سه مورد زیر، سه اثر به انتخابِ داوران برگزیده می¬شوند و تندیس همایش، لوح سپاس و جایزه¬ی نقدی را دریافت خواهند کرد. همچنین در هر بخش یک اثر شایسته¬ی تقدیر شناخته خواهد شد، که خالق اثر لوح سپاس و جایزی نقدی را از همایش خاک و خورشید دریافت خواهد کرد:
– بخش شعر کلاسیک
– بخش شعر آزاد
– بخش داستان کوتاه
مهلت ارسال آثار: از زمان دریافت فراخوان تا دهم آذر ماه 1393
زمان برگزاری همایش:  پایان آذر ماه 1393
ایمیل همایش برای ارسال اثر:  KHAKVAKHORSHID@YAHOO.COM
تلفن دبیرخانه جهت پاسخگویی به سوالات شما: 42429946-061

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=126351
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما