چهارشنبه 7 آبان 1393 - 21:40

دستگیری ضدانقلاب در حاشیه تجمع مردم اصفهان/مردی که برای زنش پروفایل مستهجن ساخت / مصدومیت هولناک دروازه‌بان رنجرز +عکس

سردار سلیمانی مایه افتخار کردها است، چرا زنان جذب داعش می شوند؟، فصل سرما از راه رسید اما بخاریهای نفتی مدارس جمع نشد، سوپراستار سینما در حال تماشای دربی+عکس،ادعای اسارت یکی از نزدیکان سردار سلیمانی توسط داعش و … از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش بویرنیوز ، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.
وقتی مهریه به پیرمردها رحم نمی کند
به گزارش ایرنا، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: یک پیرمرد 74 ساله که به علت ناتوانی در پرداخت مهریه گرفتار زندان شده بود با همکاری ستاد دیه آزاد شد.’یدا… روحانی منش’ روز چهارشنبه افزود : مهریه این زندانی ساکن نهاوند 150 سکه بهار آزادی بود که به دنبال مطالبه زوجه و ناتوانی این پیرمرد در تامین این مقدار مهریه، وی راهی زندان شد.وی بیان کرد: به دنبال رایزنی های صورت گرفته از سوی عوامل ستاد دیه ، شاکی این پرونده که 38 سال سن دارد با دریافت 350 میلیون ریال وجه نقد رضایت داد، که این مبلغ نیز از طریق بانک های عامل در قالب تسهیلات کم بهره تامین شد.وی با ذکر اینکه این زندانی 74 ساله بعد از تحمل شش ماه حبس از زندان نهاوند آزاد شد اظهار کرد: هم اینک 67 نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان های همدان محبوس هستند.مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: این نخستین پرونده ای است که فردی با این سن به علت شکایت برای دریافت مهریه در زندان گرفتار شده است.داعش چگونه پهپاد به دست آورده است؟
به گزارش ایرنا ،’ رامی عبدالرحمن ‘ مدیر سازمان موسوم به ‘ ناظر حقوق بشر’ گفت: بنا بر اطلاعات موجود، گروهک تروریستی تکفیری داعش هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در اختیار دارد.رامی عبدالرحمن افزود: داعش از هواپیماهای بدون سرنشین در سطحی گسترده در مناطق تحت کنترل خود در ‘ الرقه ‘، اطراف’ حلب ‘ و ‘ دیرالزور ‘ سوریه استفاده می کند.سرویس های مخفی غربی و برخی کشورهای منطقه از سه سال پیش با هدف سرنگونی حکومت سوریه اقدام به تشکیل گروههای تروریستی کردند. این گروهها که دستاوردی جز کشتار و تخریب منطقه نداشته اند بهانه ای برای حضور غرب در خاورمیانه شده اند.کارشناسان منطقه می گویند از آنجائی که ساخت پهپاد و کنترل پرواز نیازمند استفاده از فناوری جدید است که تنها در اختیار کشورهای محدود به خصوص غربی است این کشورها پیشتر که با این گروه تروریستی رابطه داشتند آنها را به پهپاد مجهز کرده اند؟مدیر این سازمان مخالف دولت سوریه که مقر آن در لندن است، خاطر نشان کرد که این تنها داعش نیست که در سوریه از این نوع هواپیماها استفاده می کند بلکه گروه تروریستی ‘ جبهه النصره ‘ نیز که یکی از زیر شاخه های سازمان تروریستی القاعده است، از آن در منطقه شامات استفاده می کند .

مصدومیت هولناک دروازه‌بان رنجرز +عکس
گلاسکو رنجرز سه‌شنبه شب در جام حذفی اسکاتلند به دیدار سنت جانسون رفت و موفق شد با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها شود.در این دیدار سر استیو سیمونسن، دروازه‌بان گلاسکورنجرز به شکل خطرناکی به دیرک دروازه اصلابت کرد و باعث بیهوشی این دروازه‌بان شد. داور مسابقه نیز بلافاصله این مسابقه را قطع کرد تا تیم پزشکی گلاسکو به وضعیت دروازه‌بان خود رسیدگی کنند.سیمونسن 35 ساله پس از چند دقیقه بی‌هوشی به بیمارستانی در نزدیکی ورزشگاه منتقل شد تا به وضعیت این بازیکن رسیدگی شود. پزشکان پس از مداوای این بازیکن قرار است امشب این دروازه‌بان را مرخص کنند.برخورد دروازه‌بانان در فوتبال انگلیس برای اولین بار نیست که رخ می‌دهد. پتر چک دروازه‌بان چلسی نیز یک بار در بازی تیمش و ردینگ با زانوی بازیکن حریف برخورد کرد و به شدت از ناحیه سر آسیب دید. این دروازه‌بان از آن زمان به بعد با کلاه ایمنی در زمین حاضر می‌شود. باید دید این دروازه‌بان اسکاتلندی نیز در بازی‌های آینده با کلاه ایمنی در میدان حاضر خواهد بود یا خیر.

حمایت مفتی اعظم عربستان از یزید+ عکس
صراط: شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم عربستان سعودی، ‌ در یک مصاحبه تلویزیونی به مناسبت محرم در پاسخ به این سؤال که درباره قیام امام حسین علیه السلام علیه یزید و واقعه کربلا چه نظری دارد، گفت: یزید به صورت مشروع در جایگاه حاکم مسلمانان قرار داشت و اطاعت از او واجب بود و قیام حسین بن علی در برابر او، خروج بر حاکم اسلامی بود که حرام است.این مفتی وهابی بدون اینکه به انحراف یزید از مسیر اسلام و زیر پا گذاشتن احکام دینی و ارتکاب محرمات و تبدیل شدنش به یکی از بارز‌ترین مصادیق طاغوت اشاره‌ای بکند در جواب این خواسته مجری برنامه که از وی خواست کتابی درباره امام حسین علیه السلام به او معرفی کند گفت: شما بهتر است در این زمینه کتابی نخوانید و در جستجوی چنین کتابی هم نباشید.


کربلا در هشتاد سال پیش +تصاویر

“اریک ماتسون” شرق شناس و عکاس امریکایی که سال ها در عراق و شام فلسطین به تحقیق و پژوهش در تاریخ اسلام می‌پرداخت در سال 1932 سفری به کربلا انجام داد تا از این شهر مقدس، عکاسی کند.عکس های او از کربلا شامل چند عکس از بیابان های اطراف شهر و نماهایی از اطراف حرم مطهر امام حسین(ع) و کوچه و خیابان های کربلاست.

ادعای اسارت یکی از نزدیکان سردار سلیمانی توسط داعش
افکارنیوز نوشت: پیروزی در جرف‌الصخر بدون حضور نیروهای ائتلاف و با حضور سردار سلیمانی در کنار نیروهای کشور عراق به دست آمده است. این برای چندمین بار است که داعش شکست تلخی را از ژنرال ایرانی تجربه می‌کند.حضور حاج قاسم سلیمانی و همچنین خوشحالی حیدرالعبادی از شکست داعش در جرف‌الصخر حکایت از روابط محکم ایران و عراق دارد. در همین حال داعش برای تضعیف روحیه نیروهای حاضر در این نبرد به انتشار اخبار کذب روی آورده است؛ اخباری که به نظر می‌رسد انتشار آنها پایه و اساس محکمی ندارد.یک سایت خبری عراقی ادعا کرده است: گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که یک سرباز ایرانی نزدیک به قاسم سلیمانی توسط داعش به اسارت گرفته شده است. نیروهای داعش مدعی هستند که وی یکی از نزدیکان فرمانده سپاه قدس ایران، قاسم سلیمانی است و داعش او را هم‌اکنون به یک مکان امن منتقل کرده است!داعش در حالی این ادعا را مطرح کرده که نامی از این سرباز ایرانی منتشر نکرده است و می‌توان گفت تنها هدف داعش از این اقدام، تضعیف روحیه مردم و نیروهای مبارز عراقی است و داعش اقدامی تلافی‌جویانه‌تر از انتشار اخبار کذب در برابر اقدامات ژنرال قاسم سلیمانی نیافته است.

سوپراستار سینما در حال تماشای دربی+عکس
عکس مربوط به چند سال قبل است. بهرام رادان به عنوان هنرپیشه تراز اول کشورمان به استادیوم آزادی رفته بود تا بازی پرسپولیس و استقلال را از نزدیک تماشا کند.

فصل سرما از راه رسید اما بخاریهای نفتی مدارس جمع نشد
به گزارش مهر، آغاز فصل سرما برای دانش آموزان بیشتر مناطق روستایی کشور همراه با سوز و سرمای طاقت فرسای کلاس درس است. هنوز هم این مدارس با چراغ های نفتی و بخاری های گازی  روشن می شوند و هر بار خاطره دردناک سوختن هم کلاسی هایشان را به یاد دانش آموزان می آورد. حالا پدر و مادرها خوب می دانند شاید بهای با سواد شدن بچه هایشان سنگین باشد. هر چند پایتخت نشین ها جایی در  لیست سیاه کلاس های سرد ندارند و علاوه بر تخته های هوشمند و دفتر و کتابهای رنگ و لعاب دار ، کلاس های گرم هم سهم آنهاست اما اوضاع برای دانش آموزان مناطق محروم متفاوت است. اینکه چند سال طول می کشد و چقدر اعتبار برای گرم کردن اصولی کلاس‌های درس لازم است هر سال در ابتدای فصل سرما از مسئولان آموزش و پرورش پرسیده می شود.در طول 17 سال گذشته 6 مدرسه روستایی دچار سانحه آتش سوزی شدند . در این آتش سوزی ها 63 دانش آموز دچار سوختگی شدید شدند و 4 دانش آموز هم جان خود را از دست دادند . بر اساس آمار ارائه شده علت اصلی آتش سوزی مدارس سیستم گرمایشی نا مناسب عنوان شده است.

مردی که زنش پروفایل مستهجن ساخت
به گزارش فارس، سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزییات این خبر اعلام کرد: در پی شکایت زن جوانی به نام « نسترن» تحت عنوان منتسب نمودن اعمال بر خلاف حقیقت و هتک حیثیت، پرونده ای در دادسرای ویژه جرایم رایانه ای تشکیل و به دستور مقام قضایی جهت ادامه تحقیقات به پلیس فتای پایتخت ارجاع داده شد.رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: شاکیه ضمن حضور در اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در تحقیقات پلیسی به ماموران اظهار داشت که از طریق تماسهای تلفنی دوستان و همکارانم متوجه شدم در سایت فیس بوک شماره موبایلم در پروفایل های مستهجن منتشر شده است.این مقام انتظامی ادامه داد: در این راستا تحقیقات لازم انجام شد و با مهندسی اجتماعی و اقدامات فنی مشخص گردید فردی بنام «نادر» این فعالیت را انجام داده که حسب دستور مقام قضایی تجهیزات رایانه ای نامبرده جمع آوری و از وی تحقیق شد که نامبرده به جرم خود اعتراف کرد.سرهنگ کاکوان بیان داشت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد وی شوهر شاکیه بوده و به منظور آزار و اذیت روانی شاکیه با همدستی دوستانش ضمن در اختیار داشتن اطلاعات محرمانه شاکیه  از طریق ایجاد پروفایل در فیس بوک سعی کرده تا شاکیه را از ارائه دادخواست طلاق در دادگاه خانواده منصرف سازد.رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با توجه به دلایل موجود در پرونده، گزارش نهایی به همراه متهم به دادسرا ارسال و قرار تأمین مناسب صادر شد.

چرا زنان جذب داعش می شوند؟
به گزارش العالم، “فتحیه حسنی” زن سلفی مغربی معروف به “ام آدم المجاطی” ناگفته هایی را از سفر به سوریه و پیوستن به داعش و اقامت در آنجا فاش کرد.به گفته “ام آدم المجاطی”، زنان با پیوستن به داعش و برعهده گرفتن مسؤولیتهایی، برای تشکیل شبکه‌های متشکل از زنان با هدف جذب زنان از مناطق مختلف جهان تلاش می کنند.سایت مغربی “هسپرس” نوشت: زنان عضو داعش با ارسال پیام های اینترنتی برای جذب زنان با ایده‌ها و افکار افراطی در تمام نقاط دنیا تلاش می کنند، تا این زنان نیز به کمربند انفجاری مجهز شوند.زنان داعشی برای جذب زنان دیگر، آنان را به پرداختن به اموری مانند ارائه خدمات پزشکی، خیاطی، آشپزی و ورزش تشویق می‌کنند، و از آنها می‌خواهند که در دوره‌های آموزشی مستقیم و از طریق اینترنت شرکت کنند.داعشی های زن در این خصوص زنان مجرد، مطلقه ها، و زنان بیوه را برای خیاطی با هدف کمک به عناصر خود گزینه های مناسب می دانند.زنان داعش با رویکرد تکفیری آشپزی در داعش را بسیار مهم می دانند و از زنان در تمام نقاط دنیا می خواهند که با یاداشت و نوشتن دستور غذاهای فوری تهیه کنند.داعش، در زمینه ورزش‌هایی مانند پیاده روی و دوندگی برای زنان برنامه ریزی می کند، و آن را یکی از عوامل جذب زنان می داند.

دستگیری ضدانقلاب در حاشیه تجمع مردم اصفهان
به گزارش فارس از ، حسین حسین‌زاده جانشین فرمانده نیروی انتظامی اصفهان به تجمع عده‌ای از مردم اصفهان در مقابل دادگستری این شهر در اعتراض به حادثه اسیدپاشی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه دشمن همواره سعی دارد بر روی احساسات مردمی موج سواری کند، گفت: در حاشیه تجمع اعتراضی مردم تعدادی از اعضای منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و ضد‌انقلاب دستگیر شدند.

سردار سلیمانی مایه افتخار کردها است
به گزارش فرهنگ نیوز ، “شیخ جعفر شیخ مصطفی” وزیر سابق پیشمرگه کردستان و فرمانده فعلی نیروهای از  کمک‌های ایران و قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.هرکس به کُردها در مقابل داعش کمک کند ما از وی تقدیر می‌کنیم ؛ ژنرال سلیمانی نیز در این جنگ به ما کمک کرده ؛ کُردها قدر شناس ایشان هستند و هر کسی که به ما کمک کند؛ ما این به کمک‌ها افتخار می‌کنیم.وزیر سابق پیشمرگه کردستان که هم اکنون فرمانده نیروهای کُردی را بر عهده دارد معتقد است ایران چه در گذشته و چه اکنون دوست وفادار کُردهاست و کُردها نیز همیشه ایران و ایرانی‌ها را به عنوان همپیمان و دوست قدیمی خود محسوب کرده‌اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=126232
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما