چهارشنبه 7 آبان 1393 - 0:52

رسوایی‌ جنسی داعش در فضای‌مجازی / دولت اصلاحات چند بورسیه غیرقانونی داشت؟

صادقیان قبل از پنالتی به سوشا چه‌گفت؟،بازداشت عوامل مسمومیت شهروندان زاهدانی،تکذیب بستری‌شدن آیت‌الله واعظ طبسی و … از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

نظارت بر مطبوعات: روزنامه حامی احمدی ن‍ژاد مجوز ندارد

به گزارش ایرنا،یک منبع آگاه از هیات نظارت بر مطبوعات در باره آیا این روزنامه مجوز رسمی دارد، گفت: هنوز این روزنامه اینترنتی برای فعالیت خود درخواست مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات نکرده است .روز گذشته مدیرمسئول روزنامه اینترنی هما گفته بود هرچند که این نشریه از محمود احمدی نژاد حمایت می کند و با کمک هواداران او اداره می شود اما سخنگوی او نیست.حامد درودیان اظهار کرد: هما روزنامه اینترنتی و غیرچاپی بوده که در قالب روزنامه قابل مشاهده است و به شیوه روزنامه های کثیرالانتشار هرشب ساعت 24 مطالب خود را به روز می کند .ذبح قانون کار پیش پای کارفرمایان تیتر اصلی شماره نخست روزنامه اینترنتی و هشت صفحه ای هما را در بر می گیرد، در کنار این تیتر عکسی بزرگ از مشایی که یک سوم نیم تای صفحه اول را دربرگرفته به چشم می خورد و در زیر این عکس ‘نیمه پنهان گزاره دوستی با مردم اسرائیل ‘ نوشته شده است.

چرا مسافران مترو در کشورهای غربی با هم حرف نمی‌زنند؟
به گزارش ایسنا، اخیرا بررسی‌های انجام شده در ساعات پر رفت و آمد قطارهای شهری در کشورهای غربی واقعیت‌های عجیبی را آشکار ساخته که یکی از بارزترین آنها صحبت نکردن مسافران مترو با یکدیگر است. آیا تا به این به دنبال جواب این سوال بوده‌اید که چرا مسافران قطارهای شهری در کشورهای غربی با یکدیگر صحبت نمی‌کنند؟ «والتر بردفورد کنوون» از روانشناسان انگلیسی در پاسخ به این پرسش گفت: تمام مخلوقات از جمله انسان‌ها زمانی که با خطر روبرو می‌شوند از آن شرایط فرار می‌کنند یا به دعوا کردن روی می‌آورند. اما واکنش سومی هم وجود دارد که به اصطلاح منجمد شدن است و این طور می‌توان گفت که در این مواقع منجمد می‌شوند یعنی هیچ حرکت و عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند.به گفته این روانشناس انگلیسی، با این توصیف هنگامی که فرد با جمعیت انبوه و ناشناس در مترو روبرو می‌شود نوعی تهدید را احساس می‌کند. این رفتار یک حس غریزی اجتماعی است که موجب می‌شود تمام افراد در یک جمع ناشناس از یکدیگر واهمه داشته باشند و از رفتار دیگران کپی بردارند زیرا ضمیر ناخودآگاه ما این روش را ایمن‌تر می‌داند.

داعشی چینی +عکس
به گزارش ‘سومریه نیوز’، یک منبع آگاه امنیتی عراقی روز سه شنبه گفت: سه تروریست چینی پیش از این در حملات هوایی به پایگاه های تروریست ها به هلاکت رسیده و در مقبره ای در منطقه ‘الرشاد’ دفن شده اند.این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: تروریست های چینی بیشتر در مناطق تحت اشغال داعش در شهرهای ‘الحویجه’، ‘الریاض’، ‘الرشاد’ و مناطق محدودی از شهرستان ‘داقوق’ حضور دارند.

مرگ 3 تن ماهی ساردین در دریای عمان +تصاویر
به گزارش مهر، تلف شدن هزاران قطعه ماهی در اطراف اسکله صیادی بندر زرآباد از توابع شهرستان کنارک موجب اعتراض بسیاری از صیادان منطقه به فعالیت کشتی های صید ترال یا کف روب شد.ناصر جدگال یکی از صیادان این منطقه حادثه رخ داده را ناشی از فعالیت کشتی های ترال دانست و در این رابطه گفت: کشتی های صید ترال که تمامی کف دریا را مورد تخریب قرار می دهند زیستگاه و بستر زندگی سایر ماهی ها را از بین می برند و برای سایر صیادان منطقه نیز به جز ضرر ارمغان دیگری به همراه نمی آورند و به طور حتم این اتفاق ناشی از همین اقدام است.وی اظهارکرد: این روش صید به دلیل به دام انداختن بچه ماهی ها علاوه بر منقرض کردن نسل آبزیان چراگاه های دریایی را هم تخریب می کند و سال به سال ذخایر آبزیان دریایی را کاهش می دهد.یکی دیگر از صیادان این منطقه نیز بیان داشت: صید ترال یا کف روب یکی از مخرب ترین روش های صید در دریای عمان است که ادامه آن درطول سال ازسوی سودجویان نه تنها نسل آبزیان را از بین می برد بلکه شاید نسلی از انسانها را هم از دیدن گونه های مختلف ماهیان در آینده محروم کند.

ابرخودروها و ابرگربه‌های شیخ‌عرب+تصاویر
با شاهزاده “حميد عبدالله البقيش” از شارجه امارات و پارکینگ خودروها و حیوانات خانگی او آشنا شوید. به نظر می رسد که میان پارکینگ و باغ وحش خانگی او، مرزی وجود ندارد.

دولت اصلاحات چند بورسیه غیرقانونی داشت؟
به گزارش مهر،غلامرضا خواجه سروی معاون سابق وزارت علوم در دولت دهم با اشاره به بورسیه‌های غیر قانونی در دولت اصلاحات گفت: در دوره اصلاحات نیز افرادی بدون رعایت هیچ گونه تشریفات قانونی بورسیه دکترا شده‌اند و در کشورهای خارجی از جمله انگلیس، آمریکا و کانادا به تحصیل پرداخته و حتی به کشور بازنگشتند.وی با بیان اینکه وزارت علوم در دوره اصلاحات به هیچ عنوان پیگیر مطالبات خود و وثیقه‌ها نبود افزود: وزارت علوم دوره اصلاحات حتی پیگیر وثیقه های آن افراد که برای خروج از کشور و ادامه تحصیل گذاشته بودند، نشد، لذا آن افراد راحت و آسوده در آمریکا، آلمان و انگلیس ادامه تحصیل داده و در همان جا زندگی می‌کنند.معاون سابق وزارت علوم در دولت نهم و دهم با اشاره به اطلاعیه اخیر وزارت علوم درباره بورسیه های غیر قانونی گفت: در دولت گذشته افراد متدین و کسانی که پس از تحصیل برای خدمت به نظام و مردم به کشور بازگشتند بورسیه شدند که وزارت علوم در اطلاعیه ای آنها را غیر قانونی قلمداد کرد، اما کسانی که ۷۰ درصدشان در دوره اصلاحات بورسیه غیر قانونی داشته و به انگلیس آمریکا و کانادا رفتند و ماندند، از نگاه مسئولان فعلی به دور مانده‌اند.

انفجار یک شیء صوتی در چاهی در سراوان
به گزارش فارس،  فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یک شیء صوتی در یک چاه در پارک خانواده شهرستان سراوان منفجر شد.وی با بیان اینکه انفجار این شیء صوتی هیچ‌گونه تلفات جانی و مالی در بر نداشته است، افزود: این شیء صوتی در یک چاه در پارک خانواده سراوان جاسازی شده بود.فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: پلیس در حال بررسی‌ موضوع است.

تکذیب بستری‌شدن آیت‌الله واعظ طبسی
به گزارش تسنیم، سید احمد هاشم‌آبادی مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی ضمن تکذیب بستری‌ شدن آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس در بیمارستان گفت: آیت‌الله واعظ طبسی در ویژه‌برنامه‌های دهه محرم و روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی شرکت می‌کنند.

بازداشت عوامل مسمومیت شهروندان زاهدانی
به گزارش ایرنا، محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عده ای سودجو که اقدام به خرید گالنهای خالی آغشته به سموم شیمیایی گیاهی برای نگهداری مواد سوختی کرده بودند چند روز پیش بدون رعایت ضوابط ایمنی، آبهای آلوده ناشی از شستشوی این گالنهای خالی را که مقادیر قابل توجهی بوده، به درون یکی از معابر فاضلاب در شمال شهر زاهدان رهاسازی کردند که در نتیجه این تخلف و ترکیب این مواد آلوده با آب داخل معبر فاضلاب، فضای مناطق همجوار با این معبر دچار آلودگی شده و عده ای از شهروندان زاهدانی ساکن در این مناطق به دلیل استنشاق گاز متصاعد از این مواد دچار مسمومیت و روانه بیمارستان شدند.دادستان زاهدان تصریح کرد: دستگاه قضایی بعد از اطلاع از این تخلف، پس از بررسی موضوع در اسرع وقت اقدام به شناسایی، تعقیب و در نهایت دستگیری افراد متخلف کرد و پرونده ای برای رسیدگی و مجازات عوامل متخلف در این دادسرا تشکیل شده است.مرزیه ادامه داد: دستگاه قضایی بنا بر وظایف ذاتی خود با قاطعیت به این موضوع رسیدگی کرده و ما به مردم این اطمینان خاطر را می دهیم که متخلفان در صورت اثبات تخلف به مجازات متناسب با آن محکوم خواهند شد.

صادقیان قبل از پنالتی به سوشا چه‌گفت؟
به گزارش سایت طرفداری، پیام صادقیان گفت: خوشبختانه بازی خوبی را پشت سر گذاشتیم و تلاشمان نشان داد که جام حذفی را هم به اندازه لیگ جدی گرفته‌ایم. با این حال دست کادر فنی برای استفاده از بازیکنان به شدت بسته بود و درخشان آنقدر برای چیدن ترکیب تیم تحت فشار بود که حتی محمد نوری را با وجود مصدومیتی که داشت به میدان فرستاد. با این حال خوشحالم که با وجود همه این مشکلات موفق شدیم با شکست راه‌آهن به مرحله بعدی جام حذفی صعود کنیم.
– قبول داری که اگر پنالتی‌ات تبدیل به گل می‌شد شاید بازی به نفع پرسپولیس در وقت قانونی به پایان می‌رسید و کار به ضربات پنالتی کشیده نمی‌شد؟
واقعا همین‌طور است ولی قسمت بود که توپم وارد دروازه طالب‌لو نشود. تا قبل از آن پنالتی بازی به خوب در حال پیش‌روی بود و اگر پنالتی گل می‌شد کار به مرتب ساده‌تری داشتیم. با این حال معتقدم در این بازی هیچ کسی بدشانس‌تر از من نبود چون نه پنالتی‌ام گل شد و نه بعد از دفع توپ طالب‌لو توپ وارد دروازه شد. با این حال خیلی خوشحالم که پرسپولیس از هدر رفتن آن پنالتی متضرر نشد و در نهایت توانستیم بازی را به نفع خودمان تمام کنیم.وی گفت:مسلما همه ما بابت درخشش سوشا از او تشکر کردیم و به او تبریک گفتیم اما قبل از ضربات پنالتی هم پیش او رفتم و گفتم همه امیدم به توست. باور کنید قبل از پنالتی‌ها مطمئن بودم که سوشا حداقل یک پنالتی را می‌گیرد اما فکرش را نمی‌کردم او حتی در گرفتن دو پنالتی موفق عمل کند و حتی یکی از پنالتی‌های پرسپولیس را به زیبایی وارد دروازه طالب‌لو کند.

رسوایی‌ جنسی داعش در فضای‌مجازی
به گزارش العالم، یک روزنامه آمریکایی گزارشی را درباره افشای رسوایی های اخلاقی و جنایات گروه تروریستی داعش از طریق اینترنت منتشر کرد. داعش زنان و دخترانی را در شهر سنجار در شمال عراق ربوده است، و تعدادی از آنها را به نیروهای خود برای سوء استفاده جنسی هدیه می دهد.این روزنامه به نقل از گروهی ضد داعش به نام “رقه در سکوت سر بریده می شود” گزارش داد:  یکی از فرماندهان داعش اذعان می‌کند که نیروهای این گروه تروریستی زنان و دختران ایزدی سنجار را از همدیگر جدا می کنند، و هر یک از اعضای داعش یکی از دختران را با هدف سوء استفاده جنسی برای خود انتخاب می کند.کریستین پست افزود: هر یک از اعضای داعش، پس از انتخاب یکی از دختران ایزدی وی را مجبور به پذیرفتن عقاید خود می‌کند سپس با وی ازدواج می کند، و پس از اشباع غریزه جنسی خود او را طلاق می دهد تا یکی دیگر از اعضای داعش آن دختر را تصاحب کند.این روزنامه نوشت : برخی از دختران ایزدی به استان رقه در شمال سوریه فرستاده می‌شوند تا به عنوان هدیه به فرماندهان داعش داده شوند، و فرماندهان داعش نمی‌گذارند که رسانه ها و  مردم سوریه از رسوایی‌های جنسی خود و فروش دختران ایزدی مطلع شوند.سازمان ملل متحد نیز در ماه میلادی کنونی (اکتبر) در گزارشی اعلام کرد: شاهدان تأکید دارند که بیش از 150 دختر مسیحی و ایزدی در ماه آگوست به استان رقه منتقل شدند، تا به عنوان برده جنسی فروخته شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=126155
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما