سه شنبه 6 آبان 1393 - 10:43

احتمال ورود ابولا به ایران

دکتر گویا با بیان این که احتمال ورود ابولا به ایران وجود دارد، گفت:‌ برای مقابله با این ویروس بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های مخصوص این بیماری در نظر گرفته شده است.
دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که احتمال ورود ابولا به کشور وجود دارد، ولی فعلاً کم است، گفت: ممکن است یک فرد بیمار مبتلا وارد کشور شود که می‌تواند بیماری را وارد کشور کند، البته بستگی به این دارد که ما آمادگی‌های لازم را داشته باشیم تا با این بیماری مقابله کنیم.
وی با بیان این که ما فکر می‌کنیم که آمادگی لازم را در صورت ورود این بیماری در کشور داریم، افزود: ما در فرودگاه امام خمینی(ره) تیم مراقبت پزشکی مستقر کردیم که مسافرانی را که از کشورهای درگیر این ویروس قصد ورود به کشور دارند را مورد معاینه قرار می‌دهند. بیمارستانی مخصوص برای این بیماری در تهران و استان‌های مختلف در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.
گویا ادامه داد:‌ آزمایشگاهی که بتوانیم سریع ابتلای فرد را به ابولا تشخیص دهیم را ایجاد کردیم، البته باید توجه داشت که ابولا پیچیده و سخت است و 70 درصد مرگ و میر دارد و فعلاً واکسنی برای آن ساخته و تأیید نشده است و در کل درمان قطعی ندارد و یکی از مشکلات نظام سلامت جهان محسوب می‌شود.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=126014
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما