دوشنبه 5 آبان 1393 - 13:11

گرهی که بعد از 10سال در کهگیلویه و بویراحمد باز شد

 گره کور احداث پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد بعد از 10 سال با تعیین محل آن روز های پایانی بسته ماندن خود را سپری می کند.

طرح احداث پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان تنها استانی که از نعمت آن بی بهره است در سال 84 با اولین سفر دولت نهم به کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد اما با گذشت بیش از 10 سال هنوز مکان احداث این پارک مشخص نشده بود.

در این مدت زمان قول های زیادی از سوی مسوولان برای راه اندازی پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد از تریبون های مختلف داده شد اما در عمل هیچ کدام محقق نشد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم مسوولان کهگیلویه و بویراحمد و در راس آنها استاندار و معاونانش اقدام به بررسی علل تاخیر و انتخاب محلی مناسب برای ساخت این مرکز علمی مهم کردند.

بعد از برگزاری نشست های مختلف با نظر اعضای کمیته تعیین محل احداث پارک ،21 مکان معرفی شد که از میان این مکان ها مکانی در نزدیکی پل سوم بشار و جنب شهرک صنعتی بلکو برای احداث پارک در نظر گرفته شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارکهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: نزدیک بودن این مکان به دانشگاه یاسوج و شهرک صنعتی، زمینه خوبی برای ارتباط هرچه بیشتر علم و صنعت ایجاد خواهد کرد.

مجید محنایی افزود: قرار است زمین مورد نظر از سوی دستگاه های متولی به دانشگاه یاسوج برای احداث پارک واگذار شود.

وی بیان کرد: هدف از ساخت پارک علم و فناوری تبدیل شدن ایده ها به تولید ،رونق صنعت و ایجاد مکانی برای زنجیره وار شدن تحقیقات و پژوهش ها که رکن اصلی عملی شدن پژوهش های علمی است.

محنایی اظهار کرد: هدف از ایجاد پارک علم و فناوری افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقا فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت ها و مؤسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: وجود پارک عم و فناوری می تواند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت به خصوص در حوزه علمی،صنعتی و تولیدی و خارج کردن صنایع قدیمی از رکود ایفا کند.

رییس دانشگاه یاسوج هم گفت: نبود عزم جدی برای ایجاد پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد باعث شد که نخبگان ما طرح های تحقیقاتی خود را در اختیار دیگر استان ها قرار دهند.

شاهپور رمضانی افزود: با ساخت پارک علم و فناوری بسیاری از مشکلات نخبگان استان با انجام بهتر کارهای پژوهشی و تحقیقاتی مرتفع خواهد شد.

وی بیان کرد: بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد مشغول تحصیل هستند که برای عملی کردن طرح های تحقیقاتی خود به پارک علم و فناوری نیازمند هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، گیاهان دارویی، منابع آبی فراوان، معادن غنی ، جنگل مهم و هزاران ظرفیت بالقوه در حوزه های مختلف زمینه اجرای طرح های تحقیقاتی فراوانی را دارد.

با این حال ایجاد پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد می تواند زمینه فعالیت تحقیقاتی را برای به ثمر رساندن این ظرفیت های بالقوه فراهم کند.

موضوعی که علاوه بر شکوفایی استعداد های جوانان این مرزبوم زمینه رشد و توسعه این استان محروم را فراهم می کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=125860
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما