یکشنبه 4 آبان 1393 - 23:59

اطلاعیه مهم بانک مرکزی: لغو مجوز فعالیت 9موسسه اعتباری و یک بانک

بانک مرکزی در صفحه مربوط به بانک‌ها و موسسات غیرمجاز اسامی 3 موسسه مالی و اعتباری توسعه، کوثر و عسکریه را مجاز اعلام کرده است.

بانک مرکزی در تازه‌ترین اطلاعیه خود، فهرست اسامی بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز را منتشر و از موسسه‌های مالی و اعتباری  غیرمجاز سلب مسوولیت کرد.
به گزارش «بویر نیوز» روز گذشته روابط عمومی بانک مرکزی با ارسال پیامکی برای خبرنگاران اقتصادی، از آنها خواست «برای اطلاع از اسامی بانک‌ها و موسسات دارای مجوز فعالیت به وب‌سایت بانک مرکزی» مراجعه کنند.بانک مرکزی در صفحه مربوط به بانک‌ها و موسسات غیرمجاز اسامی 3 موسسه مالی و اعتباری توسعه، کوثر و عسکریه را مجاز اعلام کرده است. در این فهرست اسامی موسسه‌های مالی و اعتباری معروفی نظیر ثامن‌الحجج، ثامن‌الائمه، آرمان، فرشتگان، نور، میزان، فردوسی و مولی‌الوحدین دیده نمی‌شود. از میان بانک‌های خصوصی نیز، نامی از بانک آینده (تات سابق) دیده نمی‌شود. هرچند بانک مرکزی در ماه‌های گذشته بارها در مورد فعالیت این موسسات هشدار داده بود، اما کارشناسان باز هم احتمال می‌دهند انتشار این فهرست سروصدای زیادی ایجاد کند.

بانک مرکزی در توضیح این اطلاعیه آورده است: «در راستاي شفاف‌سازي و اطلاع‌رساني صحيح به هموطنان گرامي، فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباري و ساير نهادهايي که مجوز تاسيس و فعاليت آنها توسط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران صادر و تحت نظارت قرار گرفته‌اند، به شرح ذيل اعلام مي‌شود. توجه به اين مهم ضروري است که بانک‌ها و موسسات اعتباري يا ساير نهادهايي که نام آنها در فهرست قرار ندارد، داراي مجوز از اين بانک نبوده و مسووليت ناشي از عملکرد ناصحيح آنها مستقيما متوجه کساني مي‌شود که به اين موسسات مراجعه داشته‌اند.»

منبع: دنیای اقتصاد
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=125826
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارشناس گفت:

    اگر غیر مجازند چرا دولت بهشون مجوز داد که فعالیت کنند هر یکی از این موسسات 500 شعبه در کشور دارند چطور تا حالا مجوز داشتند حالا ندارند .اگر مجوز ندارند 23 درصد سپرده هاشون نزد بانک مرکزی چکار میکنه ؟ اینها هما دعواهای زرگری است حتما این موسسات سبیل یکی از آقایان را چرب نکرده حالا باهاشون لج کرده ؟ قول میدهم 20 روز دیگه بانک مرکزی اعلام بکنه بغیر این چند موسسه بقیه بانکها غیر مجازند ! اصل موضوع آینه که این موسسات توانسته اند بخش عظیمی از نقدینگی جامعه را جمع کنه و مردم پولهایشان را از بانکهای دولتی بعلت پایین بودن سود سپرده بیرون آوردند و به این موسسات برده اند و بانک مرکزی هم برای پرداخت هزینه و حقوق کارکنان دولت با مشکل روبرو شده و با این ترفند میخاد کاری کنه که مردم پولهایشان را به بانکهای دولتی برگردونن که مشکل خودشون حل بشه نه مشکل مردم ؟ لذا باید به بانک مرکزی گفت خودتی داداش !!! ما خودمون از بس مار خوردیم افعی شدیم !!!@

  2. ناشناس گفت:

    ماجرای ما با بویر نیوز شده ماجرای اون خرسه : که طرف گفت خرسه ول کرده تو .ل نمی کنی . حالا بانک مرکزی یک اشتباهی کرده خودش مجوز داده .حالا بانک مرکزی یک تیری در تاریکی انداخته موضوع را ول کرده ولی بویر نیوز ول نمیکنه !!! عزیزم بویر جان شما در جریان این بازیهای تجاری نیستی کاش میتونستم خیلی چیزها را توضیح بدم همچی مشخص میشد فقط بدان سکه های زرد حلال همه مشکلاته ؟ این بگیر ببندها با سکه های زرد حل میشه ولی چوبشو بویرنیوز میخوره که دیگه از طریق این موسسات حتی سلامی هم نمیشنوه . بویر نیوز عاقل باش تو نیاز به حمایت این موسسات داری . جان خودت چقد وام میخای بهت بدیم دست از این بازیها برداری ؟

    • احمد اورژانسی گفت:

      شما کارپرداز این موسسه که غیر معتبر اعلام شده و براحتی و در روز روشن پیشنهاد رشوه به این سایت خبری می دهی خدا می داند که اگر حسابرسی از موسسه شما کنند ( چون غیر مجاز هستید هیچگونه نظارتی بر کارهای خلاف شما نمی شود ) در این شهر فسادتان از سه هزار میلیارد بالا می زند و مردم آگاهتر از این ملغطه گویی شما ها ربا خواران هستند و حسابهایشان را از موسسات جعلی شما بیرون خواهند کشید .

  3. مهمان گفت:

    بانک تات هیچ ربطی به بانک آینده ندارد
    صندوق صالحین بعد از ارتقا تبدیل به بانک آینده شد.
    این اخبار با این گافهای بزرگ از کدام منابع خبری درج شده است.؟

  4. عليرضا گفت:

     داداش جان……اين دولت به ميش ميگه بدو به گرگ ميگه بگير……خودشون هم نميدونند چكار ميكنند……البته اينا همه ضعف مديران  هستند….براشون متاسفم كه ايچنين با مردم بازي ميكنند….به حق همين ماه محرم خدا ازشون نگذره

  5. ناشناس گفت:

    من با این وضعی که برای موسسات پیش اومد بدبخت شدم همه دارایی ام و زندگیم تو اون موسسه سرمایه گذآری کردم ولی دولت خیلی بی حساب و کتاب کار میکنه پس چطور یک مغآزه اگه مجوز نداشته باشه سریع اقدام میکنید ولی الان بعد از خیلی سال فهمیدین مجوز نداره لابد سربازای امام زمان پیداشون کردن خودتونید با این سیستمتون.الان هم میگن به ما ربطی نداره پس ما باید به کی اعتماد کنیم هر روزم میگید ما حکومت امام زمانی ایم واقعا اگه امام زمان میبود این جوری عدالت میکرد

  6. حسن گفت:

    خدا انشاءا… باعث و بانی شو به حق فاطمه زهرا لعنت کنه که مردم شدن بازیچه دستشان خداوکیلی میشناسم چند نفری که فهمیدن موسسه ورشکست شده و سکته کردن و مردن کی میخواد جوابشونو بده خدا ازشون نگذره

دیدگاه شما