جمعه 2 آبان 1393 - 15:59

وندی شرمن: الان زمان توافق هسته ای با ایران است

معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: بهترین فرصت برای ایران برای کاهش تحریم ها، دست یابی به توافق با قدرت های بزرگ تا قبل از پایان مهلت تعیین شده است که تضمین می کند برنامه هسته ای برای ایران وجود داشته باشد که نمی تواند بمب اتمی تولید کند.
وندی شرمن: الان زمان توافق هسته ای است/ پیشنهادات جدیدی به ایران ارائه کرده ایم

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: بهترین فرصت ایران برای دور شدن از مجازات های (تحریم های) اقتصادی، دست یابی به توافق قبل از مهلت تعیین شده یعنی سوم آذر ماه آینده است.به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، وندی شرمن که در مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 نمایندگی آمریکا را برعهده دارد افزود: گروه 1+5 که در حال گفتگو با ایران است پیشنهاداتی منصفانه و قابل اجرایی را به این کشور ارائه کردند. این پیشنهادات با تمایل تهران برای داشتن برنامه هسته ای غیرنظامی و قابل اجرا همخوان است.

شرمن  مدعی شد: به طور گسترده این نگاه وجود دارد که اگر توافق هسته ای با ایران به دست نیاید؛ تهران، مسؤول این وضعیت خواهد بود.
وی افزود: آمریکا و قدرت های جهانی آماده دست یابی به توافق هسته ای با ایران هستند. در صورتی که این اتفاق روی ندهد در نهایت اینگونه تفسیر خواهد شد که تقصیر ایران است.

شرمن گفت: امیدورایم سران ایران با گام های ضروری برای اطمینان بخشی به جهان درباره اینکه برنامه هسته ای شان صلح آمیز است و سپس پایان دادن به انزوای اقتصادی، دیپلماتیک و بهبود سطح زندگی شهروندانشان موافقت کنند.

معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: بهترین فرصت برای ایران برای کاهش تحریم ها، دست یابی به توافق با قدرت های بزرگ تا قبل از پایان مهلت تعیین شده است که تضمین می کند برنامه هسته ای برای ایران وجود داشته باشد که نمی تواند بمب اتمی تولید کند.

وی که در نشست یک مرکز تحقیقاتی در واشنگتن سخن می گفت ادامه داد: هدف ما هم اکنون دست یابی به توافق دائمی و همه جانبه ای است که به صورت تاثیرگذاری همه راه های ممکن در برابر ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای را ببندد. چنین توافقی، ایران را از تولید مواد لازم برای تهیه بمب اتمی با استفاده از اورانیوم یا پلوتونیوم جلوگیری می کند و روند بازرسی و نظارت را برقرار می کند. این اقدامات بهترین فرصت برای جلوگیری از پردازش مخفیانه این مواد هستند.

وندی شرمن اضافه کرد: اگر ایران واقعا خواهان حل اختلافات خود با جامعه بین الملل و تسهیل کاهش تحریم های اقتصادی است فرصتی بهتر از الان تا 24 نوامبر آینده (3 آذرماه) نیست. این زمان انجام کار است.

وی این سؤال را مطرح کرد: آیا به توافق می رسیم؟ نمی دانم اما می توانم به شما بگویم که همه بخش های متن توافق، از سوی همه افرادی که در پشت میز مذاکرات قرار دارند مورد پذیرش قرار گرفته است.

معاون وزیر خارجه آمریکا توضیح داد: هدف مثل آفتاب روشن است: ایران بمب اتمی به دست نخواهد آورد و نباید به دست آورد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=125554
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما