جمعه 2 آبان 1393 - 0:13

کلاهبرداری یک دختر از 840 نفر در فضای مجازی

سرهنگ شاکری افزود: اکنون این دو متهم در بازداشت موقت به سر می برند و پرونده آنها برای رسیدگی و اجرای قانون به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

دختر دانشجو با همکاری یک مرد از 840 کاربر در فضای مجازی کلاهبرداری کرد.

به گزارش ایرنا‏، رییس پلیس فتا استان کردستان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: پلیس فتا موفق به دستگیری دختر دانشجوی 23 ساله ای در فضایی مجازی شد که با کلاهبرداری از کاربران حدود 70 میلیون تومان پول به جیب زده بود.

سرهنگ فرامرز شاکری افزود: این متهم با قرار دادن عکس زن میانسال و بیماری که توان پرداخت هزینه های درمانی ندارد و دادن شماره حساب بانکی و استفاده از احساسات و عواطف مردم از 840 نفر در سراسر کشور کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات پلیس فتا، این فرد که گرداننده اکانت های موبایل است با نام مستعار و همکاری مرد دیگری اقدام به این کار کرده است.

سرهنگ شاکری افزود: اکنون این دو متهم در بازداشت موقت به سر می برند و پرونده آنها برای رسیدگی و اجرای قانون به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی هویت افراد پنهان است و شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای کلاهبرداری هستند، گفت: مردم هشدارهای پلیس فتا در فضای مجازی را جدی بگیرند و بدون آگاهی و اطمینان به حساب افراد ناشناس پول واریز نکنند.

رییس پلیس فتی استان کردستان اظهار کرد: میزان دستگیری ها در فضای مجازی در هفت ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: پنج درصد متهمان زیر 17 سال، 40 درصد در رده سنی 18 و 25 سال و 55 درصد نیز 25 سال به بالا داشته اند.

رییس پلیس فتای استان کردستان با اشاره به دستگیری 120 کلاهبردار در سال گذشته در استان گفت: در سال جاری نیز پلیس فتا 135 مجرم در فضای مجازی دستگیر کرده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

سرهنگ شاکری بیشترین جرایم در فضای مجازی را کسب منافع مالی، موضوعات ضد اخلاقی و انتقام جویی عنوان کرد و گفت: در سال جاری 103 درصد پرونده های کشف وقوع افزایش یافته است.

وی اولویت پلیس فتا در سال جاری را پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد و گفت: برگزاری همایش ها و کلاس های آموزشی در زمینه آگاه سازی مردم از جرایم حوزه مجازی از اقدام های پلیس فتا است.

شاکری با اشاره به اینکه جامعه هدف پلیس فتا بیشتر دانش آموزان، دانشجویان و اولیا و مربیان مدارس هستند، گفت: اطلاع رسانی، آگاه سازی و آموزش برای این اقشار اولویت کاری پلیس فتا است.

به گفته وی پلیس فتا هفته ای دو بار اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی و اطلاع رسانی در زمینه جرایم فضای مجازی در سطح دانشگاه ها و مدارس می کند.

سرهنگ شاکری با اشاره به آسیب های اجتماعی حوزه فضای مجازی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه استفاده درست از شبکه های اجتماعی را ضروری دانست.

رییس پلیس فتای استان کردستان تاکید کرد: شهروندان در صورت هر گونه مشکل و موارد مشکوک در شبکه های اجتماعی و فضای سایبری موضوع را به شماره تلفن 2185915 گزارش کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=125505
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما