چهارشنبه 30 مهر 1393 - 13:38

مسابقه بزرگ کتابخوانی سبک زندگی حسینی در 2 هزار امامزاده

 معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری طرح بزرگ بصیرت عاشورایی در سه هزار و 250 امامزاده و بقاع متبرکه خبر داد.
خبرگزاری فارس: طرح بزرگ بصیرت عاشورایی در بیش از 3 هزار بقاع متبرکه برگزار می‌شود

 به گزارش بویر نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اجرای نیات واقفین را از اهداف سازمان اوقاف عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از موقوفات کشور در رابطه با روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) و اطعام عزاداران است.

وی ادامه داد: ضرورت داشت که از ظرفیت اجرای نیات واقفین و امامزادگان جهت ارتقای بصیرت معارف و معرفتی مردم و تبیین درس‌ها و عبرت عاشورایی در ایام محرم، طرح بصیرت عاشورایی در جوار امامزادگان، حسینیه‌ها، تکایاها و موقوفات منطبق برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در بیش‌ از سه هزار و 250 آستان مقدس و امامزادگان طرح بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.

وی گفت: بر همین اساس که ضرورت دارد کار نشر معارف اسلامی انجام شود بیش‌ از 10 هزار مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم، خراسان رضوی، اصفهان و دیگر استان‌ها و مبلغین بومی در این طرح استفاده می‌شوند.

شرفخانی تصریح کرد: روش نوع تبلیغ متفاوت‌تر است و ضرورت داشت که در بقاع متبرکه خیمه‌های معرفت جهت پاسخگویی به شبهات، سئوالات شرعی، گفتمان دینی، مشاوره خانواده و استفاده از ظرفیت فناوری طراحی شده در امامزادگان راه‌‌اندازی شود.

این مسئول به اجرای طرح سبک زندگی حسینی و مسابقه کتابخوانی سبک زندگی حسینی در 2 هزار امامزاده در کشور خبر داد.

شرفخانی تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) در روز دوم ماه محرم در بقاع شاخص کشور و برگزاری همایش رهروان زینبی با شعار لبیک یا زینب ویژه بانوان را از دیگر برنامه‌های اوقاف عنوان کرد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=125284
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما