چهارشنبه 30 مهر 1393 - 6:44

کوثری: اصلاح‌طلبان ازنظر مردم تمام شده‌اند

البته ممکن است که با اشخاص دیگری بتوانندلابی کنند و قدرتی هم ر برخی بخش ها بگیرند اما به نظر من اصلاح طلبان دیگر از نظر مردم تمام شده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: گروه سیاسی اصلاح طلب از نظر مردم تمام شده اند و ایستادن آن ها پشت سر آرای روحانی نیز به این بازگشت کمکی نمی کند.

اسماعیل کوثری عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت:با احتمال قریب به یقین مجلس آتی نیز با اکثریت قطعی اصولگرایان شکل خواهد گرفت.
وی در پاسخ به این که باتوجه به تغییر طیف سیاسی دولت برخی معتقدند که جناح اصلاح طلب قدرت بیشتری برای حضور در مجلس دهم دارند با اشتباه خواندن چنین تحلیلی گفت: به هیچ وجه این طور نیست. اصلاح طلب ها اگر قدرت داشته ویا دراصل مورد قبول مردم برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بودند اقای عارف را به عنوان نماینده ی خودشان کنار نمی گذاشتند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان در صورت داشتن قدرت و اقبال عمومی کاندیدای خودشان را رها نمی کردند و پشت آقای روحانی نمی ایستادند.
وی افزود: اصلاح طلبان حداقل 7% رای داشتند که توانستند برای آقای روحانی آن را جمع آوری کنند و این اصولا به معنی نفوذ اصلاح طلبان نیست که بگوییم مثلا انقدر نفوذ پیدا کرده و یا محبوب مردم شده اند که می توانند تمام امور را از جمله مجلس به دست بگیرند.
کوثری با تاکید تا به این حد بر توانمند شدن دوباره اصلاح طلبان حساب باز کردن اصولا تحلیل نادرستی است خاطر نشان کرد:البته ممکن است که با اشخاص دیگری بتوانندلابی کنند و قدرتی هم ر برخی بخش ها بگیرند اما به نظر من اصلاح طلبان دیگر از نظر مردم تمام شده اند.
وی ادامه داد: شما نمونه ی زنده تمام شدن این جریان را نیز در شورای شهرتهران مشاهده کردیدکه یک سال رای نیز آوردند که آن هم رایی ناپلونی بود که وقتی دوباره خواستند آن راه را امتحان کنند باز موفق به کسب همان رای ناپلونی نیز نشدند.
نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح طلبان واقعا جایگاهی که بتوان نام اثر گذار بر روی آن نهاد در شرایط سیاسی کشور ندارند.
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در خصوص این که با این شرایط آیا اصول گرایان باتوجه به تجارب ناموفقی که داشته اند، می توانند به وحدت برسند نیز خاطر نشان کرد: بر روی موضوع وحدت اصولگرایان کار و رایزنی هایی در حال انجام شدن است که به احتمال خیلی زیاد این موضوع عملی می شود. اما اگر اصول گرایان نیز باهم وحدت نکنند باز هم شانس اصول گرایان به مراتب بیشتر است از گروه های سیاسی دیگر است.
وی در پایان گفت : برای اظهار نظر در مورد موضوع انتخابات مجلس در حال حاضر قدری زود است و باید برای روشن تر شدن فضا بیشتر صبر کرد.

منبع: خبرآنلاین
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=125276
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    کوثری حرفها را وارونه بیان میکنه

  2. iهمشهری گفت:

    بنازم به این مغز متفکر اتفاقا این اصولگرایان هستند که در اقلیت قرار گرفته اند و در انتخابات ریاست جمهوری هم نشان دادهاند

  3. مجلس ششم گفت:

    نه عزیز دل 
    اصلاح طلبان فقط سال 76 رای دادن و سال 80
    البته سال 78 هم برا مجلس اومدن وسط میدان
    مطمئن باش مجلسی بسیار قدرتمند تر از مجلس ششم تشکیل خواهد شد
    تا کور شود هر انکه نتواند بیند

  4. فراز گفت:

    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه……….آقای کوثری نکنه این همه رای مال شما اصولگرایان بوده ..پس اونایی که گلو خودشونو پاره میکردند برا جلیلی اصلاح طلبان بودند ببخشید ما هواسمون نبئپود خوب یاداوری کردین …….اونایی که جلو ستاد زدن آقای روحانی را میگرفتند دوستان شما نبودند ….اونایی با اموال بیت المال تو حسینیه ها برا جلیلی تبلیغ میکردند نکنه اصلاح طلبان بودند …جلل الخالق تو ای دور زمونه آدم همه چی میشنوه…

  5. آزاد گفت:

    این سخنان نشانه ترس از اصلاح طلبان و احتمال بازگشت آنها به قدرت است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. بيطرف گفت:

    آقاي كوثري شما بر اساس چه استدلالي اين حرفو مي زنيد

  7. ٧٣٢١ گفت:

    من فقط موندم اين مردمي كه اين و رسالت و كيهان ( شريعتمداري ) ميگن كيا هستن؟ يكي هم نيست بهشون بگه بابا شما ها ديگه تموم شده هستين واسه مردم با اين تفكرات تون..

  8. تغییر گفت:

    جناب کوثری تا کی مثل کبک سر را زیر برف می خوای نگهداری؟

  9. اصلاح طلب دهدشتی گفت:

    هه هه هه هه هه .

  10. علی گفت:

    اقای که پنج درصد رای مردم تهران را دارد از اعتماد مردم صحبت میکند

  11. ناشناس گفت:

    وقتی ایشون میگه: :با احتمال قریب به یقین مجلس آتی نیز با اکثریت قطعی اصولگرایان شکل خواهد گرفت، یعنی خودش حرف خودش رو نقض کرده. فقط خواسته یه چیزی بخوره. وقتی گفته احتمالن، بهش بگید انتخابات ازاد بزار ببین کی تمام میشه و اضمحلال پیدا میکنه

  12. حق گو گفت:

    مگر تو مردمی یا خود را به خواب زده ای
    .
    واقعا بی منطقی. تو خودت تمام شده ای
    . پیش گرفتی تا پس نیفتی یا از مردم خبر نداری

  13. دهدشتی گفت:

    سرذارکو داره پلا پلا ایکنه!

  14. هم وطن گفت:

    ای کاش  اصلاح طلبان رد صلاحیت  نشوند و واقعا  انتخاب  را به دست مردم بسپارند اون وقت جناب سردار متوجه اصلاحات و اصولگرايان. اما صد حیف که ……

  15. بویر احمد گفت:

    اقای کوثری گیج شده

  16. دوست گفت:

    برودنبال نان که خربزه اب است

  17. ناشناس گفت:

    دقیقا درست میگه اقا وقتی شهر خالی شه …هفت تیر کش میشه

  18. افشین گفت:

    میشه خواب نبینی

  19. ایرسکاه گفت:

    تو دیگه کی هستی از خواب بیدار شو بدبخت

  20. نور اباد گفت:

    اتفاقا علی مطهری هم گفته شک نکنید مجلس دهم اصولگرا باقی می ماند

  21. نسیم گفت:

    اگر به زعم شما و همفکرانتان اصلاح طلبان تمام شده هستند پس ترس شما و همقطارانتان از چیست؟؟اینهمه شانتاژو شارموتی بازی برای چیست؟؟شما خوب واقفید جریانی که از نظر مردم تمام شده است جریانی است که شما به آن وابسته اید و نماینده شما در مقام ریاست جمهوریش (احمدی نژاد) در طول 8سال مملکت را به فلاکت انداخت.ضمن اینکه خودتان خوب واقفید به آنچه که میگویید ذره ای اعتقاد ندارید و حقیقت را خوب میفهمید همانطور که مردم نیز از شما بهتر میفهمند و آگاهند.

    • ناشناس گفت:

      ببخشید اگراصلاح طلبان ازنظر مردم تمام شده هستند پس چرا ردصلاحیتشون می کنید اگرراست میگویی بگذاردریک انتخابات ازاد همچون کسی مثل تورای بیاوره

  22. مسعود گفت:

    كوثري ديگه كي

  23. نامی گفت:

    افسوس کلمه اصلاح طلب که بدنام شده ما در جامعه کسی به این اسم نداریم سران اصلاح طلبان هم که ستون پنجم و نوکر آمریکا از آب در آمدند

دیدگاه شما