دوشنبه 28 مهر 1393 - 23:34

زمین‌خواری عجیب و غریب در یاسوج + اسناد و مدارک / چه کسی پاسخگوست؟

وی که با کوله‌باری از کاغذ و سند و مدرک به دنبال احقاق حق خود است، ادامه می‌دهد: در همه این مدت به دنبال گرفتن حقمان هستیم و امروز این موضوع را به رسانه‌ها کشاندم.

گروه اقتصادی – در سال ۶۳ که شهرداری اقدام به تصاحب این زمین کرده، منطقه بنسنجان در محدوده روستا بود و شهرداری به هیچ بهانه و دلیلی نمی‌توانست اقدامی در روستا بکند.

۱۸بسال تمام است که کار ساخت بیمارستان پارس یاسوج به حال خود رها شده اما در این میان برخی اعتقاد دارند زمین‌خواری در ساخت آن صورت گرفته و برخی دیگر سهل‌انگاری را عامل رکود بیمارستان در ساخت و ساز می‌دانند.

به گزارش بویرنیوز، ماجرا از این قرار است که سال ۶۳، شهرداری یاسوج زمینی را تصاحب کرد و بعد از آن با انجام مزایده آن را به پزشک سرشناسی واگذار می‌کند تا او بیمارستانی را برای درمان شهروندان خود بسازد اما این مهم به آرزوی تحقق نیافتنی تبدیل شده و ۱۸ سال است که انتظار مردم نیز رنگ کهنگی گرفته است.زمین مورد بحث، مکان فعلی جمعه‌بازار و اراضی اطراف آن است؛ پایه‌ها و اسکلت بیمارستان پارس از زمین بالا آمده و آشکار است ولی نیت و هدف شهرداری یاسوج و برنده مزایده سال ۶۳ این زمین چند هکتاری بعد از ۱۸ سال هنوز مخفی است.حالا چهره شهر یاسوج از بیمارستان نیمه‌کاره‌ای زخمی شده که قرار بود روزی مرهم دردهای مردم باشد.

یکی از اعضای شورای شهر یاسوج در همین خصوص می‌گوید: استاندار و مدیران وقت اجازه فروش زمین‌های کنار بیمارستان پارس را به آن پزشک دادند؛ همچنین گفته می‌شود در صورت جلسه قید نشده که وی نمی‌تواند این زمین‌ها را به صورت شخصی بفروشد!

وی همچنین می‌گوید علاوه بر بیمارستان پارس،‌ کاربری این زمین‌ها برای ترمینال مسافربری بوده است.

ماجرا وقتی شک‌برانگیزتر می‌شود که این پزشک برای زمین خالی و اسکلت نیمه‌جان بیمارستان پارس، نگهبانی را استخدام کرده که آنگونه که خودش گفته است اجازه ورود هیچ شخصی را به این زمین‌ها نمی‌دهد؛ جمعی از خبرنگاران برای شفاف‌سازی موضوع این بیمارستان به محل رفتند که با ممانعت نگهبان روبرو شدند. این نگهبان به ما گفت که صاحب‌کارش گفته که کسی حق عکس گرفتن از اسکلت این بیمارستان را ندارد!

دعوای خبرنگاران با آقای نگهبان به پلیس ۱۱۰ هم کشیده شد ولی این نگهبان تا آخرین زورهایش به صاحب‌کارش وفادار ماند هرچند که خبرنگاران با خطر کردن بالاخره از این بیمارستان عکس و فیلم گرفتند.

مخروبه‌ای به نام بیمارستان پارس

اما این همه ماجرا نیست؛ شاپور پناهی نماینده افرادی است که مدعی مالکیت این زمین چند هکتاری هستند؛ وی به نمایندگی از این افراد در جمع خبرنگاران می‌گوید: شهرداری یاسوج این زمین را در سال ۶۳ به شکل غیرقانونی و به بهانه زمین مجهول‌المالک تصرف کرد و بعد آن را به پزشکی فروخت و مقرر شد که بیمارستانی با نام پارس در آن ساخته شود ولی بعد از مدتی بیمارستان رها شد و این زمین قطعه‌بندی شده و به افراد فروخته شد.

وی که با کوله‌باری از کاغذ و سند و مدرک به دنبال احقاق حق خود است، ادامه می‌دهد: در همه این مدت به دنبال گرفتن حقمان هستیم و امروز این موضوع را به رسانه‌ها کشاندم.

پناهی می‌گوید: پدرم تا وقتی در قید حیات بود می‌گفت حالا اگر زمینم را به احداث بیمارستان اختصاص می‌دادند حرفی نداشیم چراکه زمین‌های زیادی را وی به امورات خیریه واگذار و خود یک خیر بود.

ماجرای احقاق حق آقای پناهی و هم‌ملکانش به دفتر مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی نیز رسیده و برخی از مدارک او به پی‌نوشت مبارک معظم‌له رسیدند که نوشته است:‌ این زمین‌ها بدون ملاک و رعایت قانونی واگذار شده‌اند…

پناهی ادامه می‌دهد: شورای شهر یاسوج نیز به این بهانه که تصرف و تصاحب این زمین در دوران ما نبوده نمی‌توانیم به آن وارد شویم و با این استدلال تاکنون قدمی برای احقاق حق ما برنداشتند.

بیمارستان ۱۸ ساله پارس!!

اما محمدعلی جاوید، شهردار یاسوج در همین زمینه می‌گوید: مکان فعلی جمعه‌بازار سند دارد و این سند به نام شهرداری یاسوج است لذا هیچ ابهام قانونی ندارد

موضوعی که پناهی آن را رد می‌کند و زمین محل احداث جمعه‌بازار و بیمارستان پارس را غصبی می‌داند.

پناهی این را هم گفت: در سال ۶۳ که شهرداری اقدام به تصاحب این زمین کرده، منطقه بنسنجان در محدوده روستا بود و شهرداری به هیچ بهانه و دلیلی نمی‌توانست اقدامی در روستا بکند.

این اظهارات به گونه‌ای است که این سوال مطرح می‌شود که در اراضی محل احداث بیمارستان پارس و جمعه‌بازار زمین‌خواری صورت گرفته یا عمران و آبادانی؟

بدون شک عدم توجه جدی و عادلانه مسئولان به صحت ادعای حق‌خوری مالکین این زمین‌ها می‌تواند تبعات اجتماعی ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.

اکنون نخستین جلسه بررسی این موضوع در فرمانداری بویراحمد با حضور افراد مدعی مالکیت برگزار شده ولی قطعا” رسانه‌ها تا مشخص شدن این موضوع برای افکار عمومی تلاش خواهند کرد.

 

آنچه در این میان جالب بنظر میرسد مکاتبات مرحوم حضرت آیت الله ملک حسینی دامت برکاته می باشد که مالکیت این زمین ها توسط نهادهایی از جمله شهرداری را غیر قانونی و غصبی دانسته  که این خود سوال بزرگی را به اذهان متبادر میکند که چرا سخنان و مکاتبات عالی ترین مرجع سیاسی و مذهبی استان به اینصورت نادیده گرفته میشود؟

001

 

002

003

005

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=125127
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. g گفت:

    با سلام اینجور که معلومه و بیمارستانی ساخته نشده و شهرداری سپر بلا شده حتما کاسه ای زیره نیم کاسه اس خدا ازشون نگذره

  2. شهروند گفت:

    با سلام تا جایی که ما یادمونه و بزرگترها میگفتن این زمین رو بنام مرحوم حاج محمد پناهی میشناختن ولی بعدش رو نمیدونم دیگه چی شده شهرداری هم کارش همینه که زمین مردم رو به زور بگیرن هرکی هم حرف بزنه باید خدا به دادش برسه

  3. اهالی بن سنجان گفت:

    با سلام  این زمین مربوط به تمام اهالی بن سنجان میباشد که جهت ساخت بیمارستان به دکتر سیسختی واگذار شد ولی با گذشت زمان و زدو بند
    زمین فروخته شد

  4. شهروند . گفت:

    این طرح بیمارستان توسط پزشک سرشناس بدلیل بدهی های مالی جان پزشک دیگری را بنام دکتر م که شریک پزشک سرشناس بود را گرفت.

  5. ناشناس گفت:

    این زمین دادن به دکتر مریخی ودکتر سیسختی که اختیارات دست دکترسیسختی بود وام گرفتن اقساط نداد خلاصه کاری کرد که دکتر مریخی بنده خدا خود کشی کرد 

  6. ناشناس گفت:

    اگر واقعا میبینید که این بیمارستان درست نمی شود وخیری دران نیست خود دلیل محکمی بر غصبی بودن ان است زمینی که تحت مالکیت یک عده روستایی بی بضاعت بوده که نتوانستند جهت احقاق حق خود اقدامی کنند شهردادری به زور وبه صورت تصرف عدوانی ان راغصب کرد امیدواریم که خدا این حق را برگرداند وهرمسئولی که به ناحق اقدامی کرده جوابگوی اعمال باشد

  7. دکتر سی سختی / مدیر عامل شرکت / بیمارستان پارس گفت:

    مدیر محترم بویر نیوز با سلام خواهشمنداست تا انتشار جوابیه مستدل  و مستند در خصوص مقاله منتشره بهمراه مدارک لازم ، مطلب ذیل را  بصورت کامنت منتشر فرمایید تا از سوء  استفاده احتمالی از اشتباهات و دروغهای موجود در این مقاله جلوگیری بعمل آید . 
    در سال 1363 براساس مصوبه کمسیون ماده 12 که بامضای نمایندگان محترم  قوه قضائیه و مسکن و شهرسازی و شهرداری وقت رسیده است زمین موصوف را در محدوده شهر یاسوج تشخیص داده اند و شهرداری یاسوج نیز بعلت بلا استفاده بودن ملک  بر اساس قانون مبادرت به انتشار آگهی تملک و تحدید نموده است که هیچگونه معارضی نداشته و آن را ثبت نموده است .
    در سال 1372 شهرداری محترم یاسوج طی نامه رسمی بعنوان اداره کل تعاون استان آمادگی خودرا بر ای فروش این ملک به متقاضیان از جمله شرکت تعاونی 250 یاسوج رازی اعلام ،  و پس از کسب مجوز از استاندار وقت / بعنوان قائم مقام شورای شهر و کارشناسی قیمت بوسیله دفتر فنی استانداری آن را به حدود سه برابر قیمت روز منطقه بنسنجان به شرکت فوق الذکر فروخته است که قولنامه فروش موجود میباشد .
    در سال 1373 و بنا بر درخواست شهردار محترم وقت و دستور دادستان محترم وقت ( جناب آقای سبحانی ) و بعلت مجهول المالک بودن و ادعای بیش از یکصد نفر بر روی این ملک واختلافی که فیمابین مردم شریف بنسنجان ومرحوم محمد پناهی بر سر مالکیت اراضی بنسنجان وجود داشت ،‌ بهای ملک مزبور به صندوق دادگستری تودیع گردید .
    درسال 1373 حضرت آیت ا.. ملک حسینی (رحمت ا.. علیه ) درحالیکه اکثر مسئولین وقت استان ازجمله استاندار وقت جناب آقای مهندس رجاء  ، امام جمعه وقت و امام جمعه فعلی یاسوج و بسیاری دیگر نیز حضور داشتند کلنگ احداث بیمارستان را در زمین مزبور به زمین زدند که فیلم مربوطه بطور کامل موجود است .
    بیمارستان پس از 25درصد پیشرفت فیزیکی بعلت مشکلات متعدد که از حوصله این کامنت خارج است از جمله آن میتوان به کارشکنی های بعضی از مسئولین وقت اداره تعاون که مدارک آن موجود است متوقف گردید  و مشکلات بسیاری برای آن پیش آمد که بلطف خداوند اکثر آنها مرتفع گردیدند ، و پیگیری برای راه اندازی آن دائما بوسیله مدیران شرکت انجام شده و میشود که در زمان  مناسب نیز به معرض قضاوت مخاطبان قرار خواهد گرفت .
    در سال 1375 مرحوم محمد پناهی ، پدر شخص مدعی علیه شهرداری یاسوج در خصوص این ملک به دیوان عدالت اداری شکایت نمودند که دیوان ادعای ایشان را محق ندانست و رای بر رد درخواست صادر نمود که رای مربوطه موجود میباشد . علاوه بر ایشان بیش از 12-10 مورد دیگر اشخاص مختلف در دیوان عدالت اداری ودادگستری استان علیه شهرداری اقامه دعوی نموده اند که همگی به نفع شهرداری منجر به صدور رای شده است . 
    این زمین به هیچ عنوان به این شرکت واگذار نشده و براساس موازین حقوق ساری و جاری کشور ، د ریک قولنامه خرید و فروش ودر قبال پرداخت وجه معامله آنهم به سه برابر قیمت روز منطقه بنسنجان ( بعلت یک تنگنای زمانی برای معرفی زمین محل اجرای طرح به بانک عامل ) فروخته گردیده  است .  تمامی مدارک مربوطه بطور کامل و سالم در اختیار میباشد و  هرگاه لازم باشد نیز به معرض قضاوت عمومی گذاشته خواهد شد .
    بسیار طبیعی است که این شرکت یعنی مالک قانونی زمین مزبور با  در دست داشتن سند رسمی ( ثبتی ) و با برخورداری از کلیه حقوق قانونی خود میتوانست و میتواند هر گونه عملیات اقتصادی و مالی را اعم از تفکیک و یا تغییر کاربری ویا در صورت لزوم فروش تمام ویا بخشی از ملک خود بنماید .
    بعلت پاره ای مشکلات مالی که طی چندی سال رکود پروژه بوجود آمد و براساس طی تشریفات لازم و قانونی : تصویب در مجمع عمومی شرکت ، استعلام از دانشگاه علوم پزشکی جهت تعیین میزان عرصه مورد نیاز بیمارستان یکصد تختخوابی  ، درخواست از شهر داری محترم یاسوج  جهت رعایت اصول شهرسازی ، کسب نظر شورای محترم شهر ، طی تشریفات در کارگروه فنی مسکن وشهر سازی و نهایتا تصویب در کمسیون ماده 5 شهر سازی کاربری زمین مزبور که ذخیره شهری بود به دو قسمت اول ) درمانی و دوم ) مسکونی تعیین گردید و بخش درمانی نیز با کاربری درمانی و سند مستقل موجود میباشد و هیچگونه خللی در بخش درمانی بوجود نیامده است .
    اضافه مینماید در سال 1383 بوسیله یکی از مدیران وقت گزارش خلافی بعنوان مدیرکل محترم اطلاعات استان فرستاده شده بود که پس از بررسی و مشاهده و کنترل مدارک این شرکت اداره محترم اطلاعات کتبا ذیحق بودن این شرکت را به اطلاع استاندار وقت ( ریاست کمسیون ماده 5 شهر سازی ) رسانیدند و تشریفات لازم برای درخواست این شرکت بطور کاملا شفاف و قانونی صورت پذیرفت .
    جای شگفتی است که یک ملک دارای مالکیت دولتی که به بخش خصوصی فروخته شده است و بیش از ده مورد آراء دادگاههای این کشور به نفع شهرداری صادر شده است چه ابهامی دارد که چنین دل سوختگان و مدیران سایت ها را به خشم آورده است  وبرای احدی از شهروندان که یا محاکم قضایی این مملکت را قبول ندارد که به آنها مراجعه نمیکندویا چون میداند که مدرکی برای ارائه ندار د سعی میکند از طریق فضای مجازی ویا احیانا از طریق مراجعه به سایر مدیران ومسئولان و ایجاد شبهه و جو سازی چیزی تلکه کند ، اشک تمساح میریزند و تیتر زمین خواری میزنند .
     
    ایکاش دستهایی برای شفاف سازی علت مشکلات و برطرف کردن آنها و همکاری دراز میشد و ایکاش درایت کافی برای تشخیص خادم از خائن وجود داشت ؟
    با اینهمه اینگونه تهمت ها و بی انصافی ها نمیتواند هدف مارا برای خدمت به محرومان تغییر بدهد و من ا.. التوفیق 

    • ناشناس گفت:

      جناب اقای دکتر سیسختی با سلام اول به اطلاع میرسانم که این روزها وحتی ایام قبل حتی لنگ کفش هم صاحب داشت چه برسد به زمینی که ارث ابا واجدادی ما بود من خودم به شخصه یاد دارم که زمین مذبورملک کشاورزی بودوحتی ماه هم دران گندم وکشاورزی داشتیم حالا شما به چه دلیلی عنوان میکنید که این املاک بدون صاحب بوده است شما به خاطر دنیاتان اخرتتان را فدا کردیدمطمئن باشید که خدا بلاخره داد ماراهم خواهد گرفت

    • ناشناس گفت:

      سال 75 که می فرمایید مرحوم حاج محمد پناهی  به رحمت خدا رفته بودند بعد چه جوریه که میگید به دیوان عدالت اداری  شکایت بردند با این  حساب معلومه که چقدر دارید درست میگید

    • ناشناس گفت:

      جناب دکتر سیسختی شما میدانید که زمین مردم غصب شده و شما هم در این غصب کردن شریک بوده ای و به نام بیمارستان با قیمت بسیار پایینی زمین به شما واگذار شده (اگه پولی بابت زمین داده باشید) و یک ساختمان مخروبه و بدون استفاده در زمین مانده که  شما هم میدانید دیگر به درد یک مرکز درمانی نمیخورد.قسمتی از این زمین را شما گرفتید قسمتی رو پمپ گاز قسمتی را هم شهرداری کرایه داده و داره از مردم کرایه میگیره و به قول خودشون جمعه بازار راه انداخته که چهره بسیار زشت و چندش اوری به ورودی شهر داده .مردم باید بدونند که این زمین غصبی هست .و اون پولی که شما و شهرداری از این زمین درمیارید حرام و دزدی از صاحبان این زمین میباشد.و در اون دنیا شما و هر کسی که در این غصب کردن نقش داشته باید پاسخگو باشید

    • ٧٣٢١ گفت:

      شما ميگين اون موقع سه برابر بيشتر زمين رو خريداري كرديد چرا؟؟؟

    • ناشناس گفت:

      چه خدمتی کردی هاااااو؟؟؟؟

    • س ر بنسنجان گفت:

      آقای دکتر سی سختی؟در سال 1363 مردم محروم استان دسترسی به روزنامه نداشتند و خصوصا بنسنجان که آن زمان روستا بود.شهرداری از این فرصت استفاده کرد و آن زمین را نشر آگهی کرد .مسلما مردم بنسنجان ان زمان به روزنامه ها دسترسی نداشتند که نشر آگهی و ادعای مالکیت زمین توسط شهرداری را بخوانند و گرنه طومار ها می نوشتند و حتی با مسئولان وقت برخورد قانونی می کردند.مگر می شود زمینی که در قلب و مرکز بنسنجان هست مالک نداشته باشد؟ چرا شهرداری از طریق کتبی از خانه های مجاور همین زمین استعلام نکرد و عمدا از طریق نشر آگهی اقدام نمود تا مردم نتوانند آن زمان رویت نمایند و اعتراض کنند؟مگر شهرداری به مردم بن سنجان دسترسی نداشت؟آن هم ،زمینی که هم اکنون اطراف آن متعلق به بنسنجان میباشد. آقای دکتر سی سختی؟ایا می شود در حیاط خانه شما،قطعه زمینی در مرکز آن متعلق به هیچ کس نباشد؟آیا این زمین یک سیاه چال فضایی بود؟ آیا این زمین یک جزیره در مرکز اقیانوس بود؟ما مردم بنسنجان حقمان را حلال نمی کنیم.

  8. ناشناس گفت:

    بله قطعا مرحوم حاج کرامت الله ملک حسینی خود اطلاع مالک این زمین باارزش داشتند که مالکش مرحوم حاج محمد پناهی هست ولی شهرداری به ناحق زمین رو تصرف کرده.

  9. محسن گفت:

    یقین داشته باشید اگه مدارک اقای اقا شاهپور پناهی کوچکترین نقصی و ایرادی داشت این مدت طولانی پیگیر نمیشد طلب حق نمیکرد مردم منطقه خود به همه چیز واقف هستن 

  10. کریمی سی سخت گفت:

    شگفت تر انکه زمینی که این چنین قانونی و مستدل ان هم به قیمتی نا متعارف خرید شده به عنوان زمین خواری معرفی می شود قیامتمتان چه می شود یا انجا هم چماق داریم ایها الناس می دانید اشکال بانی و طراح این بیمارستان گناهش چیست گناهش این است که در طی سالیان گذشته رشوه نداد تا تسهیلات ساری و جاری شود اینکه نخواست ان زمان که فکر ایجاد چنین طرح اسنانی به ذهن هیچکدام از پزشکان شریبف این دیار حتی خطور هم نکرده بوذ با طی مراحلی قانونی همین مملکت با دوندگی زیادو اقدام به دریافت مجوز های قانونی نمود در ثانی مرحوم ایت الله ملک حسینی که اتفاقا از شاگردام مرحوم سیف الله سی سختی که عملکرد و خدمات ماندگار ایشان در عرصه های مختلف بویراحمد و سی سخت بر کسی پوشیده ننیست و پدر همین بانی طرح بیمارستان است به اوضاع منطقه و علی الخصوص اراضی بنسنجان اگاهی داشته و و مشتاقانه و طبق اطلاع موثق کلنگ این طرح را بزمین زده و چگونه است که این اقای مدعی العموم امروزی ان زمان در خواب بوده اند تا شهرداری و دولت ملکشان را تصاحب کند بفروشد و بعد بیدار شده اند

    • ناشناس گفت:

      این اقایی که شما میفرمایید مدئی العموم نماینده ووکیل کسانی است که ملکشان به ناحق تصرف شده شما هم نیازی نیست ندانسته قضاوت کنید ونامبرده از ان زمان تاکنون دنبال همین پرونده بوده وبه قول شما خواب نبوده چون در این بین زمین خواری صورت گرفته وملک مذبور توسط شهرداری وبا همدستی ثبت واسناداستان به ناحق ثبت گردیددچار این پروسه زمانی گردید

  11. ناشناس گفت:

    جناب اقای دکتر سی سختی انسانی شریف و ابرو مند میباشند که هدف از تاسیس این بیمارستان خدمت به خلق بوده شما مشکلتون رو با شهرداری حل نمایید ایشون خریدار بوده و تخلفی انجام نداده شاید خریدار من یا هر کسی دیگه ای می بودخدا لعنت کند کسانی که مانع به ثمر نشستن زحمات ایشان برای خدمت به خلق خدا بود

  12. م گفت:

    اون زمان چون بین اهالی روستای بنسنجان اختلاف بود نتونستند از حقشون دفاع کنند مثل زمین های دانشگاه ازاد که بین بلهزار و مادوان و مهریان اختلاف بود و دولت مفتی صاحبش شد مگه میشه زمین چسپیده به شهر و در این موقعیت خوب بی صاحب باشه اقای سی سختی یه حرفی بزن که خدا خوشش بیاد

  13. وحید گفت:

    باسلام من هم شنیدم این زمین مال بنسنجانی هاست البته در این که این زمین غضبی است و به نفع بیمارستان شده شکی نیست چونکه زمینهای مارا هم دولت به صورت زور غضب کرده ادرس این زمینها 1-زمینهای دولت اباد که الان شده قسمت هواشناسی و کوی فرهنگیان دولت اباد 2–زمینی که الان دارن در ان دارالقران (زیرمسجدقبا)میسازن غضبی است زیرا که صاحب ان ناراضی است 3–زمین مجموعه ورزشگاه دولت اباد 4–شرکت نفت و……

  14. بن سنجان گفت:

    زمین کاملاد عصب دولتی شده است.
    جناب سیسختی میفرمایند که شهرداری آگهی داده و ملک بلامعارض بوده!!!!!!!!!!!!!!!!
    بله. وقتی همه دستگاهای دولتی دستشون توی این غصب بوده. یه آگهی سوری. و بنیاد مسکن و شهرداری و ثبت الکی و واریز کردن یک ده میلیاردم از قیمت زمین به حساب دادگاه.
    اولا زمین پنجاه و چهار هزار متر بوده که در سند اولیه پنج هزار و چهارصد متر عنوان شده و بعدش یک صفر اضافه شده.
    دوما مالکان زمین حی و حاضر بودند و حتی درگیری هم با شهرداری داشتن.

    • کارمند شهرداری گفت:

      همشهری محترم نه تنها در این شهر بلکه در کلیه شهرهای کشور معمولا شهرداریها از طریق تصاحب ، تملک ،‌ فضای سبز ، فضای آموزشی و چنین و چنان …. سر پا می ایستند . این خیابانها که شما ملاحظه میفرمایید و اماکن عمومی ،  ادارات  ، نهادهای آموزشی ، درمانی و غیره .. همگی به همین شکل مورد استفاده شهرداری و نهایت من وشما شده است . گاها هم شهرداری از آنچه بدست آورده مانند مغازه ، دکه ، کیوسک ، زمین وغیره کارهای تجاری انجام میدهد .
      با این توصیف که شما میفرمایید تمام این مکانها غصبی هستند  ، حالا خدا و کیلی شما از کیوسک های شهرداری خرید نمیکنید ؟ از سرویسهای بهداشتی استفاده نمی کنید ؟ از خیابانها و کوچه هایی که به تعبیر شما غصبی هستند استفاده نمی کنید ؟ بچه های خودرا در این مدارس که زمین آن به همین شکل تصاحب شده است نمی فرستید ؟ زباله های منزل را خود شخصا حمل ونقل میکنید تا کارگران شهرداری که از این درآمد های به تصور شما غصبی حقوق میگیرند ، نبرند ؟ به مراکز درمانی دارای چنین زمین هایی مراجعه نمیکنید ؟
      دوست عزیز مرگ خوب است ولی برای همسایه . بهتر است کمی هم وجدان خودرا قاضی کنید . این همه فریاد وا حسینا سر میدهید اگر یک هفته شهرداری بخوابد و کارگرانش دست از کار بکشند آنوقت جنابعالی چکار می کنید ؟

  15. كارشناس گفت:

    واقعا” براي برخي ها متاسفم ، به جاي تشكر از آقاي دكتر سي سختي و همكارانش كه حدود بيست سال پيش به فكر راه اندازي يك بيمارستان خصوصي در شهر ياسوج بودند اين همه حرفهاي ناروا را نسبت مي دهيد ،اگر در سر راه ايشان مشكلات پيش نمي آمد الان يك مركز فوق تخصصي بسيار مناسب در شهر داشتيم و شايد برخي پزشكان سرشناس كه هم اكنون در استانهاي ديگر مشغول به فعاليت هستند در استان مي ماندند ولي متاسفانه به دليل عدم همكاري هاي مناسب و مشكلات مالي ايجاد شده و …. اين پروژه تعطيل گرديد.

  16. فتح اله زابلی گفت:

    درود بر دکتر سی سختی و خدا رحمت کند پدرش مرحوم کربلایی سیف اله سی سختی که از معتمدین ومعلمین بنام در منطقه بودند و در سالهای 1330 تا 1350 با اهدا زمین و ملک شخصی خود برای بهداری و درمانگاه سی سخت خدمات بسیار شایانی را انجام داد.ولی متاسفانه اکنون عده ای میگویند که پسر ایشان (دکتر سی سختی)زمین غصب نموده جای بسی تاسف دارد که چنین تهمت های نا روا میزنند.

  17. س ر بنسنجان گفت:

    جنا ب آقای جاوید؟آیا میدانید قانون گریزی خیلی از مردم به دلیل همین زمین خواری شهرداری می باشد؟در سال 1363 مردم محروم استان دسترسی به روزنامه نداشتند و خصوصا بنسنجان که آن زمان روستا بود.شهرداری از این فرصت استفاده کرد و آن زمین را نشر آگهی کرد .مسلما مردم بنسنجان ان زمان به روزنامه ها دسترسی نداشتند که نشر آگهی و ادعای مالکیت زمین توسط شهرداری را بخوانند و گرنه طومار ها می نوشتند و حتی با مسئولان وقت برخورد قانونی می کردند.مگر می شود زمینی که در قلب و مرکز بنسنجان هست مالک نداشته باشد؟ چرا شهرداری از طریق کتبی از خانه های مجاور همین زمین استعلام نکرد و عمدا از طریق نشر آگهی اقدام نمود تا مردم نتوانند آن زمان رویت نمایند و اعتراض کنند؟آن هم ،زمینی که هم اکنون اطراف آن متعلق به بنسنجان میباشد. آقای شهردار ؟ایا می شود در حیاط خانه شما،قطعه زمینی در مرکز آن متعلق به هیچ کس نباشد؟آیا این زمین یک سیاه چال فضایی بود؟ آیا این زمین یک جزیره در مرکز اقیانوس بود؟ما مردم بنسنجان حقمان را حلال نمی کنیم.

دیدگاه شما