دوشنبه 28 مهر 1393 - 17:00

خبرهای خوب برای سلامت در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، پرویز یزدانپناه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمدپیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح کلینیک فوق تخصصی شهید مفتح یاسوج با مشارکت هلال‌احمر در این شهر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این کلینیک گامی بزرگ برای تغییر و تحول در نظام سلامت استان برداشته شد. در این کلینیک فوق تخصصی تعداد ۹ پزشک فوق تخصص بیماری‌های روماتیسمی، جراحی پلاستیک، جراحی قفسه سینه، بیماری‌های گوارشی و چشمی به مردم و بیماران در چارچوب طرح تحول سلامت خدمات‌رسانی می‌کنند .

دکتر یزدان پناه در این نشست اظهار داشت: مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت از تاریخ ۹۳/۸/۱ در استان اجرایی خواهد شد که امیدواریم با اجرای این طرح رضایتمندی پرسنل بیمارستان ، دانشگاه و مردم را در پی داشته باشد و از طرف دیگر برای رفاه حال مردم سیستم ویزیت این کلینیک در آینده نزدیک با همکاری بانک ملت در استان الکترونیکی خواهد شد و بیماران می‌توانند با خرید اینترنی ویزیت تا حدود زیادی دغدغه‌های گذشته را نداشته باشند.

81194824-5749999

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد البته خبرهای خوش دیگری هم در زمینه طرح تحول سلامت داد و گفت: طی چهار ماه آینده کلینیک پنج طبقه‌ای دانشگاه واقع در مرکز بهداشت شهید دامیده راه‌اندازی می‌شود و بسیاری از کلینیک‌های ما به آن جا نقل مکان خواهند کرد.

یزدان پناه با بیان خبرخوش برای مردم گچساران و دهدشت گفت: بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در دهدشت و گچساران راه‌اندازی می‌شود و مردم از مراجعه به شهرهای دیگر بی‌نیاز خواهند شد.

توزیع تعداد هزار آمبولانس توسط وزارت بهداشت در کشور و اختصاص ۲۶ دستگاه از این آمبولانس‌ها به استان از دیگر خبرهای خوب حوزه سلامت بود که یزدانپناه به آن اشاره کرد و گفت: این آمبولانس‌ها قرار است جایگزین آمبولانس‌های فرسوده شود.

یزدان پناه افزود: خدماتی که ارائه میشود یا بدون تعرفه بودند و یا دارای تعرفه غیر واقعی بودند که با اجرای این طرح شامل تعرفه های واقعی می شوند. کتابی به نام ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت در این زمینه تألیف شده که با اجرای آن ارزش خدمات ۱۲۰ درصد افزایش پیدا می کند و متناسب با این افزایش، درآمد بیمارستان و کادر پزشکی نیز افزایش پیدا خواهند کرد و مردم نیز خدمات بهتر را دریافت میکنند.

برنامه‌های ویژه اطلاع‌رسانی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در مرحله سوم طرح تحول سلامت

 در این نشست مالک مجیدی مسئول کمیته اطلاع‌رسانی   با بیان این که بهترین نوع تعامل را با رسانه‌های استان در خصوص فرهنگ‌سازی طرح تحول سلامت تاکنون داشته‌ایم، تصریح کرد: به یقین جز استان‌های برتر کشور هستیم که تاکنون با اجرای مرحله به مرحله این طرح نشست‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی برگزار کرده‌ایم.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی طرح تحول سلامت در استان تصریح کرد: تعداد زیادی اخبار و گزارش‌ها و تحلیل‌های مختلف در رسانه‌های مکتوب و مجازی و همچنین رسانه ملی در خصوص این طرح در استان تهیه و تولید شده که خود گویای فعالیت مستمر این کمیته است.

13930319000370_PhotoA

وی از کمیته اطلاع‌رسانی طرح تحول سلامت به عنوان یکی از پویاترین کمیته‌های چندگانه طرح نام برد و افزود: علاوه بر این در سایت خبری دانشگاه روزانه اخبار تولیدی گوناگون و متعددی در زمینه‌های مختلف داریم که رسانه‌های استانی از آن برای فرهنگ‌سازی استفاده می‌کنند.

مجیدی برنامه سومین نشست رسانه‌ای طرح تحول سلامت را برای معرفی کتاب ارزش مبتنی بر خدمات و مراقبت‌های سلامت دانست و افزود: با رسانه‌ای کردن این کتاب مردم با بسیاری از قوانین طرح تحول سلامت در کشور آشنا خواهند شد که امیدواریم رسانه‌های استان در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

وی گفت: آمادگی داریم تا از اصحاب رسانه و مطبوعات به صورت تخصصی در بخش‌های مختلف سلامت برای اطلاع‌رسانی کمک بگیریم و اعتقاد داریم که بدون حضور رسانه‌ها این طرح به نحو امروزی خوب و بدون مشکل اجرا نمی‌شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=125090
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اعتدال گفت:

    با سلام
    از زحمت کشان این استان تشکر میکنم ولی داریم راه را بد می رویم اینکه رهبر عزیزمان برنامه تحول سلامت را میدهد به این معنا شاید نباشد که بیاییم بیمارستان ها و آمبولانس ها و دیگر دستگاه های آزمایشگاهی را افزایش بدهیم بدین معنا است که بیاییم کاری کنیم که نیاز مردم به این وسایل و بیمارستان ها کمتر شود ان شاالله که مسئولین ما در این زمینه حرکت کنند.

  2. ناشناس گفت:

    رسانه نشانه های امید و پیشرفت استان را هرروز به جامعه اعلام  میکنید خیلی خوب است

دیدگاه شما