دوشنبه 28 مهر 1393 - 14:58

التیماتم به پیمانکاران متخلف در کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت یک‌ساله پیمانکاران متخلف از تمام فعالیت‌های عمرانی در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: یک ‌سال محرومیت در انتظار پیمانکاران متخلف در کهگیلویه و بویراحمد

 به گزارش بویرنیوز، پژمان نیک‌اقبالی پیش از ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای فنی که به بررسی 150 طرح عمرانی در شهرستان‌های باشت و گچساران اختصاص داشت با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران کمیته‌های زیر مجموعه شورای فنی، گفت: شورای فنی یکی از ارکان تصمیم‌گیری فنی در استان کهگیلویه و بویراحمد است و تصمیم‌گیری‌های این شورای دارای بار حقوقی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ابتدای این جلسه به دلیل عدم حضور مدیران و معاونین دستگاه‌ها و کمیته‌های زیر مجموعه این شورا قرار شد جلسه تشکیل نشود اما به احترام همه کسانی که در جلسه حضور پیدا کردند هفتمین جلسه شورای فنی تشکیل شد.

وی به مدیران دستگاه‌های استانی تذکر داد جلسات شورای فنی را جدی بگیرند و در جلسات بعدی خود حضور داشته باشند و در صورتی که مدیران در استان نباشند معاونین آنها در جلسه حضور داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه حضور کارشناسان در کنار مدیران در جلسات مانعی ندارد، ادامه داد: مدیران توجه ویژه‌ای به سامانه نظارت داشته باشند چراکه این سامانه تنها مرجع رصد و تصمیم‌گیری است که به وسیله آن می‌توان برای پرو‌ژه‌های در دست احداث اعتبار بگیریم بنابراین تلاش شود این سامانه توسط کارشناسان به روز شود.

نیک‌اقبالی اظهار کرد: دستگاه‌ها باید بر طرح و پروژه نظارت داشته باشند و هر دستگاهی که ضعیف نظارتی داشت پروژه دستگاه به دستگاه دیگری واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال گذشته که اعتبار کافی برای احداث پروژها نبود قابل قبول نبود که کاری که انجام می‌شد دارای نواقص باشد اما در حال حاضر اعتبار به تمام پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است پس پیمانکاران بدون هیچ بهانه کار با کیفیت ارائه دهند.

وی خطاب به دستگاه های اجرایی گفت: بر پروژه‌های خود نظارت داشته باشند و اگر طرحی نیاز به تخریب داشت آن را تخریب کنید که کوتاهی در اجرای طرح‌های عمرانی از دستگاه‌ها پذیرفتنی نیست.

این مسئول اضافه کرد: در بررسی 150 طرح عمرانی در شهرستان های باشت و گچساران برخی دستگاه‌های اجرایی عملکرد خوب و قابل قبولی داشتند و  لازم است برخی دستگاه‌ها نظارت بهتری بر این طرح‌ها داشته باشند و در جلسات آینده گزارش کار بهتری و مطلوب‌تری به شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه دهند.

نیک اقبالی تصریح کرد: عملکرد مدیر بنیاد مسکن شهرستان گچساران در اجرای طرح‌های این شهرستان خوب و قابل تحسین بود، همچنین شهردار شهر گچساران در زیبا‌سازی شهر و ایجاد پارک‌ تلاش خوبی داشت که از سوی شورای فنی استان مورد تشویق قرار می‌گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تلاش‌های پیمانکار محور باشت ـ چرام قابل تحسین است، بیان کرد: به شدت از احداث پروژهای که دارای کیفیت پایین هستند نگرانم، چرا که در گذشته به دلیل نبود پیمانکار در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی طرح‌ها بدون نظارت و کیفیت مطلوب احداث می‌شد اما در حال حاضر بالغ بر دو هزار و 700 پیمانکار در این استان وجود دارد که احداث طرحی با کیفیت پایین از پیمانکار پذیرفتنی نیست.

وی از عدم فعالیت کمیته‌های آموزش و کمیته نظارت بر کنترل مصالح گلایه کرد و افزود: این کمیته‌ها همگام با شورای فنی پیش نمی‌روند که نیاز است این کمیته‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه شورای فنی جایگاه بالای دارد و نیاز است که دستگاه‌ها جلسات این شورای را جدی بگیرند، عنوان کرد: جلسات شورای فنی باعث ارتقاء سطح دانش مدیران، پیمانکاران و سایر اعضای این شورا می‌شود که امیدواریم با برگزاری مستمر و مناسب این جلسات شاهد ارتقاء جایگاه شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور باشیم.

نیک‌اقبالی خاطرنشان کرد: در تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی پیمانکاران به دلیل عملکرد ضعیف و برخی تخلفاتی که دارند متقاضی خلع‌ید هستند که علاوه بر خلع ید یک‌سال محرومیت از تمام فعالیت‌های عمرانی در انتظار متخلفان است.

وی اضافه کرد: جلسه شورای فنی برای بررسی طرح‌های عمرانی در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران برگزار شد و در هفته‌های آینده جلسه شورای فنی برای بررسی طرح‌های شهرستان باشت با حضور استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این شهرستان برگزار می‌شود.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728000720#sthash.1glgYKZP.dpuf

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=125062
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما